Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Honda Jazz Crosstar (21.07.2021)

Honda Jazz s vami odvezie aj bicykel.
Prominentný výrobca automobilov, japonská značka Honda, tvrdí, že najnovší model Jazz je najdokonalejšie rodinné auto vo svojej kategórii. Medzi jeho prednosťami uvádza slovenský importér extrémnu úspornosť, variabilnosť a spoľahlivosť. Toto sme sa rozhodli overiť v teste a veru neboli to slová do prázdna.
Aj značka Honda akceptovala súčasný trend a dôsledne nafúkla pôvodne malý model Jazz. Nastupujúca generácia je v porovnaní s prvou generáciou oveľa väčšia nielen na pohľad, ale aj v interiéri. Čo je však obzvlášť hodné pochvaly – sú magické sedadlá v druhom rade. A práve tie najviac oceňujú dávnejší i súčasní majitelia Hondy Jazz. Navyše je tu hybridná verzia Crosstar, ktorá istotne osloví najmä milovníkov víkendových  aktivít. Či už sú to chalupári alebo športovci.
Honda Jazz s vami odvezie napríklad aj bicykel, ak ho položíte hore nohami. Teda presnejšie – hore kolesami. Má to iba malý háčik: predné koleso musíte odmontovať a dať do kufra, aby ste zatvorili dvere. Uloženie dokumentujeme na fotografiách. Hoci stále zostáva pohodlnejším riešením voziť bicykel v kufri kde ho na rovnú podlahu krásne položíte ako bábätko.
Testovali sme Jazz Crosstar v bielej prémiovej perleťovej farbe s čiernou strechou. Ak chcete mať tento model s dvojfarebným lakom (čiernou strechou), musíte si priplatiť k 23 990 eurám ešte 350 €. Hoci Jazz patrí do kategórie tzv. malých áut, systém podpory riadenia v testovanom aute je naozaj obsiahly. Spomeňme upozornenie na nebezpečenstvo kolízie,  na vybočenie z jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek, asistent pre pomalú jazdu v kolóne, systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie, inteligentný obmedzovač rýchlosti a tiež automatické prepínanie diaľkových svetiel.
Za zmienku stoja aj ďalšie bezpečnostné systémy: rozdeľovač brzdnej sily, protiblokovací brzdový systém ABS, brzdový asistent, stabilizačný systém, výstraha poklesu tlaku v pneumatikách, asistent pre rozjazd do kopca, systém signalizácie pri núdzovom brzdení a taktiež 10 airbagov vrátane nového predného stredového airbagu.
No to stále nie je všetko, čo Honda ponúka majiteľovi modelu Jazz Crosstar. V interiéri sa nachádza multimediálny systém s 9“ dotykovou obrazovkou a navigáciou, 2x USB, samozrejmosťou je bezkľúčový vstup a štartovanie tlačidlom, ako aj parkovacie senzory, parkovacia kamera, alarm, textilný vode odolný interiér, automatická klimatizácia, LED svetlomety, LED hmlové svetlá, dažďový senzor, spomínané flexibilné sedadlá Magic Seats, kožený volant, 8 reproduktorov, premium audio 376 W, subwoofer a príjemne nás prekvapili strešné lyžiny, ktoré zostali na dotyk chladné aj v najväčších horúčavách.
Kabína štvormetrového Jazzu Crosstar je mimoriadne priestranná a najmä výhľad z vozidla je vynikajúci – aj do bokov, cez trojuholníkové sklá pred dverami. Výhľad šikmo dopredu je skutočne excelentný. Konštatujeme, že kabína je ideálne presklená a  mŕtve uhly sú minimálne. Dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla. Odhlučnenie kabíny je tiež veľmi dobré. Pri cúvaní pomáha vodičovi parkovacia kamera, ktorá prenáša obraz na farebný monitor. Odporúčame však nespoliehať sa iba na kameru, ale vždy pozorne sledovať dianie okolo auta.
Predné sedačky sú výborne anatomicky tvarované, v zákrutách dobre držia telo vodiča i spolujazdca. Hlavová opierka je nastaviteľná nielen na výšku, ale aj šikmo. I na zadných sedadlách nájdu pasažieri potrebné pohodlie. Na dvojramennom volante sú tlačidlá, ktorými ovláda vodič všetky dôležité funkcie (tempomat, rádio, zobrazenie navigácie, spotreby a podobne). Po skúsenostiach z minulých rokov (aj s modelmi iných značiek) oceňujeme, že tempomat zostane aktivovaný aj po vypnutí motora. Netreba tento úkon po každom naštartovaní opakovať.
