Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Peugeot 208 1,2 Pure Tech Allure (02.03.2020)

Medzi malými s veľkými ambíciami. Len nedávno uviedli na trh nový Peugeot 208, ktorý vyrábajú v  trnavskom závode PSA Groupe Slovakia a už ho vyhlásili v Ženeve za európske Auto roka 2020 (Car of the Year). Ako je známe, ženevský autosalón kvôli hrozbe koronavírusu zrušili, ale záujemcovia si toto auto už môžu vyskúšať u dílerov. Aj preto sme s potešením prijali ponuku importéra značky Peugeot na Slovensku, aby sme otestovali toto sympatické autíčko.
Na prvý pohľad sa testovaný Peugeot 208 vynímal v premávke vďaka žltej farbe karosérie. Mimochodom, žltý metalizovaný lak je štandardom, kým za ostatné (biely, sivý, čierny, červený, modrý) sa priplácajú rôzne sumy. Určite vás nenechá ľahostajným dizajn auta vrátane osvetlenia vpredu i vzadu. Medzi automobilmi na ceste sa malý Peugeot 208 s veľkými ambíciami určite nestratí.
V ponuke sú štyri úrovne vybavenia: Like, Active, Allure a GT Line. Základná verzia Like je v predaji len s jediným benzínovým motorom 1,2 l, čo je najslabšia verzia s výkonom 55 kW. Okrem toho môže byť pod kapotou dieselový agregát 1,5 HDI. Peugeot 208 s výbavou Allure má 15“ kolesá a vcelku solídne základné vybavenie: bezkľúčový vstup do auta, palubný počítač, manuálnu klimatizáciu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, ako aj predné halogénové reflektory s integrovanými dennými svetlami. Motor sa štartuje tlačidlom.
Výbava Allure, ktorú sme mali v testovanom Peugeote 208, sa vyznačuje oveľa vyššou úrovňou i cenou. Stojí na 16“ hliníkových kolesách, klimatizácia je automatická, šoférovi pri cúvaní pomáha kamera s predným i zadným parkovacím asistentom. Na obrazovke sa ukáže aj pohľad z vtáčej perspektívy, čo je veľmi užitočné najmä v stiesnených priestoroch. Pri večernej jazde pomáhajú v osvetlení vozovky plne diódové svetlá.
Komfortnú obsluhu má zabezpečiť i-Cockpit. No je tu jedna naoko malá nevýhoda. Ak chcete dobre vidieť údaje na prístrojovom paneli, zrejme budete musieť volant posunúť čo najnižšie. A to nemusí vyhovovať každému. V opačnom prípade – ak je volant vyššie – toho veľa neuvidíte. Čo je veľká škoda nielen z hľadiska bezpečnej jazdy, ale aj preto, lebo prístrojový panel je veľmi efektne graficky spracovaný (3D efekty). Dôležité údaje vidí šofér v popredí displeja. Všimli sme si napríklad výraznejšie upozornenie na nebezpečenstvo kolízie – ak sme nemali  dostatočný odstup od auta pred nami.
Kvalitný je taktiež obraz na druhom displeji v strede panelu, pričom jeho ovládanie je výlučne dotykové (vrátane nastavovania klimatizácie a teploty) alebo prostredníctvom klávesnice – oboje na stredovom paneli. Na listovanie medzi jednotlivými menu slúžia spomínané klávesy pod displejom a dotykové plôšky nad nimi. Avšak tie nemá šofér vôbec na očiach a keď ho oslepia slnečné lúče, nevidí klávesy dostatočne; sú malé a občas sme sa medzi nimi netrafili. Že to odpútava pozornosť vodiča, ani nemusíme zdôrazňovať...
Taktiež nerozumieme, prečo Peugeot núti šoféra opakovane vypínať otravný systém stop&start po každom naštartovaní motora. Prečo ho nestačí vypnúť len raz a navždy. Naopak, osobitnú pochvalu si zasluhuje kruhový ovládač hlasitosti rádia (paralelne je poruke ovládanie na volante).
Predné sedadlá sú anatomicky tvarované, ale pohodlné, avšak keď sú posunuté maximálne dozadu, prekáža pri nastupovaní stredový stĺpik. Na zadných sedadlách je málo miesta vo všetkých smeroch. Pri vystupovaní pocítite výčnelok v karosérii, ktorý nemá žiadnu funkciu, iba zbytočne zmenšuje celkový otvor a vďaka nemu sa dozadu horšie nastupuje, či vystupuje .
Nakladacia hrana batožinového priestoru je celkom nízko, otvor je po otvorení zadnej kapoty dostatočne veľký, takže tam naložíte i väčšie predmety. Objem kufra 311 litrov pri bežnom používaní je dostačujúci.
Aj pri verzii Allure má motor rovnaký objem 1,2 litra, ale vyšší výkon v porovnaní so základnou výbavou. Sto koníkov pod kapotou sa už zreteľne prejaví na akcelerácii, ako sme sa o tom mohli presvedčiť napríklad pri predbiehaní v kopcovitom teréne. Do kabíny nepreniká rušivý hluk a v zákrute Peugeot 208 výborne drží zvolenú stopu. Má tiež dobrú zotrvačnosť. Okrem mesta sme sa vybrali i na diaľnicu a napokon sme v kombinovanom režime dosiahli priemernú spotrebu 6,1 litra. Pri ekonomickom štýle jazdy na šiesty prevodový stupeň sa spotreba môže pohybovať okolo 5,5 litra. Dojazd 600 km nás vcelku uspokojil a jazdné vlastnosti celkovo hodnotíme dobre. Brzdy sú dostatočne razantné, takže s týmto malým autom sme si bez problémov dopriali aj vyslovene športový štýl jazdy. Kto chce jazdiť vyslovene na spotrebu, pre toho je určený ekonomický režim, ktorý sa prepína tlačidlom na stredovom paneli medzi sedadlami.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Peugeot 208 1,2 Pure Tech

Objem motora (cm3)     1 199
Výkon (kW/k)         74/100
Krútiaci moment (Nm)     205
Max. rýchlosť (km/h)     188
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,5
(Skutočná spotreba pri teste 6,1)

Cena testovanej verzie 14 990 €    
Najlacnejšia verzia 10 990 €


+ Výrazné plusy

Pohodlná jazda, dobrá akcelerácia
Grafika prístrojov, systém i-Cockpit
Prijateľná spotreba malého motora
- Najväčšie mínusy
Sťažené nastupovanie a vystupovanie
Systém stop&start  sa nedá navždy vypnúť
Malé dotykové plôšky nad klávesnicou







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.