Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
Storočnica zeleného štvorlístka sa naplnila (15.04.2023)

Presne 100 rokov uplynie 15. apríla 2023 odkedy debutoval na XIV. ročníku pretekov  Targa Florio.nezameniteľný symbol značky Alfa Romeo – zelený štvorlístok Quadrifoglio. Pri príležitosti tohto výročia značka Alfa Romeo predstavuje modernizované modely Giulia a Stelvio Quadrifoglio v exkluzívnej jubilejnej verzii nazvanej Quadrifoglio 100th Anniversario. Giulia a Stelvio sú v tejto verzii limitované na 100 exemplárov, symbolizujúcich 100 rokov technického vývoja, ktorého vynikajúce výdobytky sa uplatnili v preteko... viac

Športový efekt v štýle Alfa Romeo (30.11.2022)

Transformácia značky Alfa Romeo pokračuje modelom Tonale Plug-In Hybrid Q4 zhmotňujúcim „efektívnu športovosť“ a predstavujúcim prvý krok k športovej jazde budúcnosti. Najefektívnejší model Alfa Romeo v doterajšej histórii má emisie CO2 v mestskom cykle iba 26 g/km a dojazd 80 km s elektrickým pohonom. To robí z modelu Tonale Plug-In Hybrid Q4 ideálny automobil do mesta, ktorý však umožňuje celkový dojazd 600 km mimo mesta. Tonale Plug-In Hybrid Q4 je míľnikom v programe Alfa Romeo: bude najrýchlejšou zn... viac

Modernizované modely Giulia a Stelvio (27.10.2022)

Talianska značka Alfa Romeo predstavila modernizované modely Giulia a Stelvio. Táto dvojica oceňovaných modelov si získala celosvetové uznanie vďaka dokonalému rozloženiu hmotnosti, výbornej jazdnej dynamike, špičkovým technológiám a motorizáciám – a tiež vďaka nadčasovému dizajnu, ktorý robí z každého vozidla Alfa Romeo nadčasové „pohyblivé umelecké dielo“. Krása talianskeho dizajnu je u oboch nových modelov ešte zreteľnejšia. Sú modernejšie vďaka štylistickým zmenám na prednej časti. Vďaka tomu vytvá... viac

Ako sa zrodili značky automobilov (12.12.2020)

Aj vy ste si položili otázku: ako vlastne vznikli pomenovania jednotlivých značiek automobilov, ktoré sú v súčasnosti na trhu? Kto boli zakladatelia jednotlivých automobiliek? Ponúkame vám pohľad do histórie, pričom sa zameriavame len na niektoré – zvyčajne súčasné – značky. Zoradili sme 37 značiek do abecedného poradia a nájdete ich v sekcii História. ... viac

1 História značky Alfa Romeo (12.12.2020)

Spoločnosť, z ktorej sa neskôr stala značka Alfa Romeo, založil Cavaliere Ugo Stella ako „Darracq Italiana“ v roku 1907. Aristokrat z Milana bol partnerom francúzskej automobilovej firmy, ktorú vlastnil Alexandre Darracq. Spoločnosť vyrábala autá v Neapole, no keď partnerstvo stroskotalo, Stella a ďalší taliansky spoločník presunuli výrobu do prázdnej Darracquovej továrne na milánskom predmestí Portello. Spoločnosť sa premenovala na ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). Prvý automobil, ktor... viac

Pogea Racing 4C Zeus s novým dizajnom (25.11.2019)

Najnovší dizajnový variant kompletnej prestavby modelu Alfa Romeo 4C predstavuje tuningová firma Pogea Racing z nemeckého Friedrichshafenu. Tuningoví špecialisti zdokonalili automobilový drahokam, pričom novú koncepciu dizajnu navrhla generálna riaditeľka Eva Pogea. Výsledkom je dokonalá kombinácia farieb a tvarov s množstvom technických úprav. Cielená optimalizácia karosérie, diskov, podvozku a motora precízne transformuje elegantnú sériu modelu Alfa Romeo. Všetky aerodynamické komponenty sú vyrobené z ultraľahkého a... viac

Božská Alfa pokrstená ako Zeus (15.03.2019)

Tuningová firma Pogea Racing z mestečka Friedrichshafen am Bodensee predstavuje svoju tretiu verziu modelu Alfa Romeo 4C pomenovanú Zeus. Ich pozornosti neunikli podvozok, motor, kolesá, interiér, ani aerodynamika - Pogea nenecháva žiadnu skrutku nedotknutú. Preniká do najvzdialenejších kútov uhlíkového monokoku talianskeho speedsteru Alfa Romeo 4C. Už v štádiu návrhu firma Pogea dokonale zladila jednotlivé komponenty ultraľahkej uhlíkovej aerodynamickej karosérie s tvarom dvojmiestneho vozidla. Výsledkom je vzrušujú... viac

