Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Škoda Fabia 1,0 TSI Monte Carlo (08.03.2019)

Verzia Monte Carlo upúta najviac.
Ak si dnes chcete kúpiť Fabiu, tak tá je v ponuke už len s 3-valcovým benzínovým motorom. Svoj príbeh začala písať na jeseň 1999, keď ju automobilka Škoda predstavila na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Po necelých 10 rokoch nasledovala druhá generácia (2007) a tretia prišla do predaja v roku 2014. Súčasnosť znamená, že Fabiu dostanete už výhradne len s litrovým trojvalcovým agregátom. Bez ohľadu na verziu vybavenia, či je to hatchback alebo kombi.
V testovanej Fabii Monte Carlo sme mali športové, anatomicky tvarované sedadlá s červeným lemovaním, ako aj automatickú klimatizáciu. Trojramenný volant má ovládače rádia, telefónu a info systému.
Doplnková výbava Monte Carlo Plus, za ktorú sa pripláca, obsahuje hmlovky s prisvietením do zákruty. Cúvacia kamera zobrazuje aj situáciu na hlavnej ceste (pri cúvaní z vedľajšej). Užitočným pomocníkom je detekcia iného auta v tzv. mŕtvom uhle. S doplnkovým vybavením dostanete tiež adaptívny tempomat, asistenta rozjazdu do kopca, ktorý pribrzdí vašu Fabiu, máte bezkľúčový prístup do auta a štartovanie tlačidlom. Športové ambície zdôrazňuje špeciálna červená farba auta a čierna strecha. V špičkovej výbave kúpite Fabiu Monte Carlo za 18 500 €. Bez doplnkovej výbavy je to 14 340 €.
Najnovší výrobok má technológiu LED vpredu i vzadu, predný svetlomet je rozdelený na tri časti: spodný diódový pás obstaráva denné svietenie, nad ním sa nachádza svetlo pre odbočovanie (funkcia Corner) a vedľa stretávacie a diaľkové svetlo. Čo sa týka cúvacieho svetla, hmloviek a smeroviek, tam ponechali konvenčné žiarovky.
Ponuku pod prednou kapotou tvoria menej výkonné motory MPI, na ktoré nadväzujú preplňované TSI. Len Fabia Monte Carlo s najsilnejším motorom, ktorý má výkon 81 kW, má 6° prevodovku s ručným radením.
Menej nároční motoristi si môžu zvoliť litrový motor MPI s výkonom 55 kW, respektíve ešte slabšiu verziu o sile 44 kW. Kto dáva prednosť preplňovaným motorom s priamym vstrekovaním benzínu, má k dispozícii TSI s výkonmi 70 alebo 81 kW.
My sme dostali na test najsilnejšiu a najlepšie vybavenú verziu, ktorá dokáže pracovať až s 5 500 otáčkami radového trojvalca. Najvyšší točivý moment 200 Nm sa prejaví v pásme od 2 000 do 3 500 otáčok. Na vidieckych cestách udržíte spotrebu pod 5 litrov, na diaľnici bola priebežná konzumácia motora pri ustálenej 100-ke na rovine 4,9 l a pri 130-ke nám ukázal displej 6,6 litra. Celkovo sme dosiahli priemernú spotrebu 6,1 litra a dojazd 650 km.
Fabia Monte Carlo je určite najkrajšia z predávaných Fabií. Tvrdý podvozok a presné riadenie dovoľujú bezpečnú, dynamickú jazdu aj v zákrutách, kde spoľahlivo drží zvolenú stopu. Trojvalcový motor je pomerne dobre odhlučnený. V batožinovom priestore sa však musíte uspokojiť s objemom 330, respektíve 1 150 litrov /pri sklopených operadlách).
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta

Škoda Fabia 1,0 TSI

Objem motora (cm3)    999
Výkon (kW/k)         81/110
Krútiaci moment (Nm)     200
Max. rýchlosť (km/h)     195
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 6,1)

Cena testovanej verzie 18 465 €    
Najlacnejšia verzia 12 890 €


+ Výrazné plusy

Vybavenie a celkový dizajn
Dynamický a pritom úsporný motor
Dobré odhlučnenie kabíny
- Najväčšie mínusy
Výrazne vyššia cena
V ponuke len s litrovým motorom







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.