Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Honda CR-V 1,5 turbo 2WD Elegance (03.06.2019)

Piatu generáciu ozdobujú superlatívy.
V poradí 5. generácia Hondy CR-V sa na prvý pohľad iba málo odlišuje od svojho predchodcu. Vyznačuje sa väčšími rozmermi karosérie, ostro tvarovanou kapotou, viacerými bezpečnostnými prvkami, na prvý pohľad sú zreteľné mohutné oblúky blatníkov. V tradičných parkovacích boxoch je tomuto SUV naozaj tesno. V kabíne je však, logicky, priestoru nadostač. Dodajme, že Honda tradične neuplatňuje príplatky (až na malé výnimky), takže už aj základná verzia Comfort má pomerne bohaté vybavenie.
Jednotlivé funkcie na displeji prepína vodič štvorsmerovým ovládačom na ľavom ramene volantu, s „enterom“ uprostred. Na selekciu zobrazenia, ktoré hľadáte, však potrebujete svätú trpezlivosť. Ak chcete vynulovať priemernú spotrebu benzínu, musíte podržať tlačidlo v podobe „tyčinky“, trčiacej z panelu prístrojového štítu, čím však súčasne vynulujete jedno z dvoch denných počítadiel kilometrov. Aj zafixovanie spojenia cez Bluetooth si vyžaduje pevné nervy a čas. Tu sa japonskí inžinieri veru nevyznamenali... Medzi mínusové položky sme zaradili aj miniatúrne tlačidlá na volante. Presne ich nahmatáte len za cenu toho, že odpútate pozornosť pri šoférovaní.
Zaujal nás multifunkčný ukazovateľ na prístrojovom štíte. Tvorí ho veľký displej v strede, doplnený o dvojicu postranných menších displejov, ktoré zobrazujú teplotu motora a stav paliva v nádrži. Konštatujeme, že testovaná Honda CR-V Elegance má prehľadne riešenú dvojzónovú automatickú klimatizáciu. Predné i zadné sedadlá sú vyhrievané, rovnako aj volant.
Priestor v kabíne v novom CR-V, ako sme už naznačili, je jednou zo  silných stránok tohto SUV. Operadlá sú delené v pomere 60:40 a na ich sklopenie vám stačí jediný pohyb. Ešte presvedčivejšie je nastupovanie do vozidla, keďže zadný pár dverí má síce zvyčajnú šírku, avšak neobvyklé je ich otváranie takmer do pravého uhla. Odhadujeme uhol otvárania až 88 stupňov.
Na nohy majú cestujúci na zadných sedadlách nadmieru miesta. Podlaha je navyše prakticky rovná, takže i pasažier sediaci uprostred má na nohy dostatok priestoru. Skrátka, v modeli CR-V 5. generácie je cestovanie v druhom rade sedadiel vynikajúce. A chválime aj konštrukciu stredového panelu. Pod širokou lakťovou opierkou je veľký priestor na odloženie príručnej taštičky s dokladmi a navyše kolenu šoféra neprekáža bočná stena panelu, kde nechýba mäkké čalúnenie. Vtipne je riešené výklopné zrkadlo v strope na kontrolu detských pasažierov sediacich vzadu.
Cieľom modernizácie bolo taktiež zlepšiť výkon auta a jeho aerodynamiku. To sa podarilo. Na podvozku sa tvorcovia zamerali na predĺženie rázvoru náprav o 32 mm (na 2 662 mm), z čoho majú osoh pasažieri. S novým benzínovým motorom 1,5 VTEC turbo ponúka Honda CR-V po prvýkrát aj možnosť zvoliť si konfiguráciu so siedmimi sedadlami (výbava Lifestyle). My sme však testovali 5-miestnu verziu Elegance s pohonom predných kolies.
Batožinový priestor má objem 561 litrov, po sklopení zadných operadiel je k dispozícii 1 123 litrov alebo až 1 756 litrov (po strop). V kabíne s 5 sedadlami sa nachádza pod podlahou kufra plnohodnotné rezervné koleso, čo je jednoznačne lepšie riešenie ako súprava na opravu defektu. Tá je zbytočná a určite vám bude nanič, ak preseknete pneumatiku.