Tichý zabijak má meno aquaplaning (15.06.2018)

Napriek odmietavému postoju výrobcov pneumatík jazdím celé leto na zimných. Pravda, nie bezhlavo, riskantne, ale plynulo a dynamicky. Pri jazde nemám žiadne problémy. Len musím rešpektovať, že zmes je mäkšia a teda v zákrutách by kolesá pri extrémnej (neprimeranej) rýchlosti neudržali auto bezpečne vo zvolenej stope. Pokiaľ však má dezén hĺbku približne do troch milimetrov, aj v zákrute je jazda bezpečná. Nielen na suchu, ale aj v daždi. No je tu ešte jeden aspekt, kedy treba v lete na zim... viac

Spokojní Sládečkovci v Spa na pódiu (24.06.2014)

Bratia Samuel a Filip Sládečkovci môžu byť po víkende spokojní ETCC. Na krásnej a náročnej trati v belgickom Spa-Francorchamps ukázali, že patria k najlepším v štartovom poli seriálu ETCC, v kategórii TC2. Filip Sládečka pri svojej premiére v ETCC 2014 sa dokonca postavil na stupne víťazov, keď s Alfou Romeo 156 S2000 skončil druhý v triede TC2 za vlaňajším víťazom Petrom Fulínom na BMW. Aj mladší z bratov, Samuel Sládečka, mal dobre rozbehnutý víkend. V prvom tréningu... viac

V Le Castellet prekvapil Samuel Sládečka seba i súperov (26.04.2014)

Pretekársky tím Sládečka Motorsport pod vedením Jara Krajčího a Filipa Sládečku má za sebou úspešný vstup do Európskeho pohára cestovných automobilov ETCC 2014. Na okruhu Paul Ricard vo francúzskom Le Castellet obsadil pilot Samuel Sládečka v dvoch jazdách výborné 2. a 4. miesto v triede S2000. Talentovaný mladší brat známeho Filipa Sládečku, ktorý reprezentoval Slovensko v šampionátoch FIA GT1 a FIA GT3, síce tento okruh vôbec nepoznal, no veľmi rýchlo si naň vo svojej Alfe Romeo 156 WTCC ... viac

Junior Homola zažiaril v sezóne 2011 naplno (05.12.2011)

Vstup Mateja Homolu na športovú motoristickú scénu bol doslova impozantný. Syn Jaroslava Homolu, ktorý sa pýši viacerými titulmi majstra Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu, získal vo svojej prvej sezóne tri veľmi cenné triumfy v celkovom hodnotení sezóny 2011. Konečná bilancia okruhovej sezóny 2011 je pre Maťa Homolu mimoriadne úspešná: veď sa stal majstrom seriálu FIA Zóny Strednej Európy, je medzinárodný majster SR a zároveň i majster Slovenska. Okrem triumfov na okruhu je Maťo... viac

Mladý Homola žiari šťastím (17.11.2011)

Tohtoročný kalendár FIA CEZ (Zóna strednej Európy) v pretekoch automobilov na okruhu mala naplánovaných 21 častí. Nakoniec sa odjazdilo iba 19 pretekov a z toho 10 bolo súčasťou Majstrovstiev SR. Seriálu sa zúčastnilo a bodovalo do konečného hodnotenia 56 pretekárov z 10 krajín strednej Európy. Team Homola Motorsport sa na tento seriál príliš nesústreďoval, nakoľko pre mladého pilota Maťa Homolu z Bratislavy to bola prvá sezóna na okruhoch medzi seniormi a viac sa sústredil na domáci šampionát. Veľké prekvape... viac

Víkend plný zvratov korunoval titulom (26.09.2011)

Majstrom SR v pretekoch automobilov na okruhu v kategórii D4-2000 sa stal mladší z rodiny Homolovcov – Jarov syn Matej. Titul si vybojoval počas dramatického víkendu koncom septembra v Brne. Na okruh dorazili Homolovci už vo štvrtok na obed, nakoľko Maťo chcel absolvovať voľné tréningové jazdy, ktoré boli iba v tento deň. Nastali však „bolesti hlavy“, keď sa motor nedal naštartovať. Nakoniec sa to podarilo a Maťo vyrazil do voľnej tréningovej jazdy. Čoskoro však nastal nečakaný zvrat udalostí - p... viac

Homolovi patril víkend na Slovakiaringu (28.06.2011)

