Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Suzuki Jimny 1,5 VVT GLX (02.01.2020)

Roztomilá hračka a nezastaviteľný nezbedník.
Malé hranaté autíčko upúta pozornosť na prvý pohľad. Okrem iného aj svojou výraznou farbou. Je skvelé nielen v teréne, čo sa priam očakáva, ale aj na ceste. Poctivá 4-kolka (pohon 4x4 sa volí páčkou, inak má auto pohon zadnej nápravy) využíva rebrinový rám a tuhé nápravy. V teréne jeho klasickú konštrukciu s úzkou karosériou určite oceníte a zvyknete si aj na sparťanský interiér.
Jimny má malú hmotnosť a pod kapotou relatívne jednoduchý atmosférický štvorvalec s výkonom 75 kW (102 k), čo zrejme bude v meste a na bežných cestách jeho nevýhodou. Malý offroad Jimny predstavila značka Suzuki svetu prvý raz v roku 1970, keď prevzala projekt malého offroadu ON360 od spoločnosti  Hope Star. Ta pritom využívala techniku od značky Mitsubishi, ktorá však projektom pohrdla.
Prvý Jimny (ešte pod označením LJ10) prešiel pod krídlami Suzuki niekoľkými drobnými zmenami vrátane montáže vlastného motora. Rezervné koleso dali do interiéru, takže počet miest sa znížil na tri. Auto však meralo na dĺžku menej ako 3 metre a motor mal objem do 360 kubíkov. Tým sa hranatý model LJ10 zaradil do skupiny daňovo zvýhodnených vozidiel, v ktorej zároveň získal primát prvého auta s pohonom všetkých kolies. Jeho modernizácia prišla na rad už v prvej polovici roku 1972.
Podstatou dizajnu nového Jimny štvrtej generácie je i naďalej zreteľne hranatá karoséria s tradičnými okrúhlymi svetlometmi. A stále to funguje, takže malý Jimny dokonale pobláznil svet. Značka Suzuki ponúkla roztomilú kombináciu retrodizajnu a moderných technológií. Len multifunkčný volant, digitálna automatická klimatizácia a infotainment so 7-palcovým dotykovým displejom akoby sem ani nepatrili.
Praktická stránka je vrchovato naplnená aj v jednoduchom, no sympatickom interiéri. Väčšina tlačidiel je dostatočne veľká, aby sa s nimi dalo manipulovať i v rukaviciach. To platí predovšetkým pre dolnú časť prístrojového panelu, kde sú ovládače ventilácie, sťahovania okien, aktivácia asistenta pre ľahšie schádzanie zo svahov a deaktivácia stabilizačného systému. Jimny má i moderné technológie: varovanie pred neúmyselným opustením jazdného pruhu, asistent rozjazdu do kopce i pri schádzaní zo svahu, ako aj systém rozpoznávania dopravných značiek. Zadné sedadlá majú nastaviteľné operadlá, predné sú vyhrievané. Troška nás prekvapili maličké odkladacie priehradky vo dverách, či pod palubnou doskou. Odkladacie priestory v tomto aute sú jeho slabou stránkou. Rovnako aj nutnosť opätovného nastavovania polohy každého predného sedadla, ak ho sklopíte, aby sa dalo nastupovať dozadu. Mimochodom, pasažieri vzadu sedia nad tuhou nápravou, takže pri jazde lesom musia byť nutne „neposední“. Avšak v malom offroade sa ani iné nedalo čakať. Šofér si môže volant nastaviť iba výškovo a len v malom rozsahu.
Batožinový priestor má smiešne malý objem 85 litrov, takže ak potrebujete prevážať  nejaké väčšie predmety, musíte zložiť operadlá; potom budete mať k dispozícii objem 377 litrov. Na sklopené operadlá (delené v pomere 50:50) treba náklad pozorne upevniť, lebo ich plastový povrch je klzký. Odtokové žľaby na okrajoch strechy zabraňujú vnikaniu vody do kabíny pri otváraní a zatváraní dverí.
Pochopiteľne, so Suzuki Jimny sa dá jazdiť aj po diaľnici, ale to nie je ono. Určite si  s ním najviac zábavy užijete v teréne, kam patrí predovšetkým. V každom prípade oceníte krátke previsy karosérie, ako aj výborný výhľad všetkými smermi, nehovoriac o vynikajúcej manévrovateľnosti. Jimny s dĺžkou  iba 3 480 mm a celkovou šírkou 1 645 mm sa dokáže otáčať v polomere 4,9 metra. Predný nájazdový uhol je 37 stupňov, zadný 49 a prejazdový (medzi nápravami) 28 stupňov. Svetlá výška 21 cm. V praxi to znamená, že v  lese sa pohybujete bez najmenších problémov. Krátky rázvor 2 250 mm dovoľuje svižný pohyb auta medzi stromami a so zaradenou redukciou sa dostane Jimny aj do strmého stúpania. Do rýchlosti 100 km/h umožňuje systém pripojiť okrem zadného pohonu aj predné kolesá. Ak jedno z kolies preklzáva, elektronický uzáver diferenciálu prenesie silu na druhé koleso, čo sa deje vcelku nenápadne.
Keď sa prejazd začne komplikovať, môžete prepnúť riadiacu páku do režimu 4L a využiť maximálny krútiaci moment a trakciu. Na rovných terénnych cestách a snehom pokrytej vozovke je ideálny režim 4H. Keď sa vozidlo vráti na asfaltové cesty, je najplynulejšia, najtichšia a najúspornejšia jazda s režimom 2H (pohon kolies zadnej nápravy).
Vďaka veľkým vonkajším zrkadlám má šofér dobrý prehľad o situácii vedľa auta. To platí najmä pri jazde po asfaltovej ceste. Komfort jazdy je celkom príjemný. Pri cúvaní však čiastočne prekáža rezervné koleso na piatych dverách, takže opatrnosti nikdy nie je dosť. Musíte vziať do úvahy i vyššiu citlivosť na bočný vietor. A pozor na bočné náklony auta pri prejazde ostrejších zákrut. Reálnu spotrebu 7,7 litra uvádzame skôr ilustračne, lebo v teréne ju Jimny určite nedosiahne. To by musel jazdiť vo zvlnenom prostredí väčšinou smerom nadol.
V každom prípade je tento štýlový japonský offroad spestrením v premávke. Pravda, ak akceptujete skromné vybavenie interiéru, slabšie odhlučnenie, tvrdší podvozok, malé odkladacie priestory a minikufor. Potom je pocit za volantom úžasný. Najmä v teréne je Jimny nezastaviteľný nezbedník. Ale potenciálnemu záujemcovi o jeho kúpu odporúčame, aby si najskôr Suzuki Jimny na pár dní požičal od predajcu, vyskúšal ho a až potom sa rozhodol či ho chce kúpiť alebo nie.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Suzuki Jimny 1,5 VVT

Objem motora (cm3)    1 462
Výkon (kW/k)         75/102
Krútiaci moment (Nm)     130
Max. rýchlosť (km/h)     145
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    výrobca neudáva
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,8
(Skutočná spotreba pri teste 7,7 v teréne o 2 litre viac)

Cena testovanej verzie 18 590 €    
Najlacnejšia verzia 16 490 €

+ Výrazné plusy

Roztomilý dizajn, výhľad z auta
Výborné manévrovacie schopnosti
Veľké nájazdové uhly
- Najväčšie mínusy
Malý odkladacie priestory
Výraznejšie náklony v zákrute







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.