Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Škoda Kodiaq RS 2,0 TDI (24.09.2019)

Medvedie výkony modelu Kodiaq RS.
Nadväzne na test 7-miestneho modelu Kodiaq s dvojlitrovým dieselovým motorom (na prelome augusta a septembra – viď test) sme mali príležitosť porovnať s ním najvýkonnejšiu 5-miestnu verziu RS, ktorej maximálny výkon dosahuje 240 konských síl a disponuje krútiacim momentom 500 Nm v rozsahu od 1 750 do 2 500 otáčok. Oproti 190 k to nie je z hľadiska výkonu na prvý pohľad veľký rozdiel, ale pripomeňme, že krútiaci moment má Kodiaq RS o 100 Nm vyšší a zrýchlenie z nuly na stovku (6,9 s) o 1,5 sekundy kratšie.
Nemenej dôležitým kritériom je cena: najlacnejší Kodiaq (pomenovaný podľa hnedého medveďa kodiaka, ktorý sa vyskytuje na ostrovoch súostrovia Kodiak na juhozápade Aljašky) vyjde približne na 20 000 €, verzia Live Plus na 36 000 a RS, ktorý sme testovali v septembri, má cenu vyše 52 000 €. Každý záujemca o toto športovo úžitkové vozidlo (SUV) teda musí dať na váhu svoje požiadavky a dôkladne porovnať svoje predstavy, na čo mu vlastne toto auto bude slúžiť.
Jednoznačne môžem konštatovať, že Kodiaq RS vzbudzuje silné emócie a poskytuje viacero moderných technológií. Pochvalu si zaslúži tiež ergonómia v interiéri. Na volante sú ovládače rádia a informačného systému, pod volantom na samostatnej páčke je ovládanie adaptívneho tempomatu. Predné i zadné sedadlá sú vyhrievané, obe predné sa dajú nastaviť elektricky, pričom na oboch sú tri pamäte nastavenia. Predné sedadlá majú červené prešívanie s logom. Na oknách zadných dverí sú rolovacie záclonky. Pod volantom sú páčky na manuálne radenie rýchlostných stupňov. Pomerne ticho znie klaksón – pri takomto výsostne športovom modeli by som privítal viac decibelov. Taktiež medzi mínusy zaraďujeme relatívne malú priehradku pred spolujazdcom, do ktorej sa nevojde formát A4.
Elektrické otváranie a zatváranie piatych dverí vrátane ovládania nohou pod nárazníkom uľahčuje nakladanie objemnej batožiny, či väčšieho nákupu. Nemusíte totiž predmety odkladať na zem. Na vonkajších zrkadlách nechýba vizuálna signalizácia prítomnosti vozidla vo vedľajšom pruhu.
Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou dieselový dvojliter s výkonom 176 kW (240 koní) a to už je pekné stádo. Navyše disponuje pohonom 4x4, takže aj na mokrej asfaltke spoľahlivo drží zvolenú stopu i v prudšej zákrute. V aute nechýba pohotový systém stop&start, ktorý rýchlo naštartuje motor. Hmlovky LED majú funkciu prisvietenia do zákruty.
Užitočná signalizácia prítomnosti iného vozidla vo vedľajšom jazdnom pruhu nám výrazne pomohla, keď strieborná Škoda pred nami na diaľnici náhle a bez príčiny prudko zabrzdila. Stihli sme sa jej bezpečne vyhnúť, hoci vrcholilo nedeľňajšie sťahovanie východniarov. Automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel sme si pochvaľovali pri nočnej jazde. Prínosom najmä pre menej skúseného vodiča je asistenčný systém, ktorý zabráni neúmyselnému vybočeniu vozidla z jazdného pruhu.
Ako drobný mínus vidím priemer pneumatík 20“ – ten považujem za zbytočne veľký. V teréne sme vďaka veľkej svetlej výške nemali problém prekonať aj náročnejšie prekážky. Pri kúpe Kodiaqu RS sa nemusíte zaoberať výberom pohonu, či prevodovky. Jedinou alternatívou je pohon všetkých kolies a sedemstupňová automatická prevodovka DSG, ktorá odvádza výbornú prácu.
Výfuk je zaujímavý vďaka prvku, ktorému sa hovorí Dynamic Sound Control. V blízkosti výfukového potrubí sa nachádza snímač, ktorý berie údaje z riadiacej jednotky auta. Na základe otáčok motora, rýchlosti auta, zaradeného rýchlostného stupňa, točivého momentu a podľa toho, ktorý jazdný režim je zvolený, vyrába zvuk. Zmenený zvuk sa prejavuje najmä navonok.
V režime Comfort zostává konzervatívny, v režime Eko je deaktivovaný. O čosi hlasnejšie sa prejavuje v režimoch Normal a Snow, no najhlasnejší je zvuk v režime Sport.
Výborná akcelerácia nás potešila, krútiaci moment má razantný nástup už od 1 750 otáčok. Niet sa čo čudovať, dve turbodúchadlá dokážu Kodiaq RS pekne popohnať. Spočiatku nás vystrašil údaj o spotrebe na displeji, no postupne sme našli efektívny spôsob, ako udržať spotrebu na siedmich litroch. Pravda, pri vyslovene športovom štýle jazdy sa čísla veľmi rýchlo menili nahor.
V praxi sme teda vedeli ekonomickou jazdou udržať priemernú spotrebu 7,1 litra, no keď prevažovala jazda po diaľnici, stúpol priemer na 7,7 litra. Napokon sme ho udržali v kombinovanom režime (mesto, vidiek, diaľnica) na 8,1 litra, čo je v súlade s údajom výrobcu. Dojazd 700 kilometrov je reálny aj pri športovej jazde.
Charakteristiku podvozka sme menili vďaka adaptívnym tlmičom voľbou jazdného režimu. V športovom móde bola zmena najciteľnejšia.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Škoda Kodiaq RS 2,0 TDI

Objem motora (cm3)    1 968
Výkon (kW/k)         176/240
Krútiaci moment (Nm)     500
Max. rýchlosť (km/h)     220
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    7,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,6-8,3
(Skutočná spotreba pri teste 8,1)

Cena testovanej verzie 52 270 €    
Najlacnejšia verzia 49 990 €


+ Výrazné plusy

Ergonómia, moderné technológie
Tri pamäte nastavenia predných sedadiel
Výkonný motor, podvozok
- Najväčšie mínusy
Zbytočne veľký priemer pneumatík 20“
Slabý zvuk klaksónu







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.