Na prvom slovenskom okruhu Slovakiaring sa konali (v réžii maďarského organizátora) preteky automobilov na okruhu. V poradí tretí víkend spoločných Majstrovstiev Slovenska, Poľska a Maďarska sa okrem národných šampionátov započítaval aj do seriálu FIA Zóna strednej Európy. Mimoriadne sa darilo Maťovi Homolovi, ktorý sa chcel na domácej pôde fanúšikom prezentovať skvelými výkonmi a dal do prípravy všetko. Hoci sa musel uskromniť s pneumatikami, lebo na víkend mal k dispozícií iba 60 % z objednaného množstva... viac

TEST Alfa Romeo Giulietta 1 750 TBi (27.05.2011)

Potenciálna nevesta pre rýchlych mužov. Len čo som si všimol údaj o priemernej spotrebe v kombinovanom režime, spozornel som. To predsa nie je možné! Výrobca avizuje lichotivý priemer 7,6 litra benzínu na sto kilometrov... Pritom výkon motora sa šplhá vysoko nad dvesto (bývalých) koní a maximálna rýchlosť atakuje hranicu 250 km/h. Už po prvej stovke kilometrov som precitol do reality. Ak som v plnej miere využíval potenciál výkonného motora, priemerná spotreba sa ustálila na dvanástich litro... viac

Úspešný Maťov víkend na Hungaroringu (03.05.2011)

Team Homola Motorsport s pilotom Maťom Homolom za volantom špičkového špeciálu Alfa Romeo 156 WTCC úspešne absolvovali víkend na maďarskom Hungaroringu. Dve samostatné podujatia sa započítavali do seriálov Majstrovstiev Európy - Centrálna Zóna, Majstrovstiev Slovenska, Majstrovstiev Maďarska a šampionátu  Poľska. Už na plánovanom meranom tréningu 16-ročný Bratislavčan Maťo Homola vyrazil dych všetkým zúčastneným. Pre takmer všetkých neznámy pilot zajazdil pole position s náskokom vyše 0,5 s na druhého v poradí. Z... viac

Homolovci na dvoch frontoch (22.04.2011)

V roku 2011 sa Team Homola Motorsport zúčastní dvoch seriálov Majstrovstiev SR v pretekoch automobilov. Niekoľkonásobný majster Slovenska v pretekoch do kopcov Jaroslav Homola bude štartovať opätovne so Citroënom C2 Super 1600 v pretekoch do vrchu. Jeho 16-ročný syn Maťo definitívne opustí motokáry a tento rok sa výhradne sústredí na seriál Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov na okruhu. Po vyhodnotení niekoľkých alternatív padlo rozhodnutie, že tím využije formu prenájmu jedného z najlepších ... viac

TEST Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir Distinctive (11.04.2011)

Malá Giulietta je jednoducho božská. Medzi slávnymi automobilovými značkami, ktoré si pripomínajú sto rokov od svojho založenia, sa nachádza aj Alfa Romeo. Firmu založili v roku 1910 a od roku 1986 je členom FIAT Group. Prvé slovo v názve ALFA Romeo by sa malo správne písať veľkými písmenami, keďže pôvodný názov vznikol ako skratka pre Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Lombardská automobilová spoločnosť). Svoju históriu má aj Giulietta (zdrobnenina od ženského mena Giulia &n... viac

TEST Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm Distinctive (01.04.2011)

Giulietta láka zovňajškom i výkonom. Keď dostanete na test vozidlo, ktorého motor má odjazdených 24 000 kilometrov, získate objektívnejší pohľad na kvalitu a výkonnosť auta, ako keď jazdíte s modelom, ktorý je nový, respektíve nemá zapísaných viac ako 10 000 km. V prípade Giulietty nám importér poskytol v rozpätí 14 dní dve verzie. Najskôr dieselovú s dvojlitrovým motorom (najazdených 24 000 km) a výkonom 170 koní, vzápätí na to 1,4 l benzínovú... viac

Alfa v rukách Mareka Ďurovkina (29.07.2010)

Automobilový pretekár Marek Ďurovkin je na Slovensku známy z pretekov do vrchu, ale aj na okruhoch. Ešte pred dvoma rokmi skončil v absolútnom hodnotení okruhových pretekov slovenského šampionátu na treťom mieste. Vlani si urobil  pauzu, ale teraz sa opäť vrátil k pretekom automobilov na okruhu za volantom Alfy Romeo WTCC. Po prvej polovici sezóny 2010 mu patrí druhé miesto priebežného poradia v divízii D4 do dvoch litrov so stratou iba piatich bodov na prvú pozíciu. V pretekoch do vrchu ho však diváci ... viac

