Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Peugeot 2008 1,2 GT (25.09.2020)

S malým volantom a veľkými ambíciami.
Priaznivci značky Peugeot by márne hľadali u dílerov kombi modelu 208, lebo francúzska automobilka vsadila na 2008. Prvú generáciu začali vyrábať v roku 2013 a nedávno uzrela svetlo sveta druhá. Štandardom zostává pohon predných kolies, auto má výraznú masku chladiča, horizontálne diódy denného svietenia a červenému perleťovému laku sekunduje strecha v kontrastnom čiernom laku.
I naďalej pôsobí priestor v kabíne moderne, efektné je zobrazovanie informácií v digitálnych prístrojoch s 3D efektmi. Malý volant už patrí k Peugeotom akosi samozrejme, podobne ako klávesy pod obrazovku multimediálneho systému. Niektoré funkcie však vodič v hustej premávke alebo v tme nemusí nahmatať na prvý pokus, no ak má pri sebe spolujazdca, ten mu rád pomôže. Čo sa týka netradičného volantu, niektorým šoférom môže narobiť problémy, lebo im zakrýva časť obrazovky. Riešením je stiahnuť ho do najnižšej polohy, čo však môže rovnako narobiť problémy pri ovládaní auta. Navyše, volant posunutý nadol prekáža pri vystupovaní. Ďalšiu prekážku pocíti vodič na pravom kolene – priestorovo ho obmedzí stredový panel. Inak sedadlá sú relatívne pohodlné a v zákrute poskytnú potrebnú oporu.
Batožinový priestor je – vzhľadom na rozmery auta – dostatočný a pri základnom usporiadaní sedadiel má objem 434 litrov. Po sklopení zadných operadiel je to 1 467 l. Operadlá sú delené v pomere 60:40. Prínosom je dvojitá podlaha a pravidelný tvar kufra. Škoda, že Peugeot  2008 nemá elektrické ovládanie piatych dverí a zadné sedadlá nie sú posuvné.  Kvôli vyššej nakladacej hrane je manipulácia s väčšími predmetmi o niečo náročnejšia.
Testovaný Peugeot  2008 sa rozbiehal plynulo, prevodovka celkom logicky zaraďovala jednotlivé stupne, takže jazda bola plynulá a svižná. V režime Eco je auto mierne pridusené, ale v športovom režime ožije. Po vyskúšaní všetkých troch možností sme však napokon zvolili kompromis. Režim Comfort je ideálny, ak chcete jazdiť  komfortne, no pritom primerane svižne. Ani pri rýchlejšej jazde sa auto výrazne nenakláňa, podvozok je dobre odhlučnený, avšak dosť tuhý. Vďaka vyššej svetlej výške prejdete bez problémov aj cez menej náročný lesný terén.
S motorom spolupracuje 8-stupňová automatická prevodovka, šofér má k dispozícii aj páčky pod volantom, ak potrebuje preraďovať rýchlostné stupne manuálne. My sme to v priebehu testovania nepotrebovali...
Trošku sme zostali zaskočení logikou infotaimentu, keď pri nastavenej navigácii sme  museli meniť teplotu kúrenia cez displej; rovnako sme medzi mínusy zapísali otravný systém stop&start, ktorý musí šofér po každom naštartovaní motora znova a znova vypínať (ak ho nechce používať). Taktiež je zbytočne široký stredový panel, pričom o jeho okraje sa opiera koleno vodiča a na dlhšej ceste tak bude koleno odierať o panel. Negatívne nás prekvapil nevýrazný zvuk klaksónu, čo je najmä v hustej mestskej premávke nevýhoda, ak zatrúbite na chodca prechádzajúceho cez vozovku mimo priechodu.
Presná navigácia vodiča včas a veľmi presne informuje, čo sme si zapísali medzi plusy. Dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla, ale pri nastupovaní do auta i pri vystupovaní šoférovi prekáža volant, ak je nastavený na spodnú pozíciu. Ako sme už uviedli vyššie, len čo ho vodič posunie nahor, nevidí 100-percentne cez jeho veniec na prístroje.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Peugeot 2008 1,2 GT
Objem motora (cm3)    1 199
Výkon (kW/k)         96/130
Krútiaci moment (Nm)     230
Max. rýchlosť (km/h)     208
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,8
(Skutočná spotreba pri teste 7,7)

Cena testovanej verzie 19 700 €    
Najlacnejšia verzia 15 990 €


+ Výrazné plusy

Zaujímavý dizajn karosérie
Veľmi presná navigácia
Dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla
Steny kufra bez zbytočných prekážok
Podlaha batožinového priestoru v rovine
- Najväčšie mínusy
Otravný systém stop&start
Stredová konzola prekáža kolenu
Nevýrazný zvuk klaksónu
Nastavovanie teploty cez displej







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.