Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Renault Talisman 2,0 dCi Initiale Paris (08.08.2019)

Elegancia spojená s pohodlím.
Luxusná verzia vlajkovej lode značky Renault sa menuje Talisman Initiale Paris. Vyskúšali sme si sedan s nádherným modrým lakom, na kolesách s priemerom 19“. Bočné vedenie predných sedadiel je tak akurát: podrží vás pri rýchlej jazde v zákrute a zároveň príliš neobmedzuje v pohybe – napríklad na diaľnici. O pohodlí nehovoriac. Rozmery vyhovujú bez výhrad, rovnako aj pozícia za volantom. Talisman je v záplave SUV a crossoverov  vzácny ako studená minerálka v letnej horúčave: ponúka totiž nízke sedenie vodiča a spolujazdca. Nejde o vyložene športové sedadlá, ale po prestúpení z vysokých áut bolo počas týždňa veľmi príjemné v cestovanie tejto limuzíne.
Predné sedadlá sú vyhrievané i chladené a elektricky nastaviteľné ovládačmi na ich boku; taktiež môžete nastavovať prostredníctvom rozhrania R-Link 2, kde sa dá uložiť niekoľko pozícií sedadla i vonkajších spätných zrkadiel do pamäte. Navyše si môžete  na predných sedadlách vysunúť sedáky. Stredová konzola sa vyznačuje čistými líniami a je bránou do sveta moderných palubných technológií a pokročilých asistenčných systémov.
Zhrňme túto kapitolku: Sedadlo vodiča a spolujazdca je ventilované, vyhrievané, elektricky nastaviteľné v 8 smeroch, manuálne sa dá nastaviť dĺžka sedáka, takisto elektricky je nastaviteľná bedrová opierka (v 4 smeroch) s masážnou funkciou (3 možnosti: tlaková, relaxačná alebo bedrová masáž) a s pamäťou polohy. Dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla, čo je veľká výhoda najmä pri vystupovaní.
Výhodné je automatické naklonenie zrkadiel na strane spolujazdca pri zaradení spiatočky, nechýba osvetlenie nástupného priestoru pri odomknutí vozidla.
Verziu Initiale Paris si môžete doplniť o City Pack (predné a zadné parkovacie senzory, zadná parkovacia kamera, systém sledovania mŕtveho uhla), ako aj Winter Pack (vyhrievaný volant, ostrekovače svetlometov) alebo tiež o panoramatické strešné okno - elektricky otvárateľné v prednej časti.
Za zmienku stoja veľmi účinné predné světlomety LED Pure Vision. Každý sa skladá z 5 svetelných diód, ktoré vyžarujú svetlo cez asymetricky delenú šošovku. Jazda tmavou krajinou je tak veľmi príjemná. Zásluhou Multi-Sense si môžete prispôsobiť nastavenie vozidla  svojím predstavám. Systém ovládate tlačidlom na stredovom paneli za pákou voliča prevodovky, respektíve na dotykovom displeji rozhrania R-Link 2.
Tak ako dosiaľ i naďalej je k dispozícii okrem režimu Neutral aj Comfort, Sport, Eco, či Perso. Posledná uvedená možnosť ponúka individuálne nastavenie jednotlivých častí vozidla. No ak nastavíte napríklad Comfort, po každom vypnutí motora a jeho opätovnom naštartovaní prejde systém automaticky do režimu Neutral. A to znamená, pokiaľ nechcete mať nastavený režim Neutral, vždy nutnosť opätovného nastavenia.
Sedemstupňová automatická prevodovka EDC pracuje plynulo a prispieva ku komfortnej jazde. Laik ani nepozná, že preraďuje rýchlostné stupne. Najviac hluku sa prenáša do kabíny od pneumatík, ale stále je to iba „šepot kvetín“ – nehovoriac o utlmenom dieselovom motore, ktorý je takmer nepočuteľný. V kabíne vládne príjemné ticho a pohodlný podvozok vás na dlhšej trase dokáže doslova uspať. Talisman je totiž veľmi tiché auto. Navyše, navigácia vás vedie veľmi dobrou slovenčinou (skloňovanie, včasnosť a presnosť navigácie). Chválime i veľkú obrazovku na stredovej konzole, prehľadné ovládače na volante a rozmernú priehradku pred spolujazdcom.