Dva slalomy v krátkom časovom rozpätí (28.06.2010)

V krátkom časovom slede 15 dní sa slalomári stretnú na dvoch rozdielnych tratiach. V júni – ešte pred príchodom leta – to bolo na polygóne v Púchove a začiatkom júla bude šieste podujatie AZ Pneu AutoSlalom 2010 v paddocku pri Pezinku, pod stúpaním na Babu. Kým okruh v Púchove, ako jedna z najvhodnejších tratí pre tento druh motoristického športu na Slovensku dovoľuje viac využiť zrýchlenie auta a jeho rýchlosť, pod Babou je rozhodujúca presnosť a pohotovosť šoféra. V... viac

Giulietta žiarila na autodrome v Brne (24.06.2010)

Pekné slnečné počasie, niekoľko príťažlivých automobilov v rôznych pastelových farbách, autodrom najvyššej kvality a k tomu viacero zaujímavých aktivít – taká bola atmosféra v Brne počas prezentácie talianskej novinky. Alfa Romeo Giulietta sa dáva do pozornosti potenciálnym záujemcom, ktorí hľadajú typický taliansky dizajn, športové nadanie a náležitú mieru elegancie. Profil Alfy Romeo Giulietta je veľmi výrazný a dotvára vzhľad dynamického vozidla. Dynamický charakter predurčuje... viac

Alfa Romeo v znamení Milana (20.06.2010)

Viete , aký je pôvod názvu svetoznámej automobilky Alfa Romeo? Jej korene siahajú až do roku 1906, keď firma Darracq otvorila svoju montážnu filiálku v talianskom Milane. Malý výrobný závod odkúpila v roku 1909 skupina lombardských bankárov. Tí nechali prezieravo továreň prebudovať a rozšíriť, aby v nej mohli vyrábať automobily šité na mieru talianskym zákazníkom. V júni 1910 nová firma dostala meno A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). Do loga použila motívy znaku mesta Milano. Prvým au... viac

Zagato gratuluje k storočnici (28.04.2010)

Športový automobil snov pod názvom Zagato Alfa Romeo TZ3 Corsa postavil fenomén automobilového dizajnu Zagato. Tento unikát prezentoval na 22. ročníku Concours d Elegance auf der Villa D Este. V legendárnej súťaži elegancie svojím dizajnom jednoznačne zaujal. Zároveň je holdom dizajnéra k 100. výročiu vzniku značky Alfa Romeo. Pripája sa tak k Pininfarinovi (Duettotanta) a Bertonemu (Pandion), ktorí „gratulovali“ svojimi kreáciami už na ženevskom autosalóne začiatkom marca 2010. Na rozdiel ... viac

Originálny darček k narodeninám (10.03.2010)

Legendárna talianska značka Alfa Romeo oslávi v roku 2010 sté výročie svojej existencie a k tomuto jubileu seba i svojich priaznivcov obdarovala veľmi originálnym darčekom. Na ženevskom autosalóne predstavila úplne nový model Giulietta. Názov nie je originálny, milé ženské meno sa objavilo v názve modelu už pred 60 rokmi, keď Giulietta pomohla splniť sen o vlastníctve športového vozidla mnohým priaznivcom značky Alfa Romeo. Dnes predstavuje dokonalú syntézu všetkých cností a vlastností, ktoré by sa mali spájať v  ideá... viac

Alfa Romeo MiTo pre klientov Maserati (01.02.2010)

Alfa Romeo MiTo pre klientov Maserati Dve ikony talianskeho automobilového priemyslu sa spojili v unikátnom projekte a vytvorili automobilový skvost s atribútmi oboch južanských pretekárskych velikánov. Už čoskoro sa po európskych cestách a diaľniciach bude preháňať stovka automobilov Alfa Romeo MiTo, navrhnutá exkluzívne v spolupráci so značkou Maserati. Milovníci talianskeho štýlu a originality sa teda majú naozaj na čo tešiť. Spoločnosť Maserati sa týmto krokom rozhodla urobiť radosť všetkým milovníkom talianskeho ... viac

Krásavica Giulietta (08.12.2009)

Alfa Romeo predstaví na marcovom autosalóne 2010 v Ženeve svoj nový model Giulietta. Od jarných mesiacov bude nová kráska talianskej automobilky postupne k dispozícii na všetkých svetových trhoch. Alfa Romeo Giulietta má vyslať nový impulz na oživenie značky v jednom z najvýznamnejších európskych segmentov. Meno Giulietta je už od 50-tych rokov symbolom automobilového klenotu. Bolo to vozidlo, ktoré v tom čase zaujalo celú generáciu nadšencov a vďaka dostupnosti sa stalo splneným snom o Alfe Romeo, ktorá stelesňovala techno... viac

