Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Škoda Karoq 2,0 TSI 4x4 SportLine (01.07.2019)

Karoq nabral na veľkosti i cene.
Pred rokmi som si obľúbil model Škoda Yeti pre jeho jazdné vlastnosti i praktické využitie. Na trh ho uviedli v roku 2009 a do skončenia jeho výroby v roku 2017 sa k zákazníkom dostalo vyše 680 000 týchto nezmarov. No v súčasnosti už Škodu Yeti nahrádza Karoq. Taká je filozofia značky Škoda. Pravdu povediac, už je to pesnička na inú nôtu – Karoq nabral na veľkosti, čím vzbudzuje dojem sily a bezpečnosti a tromfy vyťahuje aj v podobe významných bezpečnostných systémov.
Samozrejme, nabral nielen na objeme, ale aj na cene, takže kto hľadá model s pohonom všetkých kolies, musí načrieť pomerne hlboko do svojho konta. Ak sa uspokojíte s najzákladnejšou verziou s trojvalcom 1,0 TSI (85 kW / 115 k) a manuálnou 6° prevodovkou, pripravte si 20 860 €. No už najlacnejšia verzia Sportline vás vyjde 26 450 € a keď sa rozhodnete pre Sportline 4x4, tak svoje konto odľahčíte o 31 880 €. Ťažké rozhodovanie, lebo vo všetkých cenových reláciách je to Karoq...
Slovenský importér nám požičal na testovanie Karoq 4x4 SportLine s najsilnejším benzínovým motorom 2,0 TSI – teda s pohonom všetkých kolies a 7°automatickou prevodovkou DSG, ktorá ponúka aj športový režim. Inteligentný systém pohonu 4x4 funguje automaticky, k dispozícii sme mali adaptívny tempomat, signalizáciu prítomnosti iného auta vo vedľajšom pruhu a spoľahlivo reagujúci systém stop&start. Rešpekt vzbudzujú dve koncovky výfuku.
Pozitívne nás prekvapila výborná zotrvačnosť auta, ktorú sme využívali najmä na dojazd medzi dvoma križovatkami. Keďže sme si mohli navoliť rôzne režimy jazdy (Eco, Comfort, Normal, Sport...), dokázali sme jazdiť aj vyslovene úsporne. Pri stovke sme zaznamenali priebežnú spotrebu 6,5 litra, na diaľnici 8,3 litra. Napokon sme v kombinovanom režime dosiahli priemernú spotrebu 8,3 litra a to sme občas povolili uzdu a razantne zrýchľovali. Na jednu nádrž benzínu sme mali dojazd 600 km.
Karoq nás príjemne prekvapil aj v interiéri. Všetky ovládače a tlačidlá sú rozmiestnené intuitívne, ergonómia si zaslúži pochvalu. Anatomicky tvarované sedadlá sú vyhrievané, všetky parametre si vodič môže nastaviť podľa potreby. Teda sedadlá, volant a všimli sme si aj dizajnérsky elegantné riešenie – skosené čalúnenie dverí, o ktoré si bez šofér elegantne oprie lakeť. Teda nemusí ruku všelijako násilne vykrúcať.
Stredová konzola neprekáža kolenu vodiča, čo je dôležité najmä na dlhých trasách. V niektorých autách iných značiek sú s konzolou problémy. Na volante, ktorý by azda mohol mať menší priemer, sú ovládače rádia a informačného systému. Pod volantom sú nenápadné páčky na manuálne radenie, pričom ovládanie tempomatu je na samostatnom satelite pod volantom. Adaptívny tempomat reaguje do rýchlosti 160 km/h. Parkovacie senzory sú vpredu i vzadu, kde sa nachádza  parkovacia kamera. Cez ňu sa obraz prenáša na monitor v strede palubnej dosky.
Krása sa skrýva v detailoch a takým je ambientne osvetlenie interiéru. Na výber je 10 farieb. K celkovému komfortu patrí elektrické otváranie a zatváranie piatych dverí; tie sa otvárajú dostatočne vysoko. Zadné sedadlá sú asymetricky delené v pomere 60:40. Základný objem kufra je 521 litrov a po sklopení zadných operadiel sa zvýši na 1 630 litrov. Do batožinového priestoru sme umiestnili aj bicykel – bez toho, aby sme museli odmontovať predné koleso. Umiestnili sme ho do kufra i napriek vysokej nakladacej hrane.
Ak máme pomenovať nedostatky, tak určite je to ťažká predná kapota, ktorú nežná ženská rúčka otvorí a zaistí len s veľkou námahou. A tiež sme si museli nejaký čas zvykať, aby sme presne nahmatali štartovacie tlačidlo; navrhujeme presunúť ho bližšie k prístrojovému panelu.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta

Škoda Karoq 2,0 TSI

Objem motora (cm3)    1 984
Výkon (kW/k)     140/190
Krútiaci moment (Nm)     320
Max. rýchlosť (km/h)     211
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    7,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,0
(Skutočná spotreba pri teste 8,3)

Cena testovanej verzie 31 880 €    
Najlacnejšia verzia 26 450 €

+ Výrazné plusy

Výborná zotrvačnosť, dynamika jazdy
Anatomicky tvarované sedadlá
Ergonómia v kabíne
- Najväčšie mínusy
Ťažká predná kapota nemá tlmiče
Vysoká nakladacia hrana
Štartovacie tlačidlo treba hľadať







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.