Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Peugeot 3008 GT 2,0 HDI (03.04.2019)

Dobre vyzerá a slušne jazdí.
Pýši sa európskym titulom Auto roka 2017 – ako prvý zástupca kategórie SUV. Pritom nevyznáva pohon 4x4 – väčšina Peugeotov 3008 disponuje len s pohonom prednej nápravy. V každom prípade upúta okolie svojim vzhľadom, hoci v prvom momente nezbadáte premenu v porovnaní s predchodcom. Nový Peugeot 3008 však prekvapil technickými riešeniami a najmä celom odlišným dizajnom exteriéru aj interiéru.
Testovali sme špičkový model s označením GT. Ten je k dispozícii iba v jedinej verzii, kde sa kombinuje silný vznetový dvojlitrový motor a samočinná 8° prevodovka. Označenie GT je dobre viditeľné na predných blatníkoch a piatych dverách. Nechýba ani na spodnej časti volantu. Inak sú najlepším poznávacím znamením dve pochrómované koncovky výfuku v tvare obdĺžnikov, integrované pod zadným nárazníkom. Výfukové koncovky sú však iba imitáciou.
Automobil ponúkne mimoriadne modernú palubnú dosku s originálnymi riešeniami prakticky všade, kam oko dohliadne. Vrátane displeja prístrojového panela (12,3 palcov) a 8-palcového dotykového stredového displeja. Tak isto ponúkne viac miesta pasažierom, vyšší posed, ako aj moderné bezpečnostné asistenčné systémy. Spomeňme aktívne núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, stráženie mŕtveho uhla, asistent diaľkových svetiel... Za príplatok je panoramatická strecha alebo indukčné nabíjanie telefónu.
Predné sedadlá majú dobré bočné vedenie, pamäť na dve nastavenia a sú vyhrievané. Majú vysúvateľnú časť sedáku. Medzi prednými sedadlami je hlboká odkladacia schránka, navyše chladená, do ktorej pohodlne vojdú i dve väčšie fľaše. Žiaľ, stredový tunel prekáža vodičovi, ktorého koleno do tunela naráža. Horšie je to so sedením vzadu, kde sú tri sedadlá so samostatnými opierkami hlavy, ale s pomerne krátkymi sedákmi.
Sympatické sú klávesové ovládače rádia, klimatizácie, či telefónu a ďalších dôležitých funkcií na stredovom paneli. K rádiu patrí i kruhový ovládač hlasitosti, ktorý je vždy pohotovo na dosah, a tiež tlačidlá na volante. Ten zrejme nebude svojím malým priemerom vyhovovať každému – nám v redakcii vyhovoval.
Menej spokojnosti vzbudzovali širšie stĺpiky A, ktoré sťažovali vodičovi výhľad do strán. Skeptickí sme tradične aj voči systému stop&start, ktorý určite neprispieva k pohotovému rozjazdu na križovatke. Kriticky hodnotíme skutočnosť, že každom manuálnom vypnutí motora a opätovnom naštartovaní sme museli ten nešťastný systém znova deaktivovať. Na rozdiel od vyhrievania sedadiel, ktoré zostávalo zapnuté aj po vypnutí a novom naštartovaní motora. Obrazne povedané: keby sme po zime nechali zapnuté vyhrievanie sedadiel a na jar opäť naštartovali motor, vyhrievanie sedadiel by automaticky zostalo zapnuté. V týchto situáciách sa Peugeot veľmi nevyznamenal...
Nový Peugeot 3008 využíva podvozkovú platformu EMP2, ktorú zdieľa s modelmi 308 a 308 SW. Rozmerovo je auto o niečo väčšie, na dĺžku meria 4,450 metra a má rázvor 2,675 m. Vďaka tomu ponúkne viac miesta pre pasažierov i na ich batožinu, pre ktorú je v kufri k dispozícii objem 520 litrov. Po sklopení zadných operadiel až 1 482 litrov.
Do verzie 3008 GT sa montuje len najvýkonnejší motor z ponuky – to znamená naftový dvojliter 2,0 BlueHDI s výkonom 130 kW (176 koní) pri 3750 otáčkach za minútu. Dvojlitrový 4-valec má priame vstrekovanie nafty a maximálny krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 otáčkach za minútu. Papierové parametre teda sú celkom dobré. Chod motora je vďaka rozloženiu krútiaceho momentu pružný už od nízkych otáčok, je pomerne tichý a poháňané iba predné kolesá. Pravdu povediac, systém pohonu 4x4 v bežnej premávke nebudete potrebovať a do náročného terénu nie je tento model dvakrát vhodný. Hoci má optimalizované riadenie trakcie s piatimi režimami (sneh, blato, piesok...), ktoré sa nastavuje kruhovým ovládačom a nechýba ani asistent pre zjazd z kopca a režim Sport. No prepnutie do športového režimu veľmi nepomôže v dynamike, ktorá zostáva na priemernej úrovni.
Podvozok je štandardne kvalitne vyladený, lenže nie pre športové využitie, lebo ťažisko auta je pomerne vysoko. Radiť rýchlosti sa dá aj manuálne – páčkami pod volantom alebo posunom moderne dizajnovanej radiacej páky (je tu tlačidlo M). Celkovo Peugeot 3008 GT dobre vyzerá, má výborné predné sedadlá, veľmi slušne jazdí a má veľa priestoru pre batožinu i menších odkladacích priestorov v kabíne.
Mimo mesto sme jazdili s priebežnou spotrebou 5,3 litra, na diaľnici pri 130-ke za 6,8 litra a dosiahli sme celkovú priemernú spotrebu 6,9 litra.
Problémom pri rozhodovaní o kúpe tohto SUV môže byť jeho cena. Začína sa tesne pod hranicou 20 000 eur, čo je síce veľmi slušné, no skúšaná verzia GT už má základnú cenovku na úrovni 34 890 €. A stačilo pár príplatkových vecí, aby výsledná cena atakovala hranicu 40 000 €.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Peugeot 3008 GT 2,0 HDI

Objem motora (cm3)    1 997
Výkon (kW/k)         130/176
Krútiaci moment (Nm)     400
Max. rýchlosť (km/h)     215
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    8,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,8
(Skutočná spotreba pri teste 6,9)

Cena testovanej verzie 39 090 €    
Najlacnejšia verzia 19 990 €


+ Výrazné plusy

Priestor pre cestujúcich i batožinu
Pružné reakcie motora, podvozok
Dobré jazdné vlastnosti, klávesové ovládače
- Najväčšie mínusy
Otravný systém stop&start
Široké stĺpiky A







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.