TEST Alfa Romeo 159 1,8T (30.10.2009)

Moderný odkaz na históriu. Taliani dokážu vyjadriť bezpečnosť a silu vozidla na špičkovej úrovni a dôkazom je aj Alfa 159, ktorá nedávno odštartovala novú éru športových sedanov Alfa Romeo. Navonok pôsobí ako vozidlo vyššej triedy s adekvátnym komfortom, pričom aktívna i pasívna bezpečnosť sú na maximálnej úrovni. Dobre poslúži ako rodinné auto s objemom kufra 405 litrov. No v prvom rade ponúka športové zážitky. Testovali sme verziu s motorom 1,8T a výkonom 200 k, kde sme mohli naplno vychutnať športové... viac

TEST Alfa Romeo Brera 2,4 JTDm Q-Tronic (29.01.2009)

Očarujúci dizajn K talianskym športovým automobilom tradične a jednoznačne patrí červená farba. Menej tradičná je už automatická prevodovka a pod kapotou dieselový agregát. Ale aj toto má Alfa Romeo vo svojom obchodnom portfóliu – v podobe modelu Brera, ktorý sme testovali s veľkou zvedavosťou. Bude náležite čiperný? A nebude zvuk motora „cudzí“? Pôvodná štúdia uznávaného dizajnéra Giorgetta Giugiara uzrela svetlo sveta na jarnom autosalóne v Ženeve v roku 2002, v súčasnosti patrí k lákavým skvosto... viac

TEST Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDm (15.11.2008)

Zábavná hračka Taliani i Talianky majú vo veľkej obľube malé autá a táto početná rodina sa teraz rozrástla o najmenšiu Alfu Romeo s netradičným označením MiTo. Na prvý pohľad nezrozumiteľný názov má pre taliansku značku hlboký význam. Pripomína silné prepojenie medzi minulosťou a budúcnosťou značky – medzi Milánom, mestom dizajnu, ktoré stálo pri zrode štýlu vozidla a Turínom, kde sa vyrába. V podobe modelu Alfa Romeo MiTo si Taliani trúfli na neľahkú úlohu – postaviť zdatného konkurenta pre legendárne... viac

TEST Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm Q4 (30.03.2008)

Pekná tvárička Vonkajší dizajn, dokonale prepracovaný do najmenších detailov, robí vari z každého modelu Alfy Romeo príťažlivý exemplár. Do tohto rámca zapadá aj Alfa Romeo 159 Sportwagon 2,4 JTDm Q4. Pridlhý názov hovorí za všetko: kombi s dieselovým päťvalcovým turbomotorom a pohonom všetkých kolies... Má impozantný krútiaci moment 400 Nm. Naše očakávania boli preto veľké hneď od začiatku testovacieho týždňa. Tým viac, že tvary karosérie modeloval Giorgetto Giugiaro v spolupráci s Alfa Romeo Centro Stile. Hladké,... viac

TEST Alfa Romeo 159 JTDm 1,9 (02.03.2007)

Dizajnérsky klenot s maskou predátora Pri pohľade na talianske automobily zvyčajne oko dizajnéra zaiskrí a pri pohľade na krivky Alfy Romeo sa nadšenie zo vzrušujúcej krásy ešte viac umocní. Taliani to proste vedia a dizajnérske štúdiu Giugiaro patrí k prominentným. Nečudo teda, že za Alfou Romeo 159 sa obzrel nejeden chodec, či motorista. Dosiaľ sa táto značka spájala predovšetkým s výkonnými a dynamickými benzínovými motormi, no v súčasnosti spĺňajú nároky na moderné agregáty dieselové motory s turbom a priamym vstrekovan... viac

TEST Alfa Romeo 156 (09.10.2004)

Šelma neskrýva drápky. Plná temperamentu, úchvatná vďaka svojmu dizajnu, disponujúca náležitým luxusom – taká je Alfa Romeo 156. Jej dravý výraz je dobre čitateľný v spätnom zrkadle auta, jazdiaceho pred Alfou. Výrazná mriežka chladiča, elegantne integrované reflektory a výrazné otvory na prívod vzduchu k motoru podčiarkujú vzhľad, ktorý vzbudzuje rešpekt. Presvedčili sme sa o tom počas testovacích jázd, keď nám väčšina vodičov uhýbala, cítiac dynamiku športovo ladenej 156-ky. Tí, čo to nevedel... viac

 
Počet výsledkov: 33







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.