Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Opel Combo Life 1,5 CDTi Innovation (11.05.2019)

Jednoznačne odporúčame silnejší motor.
Tvary modelu Combo Life sú výrazne prispôsobené čo najväčšiemu priestoru v kabíne. Hoci je to na pohľad úžitkový model, určite dobre poslúži aj na turistiku, športové aktivity, ako aj na dovolenkovú cestu. Vďaka spojeniu s koncernom PSA mohol Opel v prípade modelu Combo využiť techniku, ktorou disponuje aj nový Citroën Berlingo, respektíve Peugeot Rifter.
Všetky tri autá majú úplne rovnaký technický základ, čiže komponenty z platformy EMP2 sú použité v prednej časti auta, kým zadná využíva doterajšiu platformu RG5. Výhodou je nižšia hmotnosť (o 70 kg) a kratšie previsy. Modulárna platforma umožnila postaviť dve rôzne dĺžky tohto auta.
Štandardné Combo meria na dĺžku 4,4 metra, predĺžená verzia má 4,75 metra, pričom disponuje siedmimi sedadlami. Batožinový priestor má základný objem 597 litrov, kým predĺžené Combo s 5 sedadlami až 850 litrov. Keď sklopíte druhý rad sedadiel, narastie objem na 2 126 litrov, ba až na 2 693 litrov v prípade dlhšieho rázvoru...
Bez najmenších problémov sme tak naložili a previezli dva bicykle, a to bez nutnosti demontáže ich predných kolies. Samozrejme, vodič ani spolujazdec sa nemuseli nijako uskromňovať z hľadiska priestoru. A mali si kam odložiť aj príručnú batožinu. Z tohto hľadiska je teda Combo Life veľmi dobrá investícia.
V kabíne je niekoľko zásuviek na nabíjanie elektroniky, nechýbajú porty USB a taktiež nás potešilo viacero praktických odkladacích priestorov. Napríklad medzi prednými sedadlami (s rolovacími clonami), v strope vpredu i vzadu, pred spolujazdcom, vo dverách a podobne.
Obrovská schránka medzi prednými sedadlami však má nevýhodu: svojou šírkou totiž výrazne obmedzuje priestor pre vodiča, ktorého pravé koleno naráža do steny tejto schránky. Šofér má aj ďalšiu nevýhodu – ani pri najvyššej pozícii sedadla nevidí na prednú kapotu, ktorá sa prudko zvažuje k vozovke, a teda sa ťažšie odhaduje bočný odstup pri prechádzaní úzkym koridorom zaparkovaných áut.
Vyhrievané sú nielen sedadlá, ale aj volant, kabína sa dá vetrať cez odsúvaciu strechu. Praktické sú posuvné bočné dvere, ako aj piate dvere, ktoré sa vyklápajú nahor a chránia pred dažďom, kým nakladáte batožinu.
V kabíne sme pri jazde po diaľnici vnímali vyššiu hlučnosť a tiež sme zaregistrovali citlivosť karosérie na nárazový vietor. To sme však očakávali vzhľadom na jej výšku. Rovnako sme vnímali aj slabšiu dynamiku, hoci sme jazdili iba vo dvojici. Sklamaní sme boli tiež s indikáciou áut vo vedľajšom pruhu, ktorá sa aktivovala oneskorene, keď už bolo iné auto vedľa nás. Veľmi teda vodičovi nepomohla.
Medzi výrazné plusy modelu Combo Life patrí výborná zotrvačnosť, malý polomer otáčania (5,2 m), voľba režimov (sneh, blato, piesok), head-up displej pred vodičom (signalizuje aktuálny rýchlostný limit i navigačné údaje), indikátor radenia rýchlostí a tiež korekcia smeru jazdy na udržiavanie auta v jazdnom pruhu. Systém stop&start reaguje na zošliapnutie spojkového pedálu, no ak sa pohybujete v kolóne, radšej ho vypnite.
Panoramatická zadná kamera s rozsahom 180 stupňov premieta bezprostredné okolie vozidla na obrazovku s uhlopriečkou 8“ a cúvanie uľahčujú šoférovi navádzacie čiary na displeji.
Neskúšali sme slabšie dieselové štvorvalce s rovnakým objemom 1,5 litra, no určite ako najlepšiu voľbu môžeme odporúčať nami testovanú verziu s výkonom 96 kW (130 k), ktorá „nezvädne“ ani pri jazde v kopcovitej krajine. Slabšie motory (56 a 75 kW) spolupracujú len s 5° manuálnou prevodovkou, my sme mali v testovanom aute 6° manuálnu prevodovku. Toto riešenie považujeme za optimálne, ak uvažujete o jazde s plne obsadeným vozidlom.
Asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu upozorní vodiča a jemne upraví správny smer jazdy. Adaptívny tempomat udržiava nastavenú rýchlosť (od 30 do 160 km/h) a podľa potreby brzdí alebo zrýchľuje. Tým udržiava bezpečnú vzdialenosť od vozidla pred vami. Užitočné je rozpoznávanie dopravných značiek s rýchlostným limitom; údaj sa premieta na head-up displej.
Počas testovania sme dosiahli v kombinovanom režime priemernú spotrebu 6 litrov, pri stovke to bolo 4,4 l, na diaľnici 6,1 litra. Jazda s Opelom Combo Life je príjemná, auto toho odvezie neúrekom, no na dlhšej trase nás začali unavovať sedadlá, čo bolo prekvapujúce zistenie. Inak si Combo Life – až na uvádzané výhrady – zaslúži palec nahor.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Opel Combo Life 1,5 CDTi

Objem motora (cm3)    1 499
Výkon (kW/k)         96/130
Krútiaci moment (Nm)     300
Max. rýchlosť (km/h)     186
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    10,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4
(Skutočná spotreba pri teste 6,0)

Cena testovanej verzie 19 290 €    
Najlacnejšia verzia 12 990 €


+ Výrazné plusy

Veľkorysé priestory v celom aute
Na výber dve verzie karosérie
Bočné posuvné dvere
Výborná zotrvačnosť, malý polomer otáčania
- Najväčšie mínusy
Koleno vodiča naráža na stredový panel
Predná kapota je spoza volantu neviditeľná







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.