Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Subaru XV 2,0i MHEV Premium (30.04.2020)

Vie pohladiť dušu motoristu.
Štýlový mestský dizajn, z ktorého vyžaruje odolnosť spojená s novými schopnosťami – tak sa prezentuje v neľahkých časoch vírusovej pandémie nové Subaru XV e-Boxer s lagúnovo modrým lakom karosérie. Samozrejme, poháňa ho motor typu boxer s protibežnými piestmi, nechýba symetrický pohon všetkých kolies a LED svetlomety s automatickou reguláciou sklonu slúžia ako stretávacie a diaľkové svetlá. Lúče smerujú podľa natočenia volantu, vďaka čomu zaisťujú dobrú viditeľnosť aj v zákrutách. LED hmlové svetlá majú vnútorné reflexné povrchy.
Do auta sa dostanete poľahky vďaka bezkľúčovému otváraniu dverí. Interiér je nanajvýš komfortný. Prehľadný, plnofarebný multifunkčný LCD displej (6,3-palcový) sa nachádza na vrchu prístrojovej dosky, pričom poskytuje rýchlo a v prehľadnej forme viaceré užitočné informácie nielen vodičovi, ale aj spolucestujúcim. Pochvalu si zaslúži zachovanie klasických podlhovastých tlačidiel na priamy vstup do vybraných kategórií menu. Netradičné je doplnenie dotykovej obrazovky o informačný displej na vrchu stredového panelu, ktorý poskytne detailné informácie o Subaru XV.
Na obsluhu dvojzónovej automatickej klimatizácie slúžia dva veľké kruhové ovládače. Okrem toho je v bloku prístrojov pred vodičom k dispozícii plnofarebný LCD displej s väčšou uhlopriečkou (4,2 palca). Vďaka svojej polohe umožňuje šoférovi rýchlo získať prehľad o dôležitých informáciách bez toho, aby musel na dlhšie spúšťať zrak z vozovky. Elektronická parkovacia brzda sa automaticky deaktivuje, keď stlačíte plynový pedál. Batožinový priestor má objem 340 litrov, čo je na crossover relatívne málo.
Predné sedadlá sú pohodlné, ergonomicky tvarované a vyhrievané; vhodne tvarovaný je aj volant s ovládačmi rádia a tempomatu na jeho ramenách. Sedadlá i volant zdobí atraktívne oranžové prešívanie. Interiér modelu XV ponúka komfort pre všetkých cestujúcich a to aj na zadných sedadlách, kde sú držiaky nápojov v zadnej lakťovej opierke.
Dôležitým prvkom je cúvacia kamera, ktorý umožní s prehľadom manévrovať aj v stiesnených priestoroch. Keď zaradíte spiatočku, na hlavnom displeji sa zobrazí reálny farebný obraz z kamery spolu s vodiacimi čiarami, takže pri parkovaní máte vždy istotu. Subaru XV, ktoré sme testovali, bolo vybavené strešným oknom, pričom na okraji strechy sú držiaky na strešný box.
Hybridné ústrojenstvo e-Boxer je odpoveďou automobilky na požiadavku znížiť emisné normy v Európe. Využíva variátorovú prevodovku Lineartronic doplnenú o elektromotor s batériami (118 V), čo umožňuje jazdu nielen v hybridnom, ale aj čisto elektrickom režime. Vlastný systém e-Boxer montuje Subaru súbežne ako novinku do modelov XV i Forester. Kým európske automobilky ponúkajú predovšetkým vozidlá s elektrickým pohonom, ázijské značky viac veria hybridom. Subaru pritom zdôrazňuje, že e-Boxer je riešenie ich vlastnej konštrukcie.
Benzínový atmosférický dvojliter spolupracuje s elektromotorom integrovaným do variátorovej prevodovky Lineartronic. Systém doplňuje lithium-ionový akumulátor s kapacitou 4,8 Ah (0,6 kWh), ktorý je uložený nad zadnou nápravou. Pracuje s napätím 118 V kvôli lepšiemu využitiu výkonu elektromotora.
Na druhej strane komponenty hybridu zvyšujú hmotnosť vozidla približne o 110 kilogramov, čo sa prejavuje na miernom zvýšení spotreby benzínu. Nám sa podarilo dosiahnuť v kombinovanom režime priemernú spotrebu 8,7 litra a na jednu nádrž paliva sme absolvovali 500 kilometrov. Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba okolo šesť litrov.
Výhradne na elektrinu sa Subaru spolieha pri rozjazde z miesta a tiež pri plynulej jazde v nízkych rýchlostiach. V takom prípade zvládne by mal XV prejsť asi 1,6 kilometra ustálenou rýchlosťou 40 km/h. Avšak presvedčili sme sa, že stačí prudšie stlačenie pravého pedálu a okamžite sa aktivuje spaľovací motor. Jeho pripojenie je hladké, takže cestujúci si to nemusia všimnúť. Zaujímavosťou je, že auto nenápadne vypne spaľovací motor i pri jazde s aktivovaným tempomatom – pokiaľ majú batérie dostatočnú kapacitu. XV potom občas jazdí na elektrinu.
Pri stredných otáčkach motora spolupracujú oba agregáty, kým vo vyšších auto poháňa dvojlitrový benzínový motor, ktorý zároveň dobíja batérie. Jednotlivé módy sa nedajú manuálne prepínať, ale prepínanie medzi nimi je automatické s tým, že aktuálny režim môžete sledovať na informačnom displeji na vrchu stredového panelu. Kto sa chce vytešovať manuálnou zmenou rýchlostných stupňov, pre toho sú k dispozícii páčky pod volantom.
Počas jazdy na diaľnici sme sa utvrdili v tom, že crossover Subaru XV je skôr mestským vozidlom, prípadne vhodným na jazdenie po okolí, než na dlhé trasy. Na diaľnici totiž agregát väčšinou využíva okolo 3 500 otáčok, ktoré sa znížia len v klesaniach. Logicky sa potom zvýši vnútorný hluk, ako aj priebežná spotreba, a to až nad 10 litrov. V prudšom stúpaní (napríklad na diaľnici R1) otáčky motora vyženie automatická prevodovka ešte vyššie – nehovoriac o rastúcom hluku. Ale ani v meste nie je XV e-Boxer veľmi úsporný (na rozdiel od údajov výrobcu).
Napriek sľubnému papierovému výkonu neposkytuje XV takú dynamiku, akú by ste očakávali vzhľadom na výkon 110 kW a krútiaci moment 194 Nm. Iba priemerná dynamika je sklamaním najmä v súvislosti s jazdnými schopnosťami pôvodného Subaru XV. V zákrutách však auto spoľahlivo drží zvolenú stopu, fantastické je tlmenie nerovností a svetlosť 22 cm uľahčuje výlety mimo asfaltové cesty. Systém varovania pred opustením jazdného pruhu je však troška otravný. Aj keď sa dá na neho zvyknúť...
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta

Subaru XV 2,0i MHEV
Objem motora (cm3)    1 995
Výkon (kW/k)         110/150
Krútiaci moment (Nm)     194
Max. rýchlosť (km/h)     193
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    10,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,1
(Skutočná spotreba pri teste 8,7)

Cena testovanej verzie 34 990 €    
Najlacnejšia verzia 29 990 €


+ Výrazné plusy
Výborný podvozok, komfortný interiér
Dokonalé osvetlenie vozovky reflektormi
Prehľadný informačný displej
- Najväčšie mínusy
Vyššia spotreba, slabá dynamika
Menší batožinový priestor







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.