Ložná plocha kufra pri základnom usporiadaní má dĺžku 810 mm, pričom medzi podbehmi – teda v najužšom mieste – má šírku 1 045 mm. Pri nakladaní však musíte zdvihnúť batožinu cez nakladaciu hranu do výšky 660 mm. Nevýhodou pre vysokých ľudí je, že piate dvere sa otvárajú len do výšky 1 790 mm nad vozovku, takže pozor na hlavu. My sme párkrát narazili...
Po zaradení spiatočky sa automaticky zobrazí na 7-palcovej obrazovke situácia za autom. Každá Honda CR-V je vybavená elektromechanickou parkovacou brzdou. Nejde o nič mimoriadne – už minulá generácia CR-V toto mala v ponuke. Lenže v testovanom modeli piatej generácie vás bude parkovacia brzda určitým spôsobom  obmedzovať a iritovať.
Po vypnutí motoru sa totiž sama neaktivuje, ako je to bežné u iných značiek. A navyše, keď chcete naštartovať motor, vyradíte rýchlosť do neutrálu, zošliapnete spojku a čakáte, že sa ozve zvuk bežiaceho motora – nič sa nedeje… Viackrát otáčate kľúčom v zapaľovaní, myslíte si, že štartujete, ale namiesto toho, aby motor poslušne naskočil, zmocňuje sa vás beznádej. Až keď ovládačom vedľa radiacej páky aktivujete ručnú brzdu, motor sa bude dať naštartovať. Takýto systém nám pripomína škriabanie pravou rukou za ľavým uchom. Týmto pozdravujeme japonských inžinierov a odkazujeme im: význam tohto rituálu sme nepochopili...
Po celej zložitej anabáze a naštartovaní motora je však jazda potešením; snahu konštruktérov o potlačenie hlučnosti cítiť v CR-V naozaj mimoriadne. Výsledkom je tichá, komfortná jazda bez rušivého vnútorného hluku. Vďaka systému aktívneho potláčania hlučnosti, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy každej verzie, je interiér doslova oázou ticha a pokoja.
Benzínový motor 1,5 VTEC Turbo je k dispozícii v dvoch výkonových verziách a predstavuje dobre vyváženú kombináciu výkonu a nízkej spotreby paliva. Rozhodnúť sa môžete medzi 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (motor s výkonom 173 koní) alebo pokročilou 7-stupňovou kontinuálne variabilnou prevodovkou CVT (193 koní).
Slabší motor, ktorý sme testovali, sa kombinuje výhradne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Rozhodnúť sa však môžete pre pohon predných alebo všetkých kolies; výkonnejšia verzia je výhradne ako štvorkolka, ale zároveň spojená výlučne len s prevodovkou CVT.
Naša redakcia testovala verziu s menším výkonom, manuálnou 6° prevodovkou a pohonom prednej nápravy. Maximum točivého momentu je 220 Nm; táto hodnota je dostupná v pomerne veľkom rozsahu 1 900 až 5 000 otáčok za minútu.
Honda investovala množstvo úsilia do technických riešení, ktoré sa postarajú o bezpečnosť všetkých pasažierov. V skutočnosti počas jazdy stále pracujú inteligentné technológie, o ktorých často ani neviete. Vďaka inteligentnému systému pre elimináciu mŕtveho uhla môžete bezpečne predbiehať alebo prechádzať z pruhu do pruhu. Keď tento systém zistí vozidlá vo vašom mŕtvom uhle, upozorní vás pomocou kontrolky vo vonkajšom spätnom zrkadle. Upozornenie na vozidlá blížiace sa zboku signalizuje pri cúvaní bezprostredné nebezpečenstvo. Tlačidlo systému núdzového volania (SOS) je umiestnené tak, aby ste naň ľahko dočiahli, hneď vedľa spätného zrkadla. V prípade núdze privoláte pomoc stlačením jediného tlačidla.
