Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 Live Plus (02.09.2019)

Ojedinelé riešenie poteší aj svokru.
Najväčším modelom v ponuke značky Škoda je SUV Kodiaq s dĺžkou 4,7 metra. Kodiaq je prvým modelom značky Škoda, v ktorom môže byť až 7 miest na sedenie. Okrem základnej verzie majú zákazníci na výber päť ďalších: Live, Scout, Sportline, RS a L&K. V kombinácii s benzínovým alebo dieselovým motorom. My sme prevzali na test Kodiaq Live Plus so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG a dvojlitrovým dieselovým motorom. Verzia so siedmimi sedadlami je približne o 10 000 € drahšia v porovnaní s najlacnejším modelom.
Samozrejmosťou je bezkľúčové otváranie dverí, pričom nechýba ani elektrické otváranie a zatváranie piatych dverí. Elektricky nastaviteľné je nielen sedadlo vodiča, ale aj spolujazdca – obe s pamäťou pre tri nastavenia. To je ojedinelé riešenie, ktoré umožňuje nastaviť si obľúbenú pozíciu nielen manželke, ale aj svokre, prípadne tretej osobe. Operadlá v 2. rade majú  meniteľný sklon. Pasažieri majú vyhrievané sedadlá vpredu i v druhom rade. A šofér môže využívať v zimných mrazoch aj elektrické vyhrievanie volantu. Ergonómia patrí k plusom Škody Kodiaq – všetky ovládacie prvky sú na dosah ruky vodiča. Na rádiu si môžete uložiť do pamäte 18 staníc FM.
Chválime dobré odhlučnenie interiéru. Do auta sa pohodlne nastupuje a našej pozornosti neunikla ani taká maličkosť, akou sú na všetkých dverách ochranné prvky. Tie sa vysunú ihneď po otvorení dverí, respektíve sa pohotovo zasunú pri ich zatváraní. Sklamaní sme však zostali po zistení, že plasty v interiéri vŕzgajú. Rovnako nás sklamali aj plytké odkladacie priestory v kabíne.
Veľký nakladací otvor do batožinového priestoru je výhodou, hoci sedem sedadiel mierne obmedzí objem kufra; v tejto konfigurácii dosahuje len 270 litrov. No ak sklopíte šieste a siedme sedadlo, objem batožinového priestoru sa zväčší na 835 litrov a po sklopení operadiel v 2. rade budete mať k dispozícii až 2 065 litrov.
Automatická prevodovka DSG splnila naše očakávania: nenápadne mení prevodové stupne, hoci niekedy zbytočne dlho držala motor vo vysokých otáčkach. Testovaný Kodiaq Live Plus mal pod volantom páčky na manuálne radenie, no tie sme prakticky nepotrebovali. Stačilo prepnúť na športový režim.
Parkovacia kamera poskytuje presný obraz o situácii za vozidlom, ale aj vôkol neho.
Vďaka inteligentnému pohonu všetkých kolies a dostatočne veľkej svetlej výške  je Kodiaq súci i do náročnejšieho terénu. Na diaľnici reaguje adaptívny tempomat do rýchlosti 160 km/h. Pracuje plynulo, spomaľuje príjemne, pričom sa dajú nastaviť tri vzdialenosti od auta pred vami. Radi sme ho využívali nielen na diaľnici, ale aj na diaľničných úsekoch v Bratislave. Mimochodom, signalizácia vozidla vo vedľajšom pruhu je veľmi nenápadná, takže viac sme sa spoliehali na pohľad do veľkých spätných zrkadiel.
Tlačidlom Mode si môžete vybrať niektorý zo šiestich profilov jazdy: Eco, Normal, Comfort, Sport, Individual a Snow (s pohonom 4x4). Tlačidlo Off-road prepne všetky asistenčné systémy do špeciálneho nastavenia a plynový pedál bude menej citlivý; funkcia automatického zastavenia pomôže autu v zložitých situáciách. Adaptívny podvozok vyhodnocuje rôzne situácie v priebehu jazdy a prispôsobí charakteristiku tlmičov a riadenia. Asistent pri zjazde zo strmého kopca udržiava konštantnú rýchlosť tým, že citlivo reguluje brzdný účinok. Aj v prudších zjazdoch bude brzdiť namiesto vás – a môžete sa spoľahnúť, že to zvládne. V robustne pôsobiacom interiéri majú pasažieri pri jazde pocit bezpečia.
Efektný grafický dizajn prístrojov si môžete prispôsobiť podľa svojich predstáv. Nevedno, či displej ukazoval presne, ale po skončení testu uvádzal priemernú spotrebu 6,9 litra. Na druhej strane sme po absolvovaní 700 kilometrov dotankovali nádrž doplna a načerpali sme 67 litrov nafty. Takže kde je pravda?...  Faktom zostáva, že v technických parametroch uvádza výrobca priemernú spotrebu 7,6 litra. Dodávame: Kodiaq mal na začiatku testu najazdených 24 700 km a po jeho skončení 25 400. Otázne je, nakoľko ovplyvní spotrebu systém stop&start; pracuje pohotovo a v meste sme ho úspešne využívali.
Ivan  Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Škoda Kodiaq 2,0 TDI

Objem motora (cm3)    1 968
Výkon (kW/k)         140/190
Krútiaci moment (Nm)     400
Max. rýchlosť (km/h)     210
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,6
(Skutočná spotreba pri teste 6,9)

Cena testovanej verzie 36 720 €    
Najlacnejšia verzia 26 170 €


+ Výrazné plusy

Efektný grafický dizajn prístrojov
Široký výber jazdných režimov
Automatická prevodovka a tempomat
- Najväčšie mínusy
Plytké odkladacie priestory v kabíne
Vŕzganie plastov v interiéri (dvere)







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.