Adaptívne odpruženie (Electronic Damper Control = prispôsobenie tuhosti tlmičov) v kombinácii so zadnou nápravou 4Control, ktorá sa pri otáčaní volantu natáča do strán, patrí k vrcholným technickým riešeniam. Pri pomalej jazde sa natáča opačne ako predné kolesá, pri rýchlom prejazde zákrut sa zadné kolesá natočia v rovnakom smere. Auto sa tak doslova „vrhne“ do zákruty. V oboch prípadoch šofér vníma účinok 4Control. Takže vďaka 4Control aj s veľkým Talismanom zaparkujete kolmo takmer rovnako pohotovo ako s malým Cliom. Systém je aktívny aj pri cúvaní. Priemer zatočenia na jedno otočenie volantu (bez / so systémom 4Control) uvádza výrobca 11,6 / 10,8 metra. Počet otáčok volantu medzi krajnými polohami je 2,8 / 2,4 m.
S  adaptívnym tempomatom sa cestuje i na dlhých trasách komfortne; po jeho aktivovaní sa môžete spoľahnúť na plynulé spomaľovanie, ak sa blížite k autu pred vami. No po vybočení spoza pomalšieho vozidla ihneď zareaguje a pohotovo zrýchli na pôvodne nastavenú rýchlosť. Výborným pomocníkom je head-up displej na výsuvnej obrazovke za volantom, pred čelným sklom.
Karta Hands Free otvára na aute všetky dvere (takmer do pravého uhla) i veko kufra. Elektrické otváranie veka batožinového priestoru (objem 608 / 1 022 litrov) s možnosťou otvorenia pohybom nohy pod zadným nárazníkom je čerešničkou na šľahačke. Disky s diamantovým efektom a motívom Eiffelovej veže zdôrazňujú eleganciu verzie Initiale Paris.
Intenzívne jazdné zážitky sprostredkuje Systém Multi-Sense v kombinácii s technológiou 4Control a nastaviteľnou tuhosťou podvozku. Dovedna poskytujú jedinečné zážitky z jazdy – auto je v zákrute dokonale stabilné. Multi-Sense umožňuje zvoliť jazdný režim, ktorý vám bude najviac vyhovovať. Môžete si vybrať od športového až po komfortné nastavenie. Každý režim je jedinečný a sľubuje iné zážitky. Ak si nevyberiete z predvolených jazdných režimov, k dispozícii je ešte jeden, plne „personalizovateľný“.
Nastavenie systému Multi-Sense upravuje charakteristiku podvozku, nastavenie systému 4Control, tuhosť posilňovača riadenia, odozvu motora a prevodovky EDC. Vďaka systému Multi-Sense si môžete zmeniť aj svetelnú atmosféru v interiéri. Päť režimov a päť jedinečných nastavení – to nepotrebuje komentár...
Vari najmenej pochvaly adresujeme systému signalizácie prítomnosti vozidla vo vedľajšom pruhu, ktorý je veľmi nenápadný. Pri jazde na diaľnici sme sa na túto signalizáciu radšej nespoliehali a verili sme dostatočne veľkým zrkadlám. Čo sa týka spotreby, celkový priemer nám ukázal displej 6,3 litra, pri 100-ke to bolo 4,3 a pri 130-ke 5,5 litra. Dojazd 550 km sa nám však zdá malý – pri takejto limuzíne s dieselovým dvojlitrom pri by sme čakali aspoň 800 km.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Renault Talisman 2,0 dCi

Objem motora (cm3)    1 997
Výkon (kW/k)         147/200
Krútiaci moment (Nm)     400
Max. rýchlosť (km/h)     230
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) neuvádza sa
(Skutočná spotreba pri teste 6,3)

Cena testovanej verzie 40 360 €    
Najlacnejšia verzia 27 290 €


+ Výrazné plusy

Komfortné predné sedadlá, priestor v kabíne
Dynamická jazda, pružný motor, nízka hlučnosť
Účinné svetlomety, cúvacia kamera
- Najväčšie mínusy
Multi-Sense neudrží posledné nastavenie
Nenápadné ikonky vo vonkajších zrkadlách







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.