Všetko, čo sme spomínali v predchádzajúcich riadkoch obsahuje balíček Honda Sensing, vrátane systému varovania pred čelnou zrážkou. Je navrhnutý tak, aby zaručil vyššiu bezpečnosť pre vás aj vaších spolujazdcov. Ak hrozí zrážka vášho vozidla s vozidlom alebo chodcom pred vami, systém vás upozorní na hroziace nebezpečenstvo a v prípade potreby zníži rýchlosť, čím pomáha minimalizovať následky prípadného nárazu. Honda Sensing je určite jedným z najvyspelejších balíkov bezpečnostných systémov. Nechýba v ňom ani upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu. Systém rozpoznáva počas jazdy značenie na ceste a keď sa CR-V vychýli z jazdného pruhu bez aktivácie ukazovateľa smeru, systém vás upozorní zvukovou aj vizuálnou výstrahou. Kamera umiestnená na čelnom skle sníma, či auto schádza z cesty a pomocou elektrického posilňovača riadenia vykoná jemnú korekciu polohy volantu tak, aby ste zostali vo svojom jazdnom pruhu. Za určitých okolností môže tiež využiť brzdnú silu.
Inteligentný adaptívny tempomat zistí, že vozidlo idúce vo vedľajšom pruhu sa chce zaradiť pred vás a vopred upraví rýchlosť vášho vozidla. Tiež pomáha udržiavať vzdialenosť medzi vaším autom a vozidlom pred vami, aby ste nemuseli stále meniť rýchlosť jazdy. Asistent pre pomalú jazdu v kolóne vozidle udržiava nastavenú rýchlosť jazdy a sleduje relatívnu vzdialenosť od vozidla idúceho pred vami. V prípade zastavenia vpredu idúceho vozidla dokáže spomaliť a zastaviť vaše auto bez toho, aby ste museli brzdiť. Keď sa vozidlo pred vami začne znova pohybovať, jednoducho stlačíte plynový pedál a vaše auto sa znova rozbehne.
Systém rozpoznávania dopravných značiek rozlišuje dopravné značky a vodičovi tieto informácie odovzdáva prostredníctvom displeja v zornom poli. Naraz sa zobrazujú dve dopravné značky.
Počas týždenného testovania nám multifunkčný ukazovateľ zobrazoval hodnoty priemernej spotreby v kombinovanom režime v rozpätí 7,5 až 7,8 litru na 100 km. Pri rýchlosti 100 km/h je priebežná spotreba pod šesť litrov, na diaľnici pri 130-ke necelých osem. Dojazd na jednu nádrž paliva je 600 kilometrov.
Záverom dovoľte ešte malú rekapituláciu. Označenie CR-V znamená Compact Recreational Vehicle. Takto pomenovaný model Hondy sa prvý raz objavil na scéne v polovici 90. rokov a bola to priama reakcia na Toyotu RAV-4. Vtedy bol jediným európskym konkurentom Land Rover Freelander. Auto z Japonska sa od počiatku veľmi dobre predávalo. Tretia generácia CR-V sa výrazne zväčšila a zároveň získala na komforte. Nasledujúca štvrtá generácia ponúkla v Európe verziu s pohonom predných kolies, pričom variant s pohonom všetkých kolies 4WD dostal úplne novú techniku s elektrohydraulicky ovládanou lamelovou spojkou. Od leta 2018 sa v Európe predáva piata generácia. Načim zdôrazniť, že Honda CR-V piatej generácie je úplne nové auto s vynikajúcimi vlastnosťami.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Honda CR-V 1,5 turbo

Objem motora (cm3)    1 498
Výkon (kW/k)         127/173
Krútiaci moment (Nm)     220
Max. rýchlosť (km/h)     210
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,3
(Skutočná spotreba pri teste 8,0)

Cena testovanej verzie 27 890 €    
Najlacnejšia verzia 24 590 €


+ Výrazné plusy

Mimoriadne veľký vnútorný priestor
Veľký uhol otvárania zadných dverí
Výborné jazdné vlastnosti
- Najväčšie mínusy
Malá výška otvoreného veka kufru
Nutnosť aktivovať pri štartovaní elektrickú parkovaciu brzdu
Miniatúrne tlačidlá na volante







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.