K plusom patrí i nastavovanie klimatizácie a ventilácie prostredníctvom kruhových ovládačov pod monitorom. Rovnako aj simultánne ovládanie hlasitosti rádia otočným gombíkom pri monitore. Grafiku obrazovky taktiež chválime – je prehľadná. Chybičkou krásy bola v testovanom aute zasekávajúca sa navigácia, ktorá nás odvšadiaľ vytrvalo posielala do Voderadov... Pritom Jazz mal najazdených len 1 500 kilometrov. Umiestnenie tlačidla výstražných smeroviek v strede je síce v poriadku, no keďže jeho plocha splýva s prístrojovým panelom, dlaňou (nechtiac pri práci na monitore) ľahko zapnete všetky 4 smerovky. Tlačidlo by bolo vhodné zapustiť do malej priehlbiny.
V kabíne sa nám páčili držiaky na nápoje po bokoch prístrojového panelu i na stredovej konzole a vo dverách. Takže aj pri plnom obsadení vozidla si pasažieri majú kam odložiť fľašky (plechovky). Za dostatočný považujeme objem batožinového priestoru – pri základnom usporiadaní sedadiel 298 litrov, po sklopení operadiel 1 199 litrov. V druhom prípade vznikne rovná plocha, pričom nechýba ani dodatočný priestor pod ňou, kde odložíte aj menšiu tašku. Páčilo sa nám, že tlmiče vytlačia piate dvere až do úplného otvorenia – stačí ich iba pootvoriť.
Samotný štvorvalcový benzínový motor má výkon 72 kW, trakčný elektromotor 80 kW, pričom krútiaci moment elektromotora je 253 Nm. Oba motory dokážu pracovať samostatne i spoločne. Väčšinou poháňa kolesá výhradne elektromotor; spaľovací motor spolupracuje s generátorom, a tak „vyživuje“ elektromotor, pričom prebytok energie ukladá do batérie. Ak je potrebné preniesť maximálnu silu na kolesá, cez spojku sa pripojí k jednostupňovej prevodovke a spoločne s elektromotorom poháňa agregát auto vpred. V tomto režime pracuje systém najmä na diaľnici, pričom elektromotor pomáha pri akcelerácii, takže (paradoxne) mierne znižuje spotrebu paliva. Pri pokojnej jazde, keď netreba výkon spaľovacieho motora, ten sa automaticky odpojí.
Počas testovania sme dosiahli na jednu nádrž paliva dojazd 700 km a priemernú spotrebu v kombinovanom režime 5,3 litra. To sú dobré hodnoty. Samozrejme, ak sa zameriate na úspornú jazdu bez zbytočného zrýchľovania, dostanete sa aj pod päť litrov.
Všimli sme si, že v zákrute nepôsobí Jazz Crosstar najistejšie, no úprimne: nie je to športiak, takže to by som mu nevyčítal. Zrýchlenie je však ťarbavé, až keď podržíte plynový pedál stlačený, auto sa poriadne rozbehne. Avšak za cenu hlučnejšieho motora a zvýšenej spotreby. Podľa našich skúseností automatická prevodovka zbytočne dlho drží vysoké otáčky, než preradí rýchlostný stupeň.
Jazz je dostupný výhradne ako hybrid, verzia Honda Jazz Crosstar je  inšpirovaná vozidlami SUV. Vernostný program Honda Premium Quality sa vzťahuje na vozidlá do veku 8 rokov alebo do najazdenia 150 000 km, ale  musia byť predané autorizovaným predajcom Honda v Slovenskej republike.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Honda Jazz Crosstar 1,51
Objem motora (cm3)    1 498
Výkon (kW/k)         72/98
Krútiaci moment (Nm)     131
Max. rýchlosť (km/h)     173
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,3)

Cena testovanej verzie 24 340 €    
Najlacnejšia verzia 19 590 €


+ Výrazné plusy
Priestorové riešenie kabíny i kufra, plochá podlaha
Výborný výhľad spoza volantu, nízka spotreba
Anatomické operadlá, magické zadné sedadlá
- Najväčšie mínusy
Dlaňou ľahko zapnete tlačidlo výstražných svetiel
Zdĺhavá akcelerácia
Navigácia sa zasekáva







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.