Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Hyundai i30 1,4 T-GDI Style (04.02.2020)

Prívetivý kombík pre každého.
Na prvý pohľad pôsobí decentne a nenápadne: Hyundai i30, ktorý vyrábajú na  Morave v mestečku Nošovice. Medzi motoristami je obľúbená nielen verzia hatchback, ale aj kombi. Aerodynamický oblúk športového profilu karosérie kombi akcentuje zadný spojler vo farbe karosérie, v ktorom je tretie brzdové svetlo.
Dobrou voľbou je najvýkonnejší zážihový preplňovaný štvorvalec s objemom 1,4 litra. Spolupracuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s automatickou 7-stupňovou DCT s dvomi spojkami. Novo vyvinutá 7-stupňová prevodovka DCT s dvomi spojkami prispieva k zvýšeniu jazdnej dynamiky a k zníženiu spotreby paliva. Vodič môže prevodovku nechať radiť automaticky alebo ju ovládať manuálne. K dispozícii sú 2 voliteľné režimy radenia Normal a Sport.
Nový benzínový motor 1,4 T-GDI je naozaj prívetivý – tichý, kultivovaný, s pekným zvukom. Poskytne výkon 103 kW (140 koní) a krútiaci moment 242 Nm, čo je pre bežného motoristu plne dostačujúce. Turbo sa nechá ochotne vytáčať do obrátok a motor vďaka preplňovaniu funguje v širokom spektre otáčok. Má dostatok sily už pri nízkych otáčkach (1 500), aj keď je auto plne obsadené. V tomto príjemnom aute sa šofér nemusí pri akcelerácii o nič starať – zjednodušene povedané, stačí šliapnuť na plynový pedál. Dosiahli sme priemernú spotrebu 7,3 litra – ale dá sa jazdiť aj za 6 litrov. Záleží na štýle jazdy.
Silnou stránkou modelu i30 tretej generácie je z pohľadu vodiča ergonómia. Najdrahšie vybavenie Style zahŕňa viacero zaujímavých prvkov. Z nich spomeňme vyhrievanie predných sedadiel a volantu, duálnu automatickú klimatizáciu, predné a zadné parkovacie senzory, zadnú parkovaciu kameru, či rádio s 8" dotykovým displejom, RDS a MP3 prehrávačom, USB a iPod vstupmi s funkciami Android Auto a Apple CarPlay. Panoramatické strešné okno je za príplatok 1 200 €.
V interiéri sa inžinieri pousilovali a veľa vecí je výborne vymyslených. Napríklad anatomicky tvarované sedadlá, dostatok priestoru pre pasažierov a poteší aj niekoľko odkladacích priestorov s dostatočným objemom. Pod výklopnou lakťovou opierkou, ktorá je pozdĺžne posuvná, sa nachádza praktická odkladacia schránka. Na zadných sedadlách majú cestujúci dostatok miesta pred kolenami i nad hlavou.
Prístrojový panel s tradičnými analógovými ukazovateľmi je prehľadný a blízko k zornému poľu má vodič aj displej dobre čitateľného infotainmentu na vrchu palubnej dosky. Na jeho okrajoch sú praktické tlačidlá, čo výrazne zrýchľuje a uľahčuje ich ovládanie. Za významné plus považujeme dostatočne veľké tlačidlá, takže sa s nimi manipuluje určite ľahšie, než je to pri hladkaní monitoru. Na volante i lakťovej opierke sa nachádzajú ďalšie dôležité ovládače.
Hodnotenie batožinového priestoru je taktiež veľmi pozitívne. Pri základnom usporiadaní sedadiel ponúka Hyundai i30 kombi objem kufra 602 litrov, čo je určite sympatický údaj. V prípade najvyššieho vybavenia Style je štandardom hlboký kufor s využiteľnou výškou po kryciu roletu 54 cm. Ak si zvolíte menšiu využiteľnú výšku po roletu 43 cm, získate úložné priehradky pod podlahou a po sklopení zadných operadiel rovnú plochu. V takom prípade bude k dispozícii objem 1 650 litrov.
Mäkký podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou dobre tlmí nerovnosti na ceste, Hyundai i30 kombi spoľahlivo udrží zvolenú stopu aj pri rýchlom prejazde zákrut. Zbytočne sa nenakláňa a pri vysokých rýchlostiach pôsobí stabilne.
Počas nočnej jazdy sú výhodné bi-LED predné svetlomety. Voliteľné reflektory z LED majú vyšší svetelný výkon a menšiu spotrebu energie ako konvenčné reflektory. Hyundai i30 Kombi je štandardne vybavený systémom High Beam Assist, ktorý automaticky prepína na tlmené svetlá, keď zaregistruje protiidúce alebo vpredu idúce vozidlá. Vďaka tomu máte maximálne osvetlenie vozovky bez oslňovania iných účastníkov premávky.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Hyundai i30 1,4 T-GDI

Objem motora (cm3)    1 353
Výkon (kW/k)         103/140
Krútiaci moment (Nm)     242
Max. rýchlosť (km/h)     208
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4
(Skutočná spotreba pri teste 7,3)

Cena testovanej verzie 20 390 €    
Najlacnejšia verzia 13 990 €


+ Výrazné plusy

Živý a úsporný motor 1,4 T-GDI
Veľký batožinový priestor
Komfortné pre vodiča i pasažierov
- Najväčšie mínusy
Zásadné nedostatky sme nezistili







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.