Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Peugeot 308 SW 1,2 PureTech 130 Allure (28.01.2019)

Rýchlo sme si potykali s troma valcami.
Jednou z najväčších predností Peugeotu 308 SW – teda kombi v pravom zmysle slova – je batožinový priestor. Ten výdatne konkuruje aj Škode Octavia Combi, ktorá je povestná rozmermi svojho kufra. Francúzsky kufor ponúka objem 660 litrov a keď sklopíte operadlá zadných sedadiel, získate až 1 775 litrov.
Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40, takže máte k dispozícií viac variácií na usporiadanie pomerov v kabíne. Výhodou obrovského batožinového priestoru, ktorý má pravidelný tvar bez výčnelkov – nechýbajú v ňom ani koľajničky na podlahe –  je rovná podlaha, pod ktorou sa nachádzajú ešte malé priehradky na uloženie drobností. Pri vyberaní rezervného kolesa v prípade defektu však musíte plastový dielec s priehradkami vybrať z kufra.
Zvonka toho Peugeot 308 SW nepredviedol veľa, zmeny poznáte vzadu, kde sa zmenila grafika koncových svetiel a k decentne retušovanej karosérii patrí tiež nenápadne sa zvažujúca strecha, čo dodáva Peugeotu 308 SW náležitú eleganciu. Z prednej kapoty presunuli dizajnéri logo do prepracovanej masky chladiča, čím sa zjednotili s výzorom ostatných modelov. Iný tvar má aj predný nárazník.
Na predných sedadlách je dostatok miesta, hoci veľký stredový tunel z tvrdého plastu zrejme bude omínať koleno vodiča, ako to bolo v našom prípade. Troška  nám prekážala prudká aretácia dverí, takže je riziko poškodenia susedného auta pri ich otváraní.
Sedačky majú anatomický tvar, sú vyhrievané, na zadných sa však traja pasažieri budú tlačiť; takže na dlhých cestách odporúčame obsadiť len dve miesta. V trojici tu určite nepôjde o pohodlné cestovanie.
Obrazovka infotainmentu (9,7“) je naklonená smerom k šoférovi. Displej je vhodne umiestnený v strede palubnej dosky, dostatočne vysoko, ale pritom zbytočne nevytŕča nad elegantný panel.  Systém sa ovláda pohotovo, dotykom ikoniek po bokoch displeja. Kvitujeme, že na ovládanie hlasitosti rádia slúži tradičný kruh na stredovej konzole, ktorý je vodičovi poruke. Do pamäte si môžete uložiť až 15 staníc FM, čo považujeme za dostatočnú kapacitu. Rádio sa dá ovládať klasickým kruhovým ovládačom v dobrom dosahu vodiča, aj na ramenách volantu - oboje je praktické. Na malý volant, ktorý firma Peugeot montuje prakticky do všetkých modelov  osobných áut, sa názory rôznia – nám však maximálne vyhovoval. Dobre sa drží a pohotovo ním môžete meniť smer jazdy.
Vo verzii Allure, ktorú sme skúšali, podčiarkuje celkový komfort bezkľúčový prístup do auta a štartovanie tlačidlom. Testovali sme verziu s trojvalcovým motorom 1,2 PureTech a výkonom 130 koní. Je zaujímavé, že Peugeot preferuje z benzínových agregátov trojvalcové 1,2 PureTech s rozličnými výkonovými parametrami. Jediný silnejší motor s objemom 1,6 litra využíva štyri valce a dosahuje výkon až 165 kW (225 k). Za ten si však predajca vypýta „do neba volajúcich“ 30 290 €.
Počiatočné obavy, že trojvalec nebude stíhať, veľmi rýchlo vystriedala spokojnosť s dynamickými vlastnosťami auta. Ani zvuková kulisa neprekážala – priznávam, že charakteristický bzukot trojvalca mi je sympatický. Na zelenú sa kombi pohotovo rozbieha, dokonca som občas zabudol včas preradiť vyšší rýchlostný stupeň, keďže pribúdajúce otáčky nezvyšujú dramaticky hlučnosť v kabíne. Núka sa vtipné prirovnanie: aj malý trojvalec dokáže divy a zrýchľuje ako divý. Nečudo, veď má výkon 96 kW (130 k) a výrobca udáva zrýchlenie z pokoja na stovku za 9,4 sekundy.
Manuálna 6° prevodovka pracuje spoľahlivo, indikátor v zornom poli poradí menej skúsenému vodičovi, kedy je vhodný čas na zmenu rýchlostného stupňa. Radiaca páka v zime poriadne chladí v dlani (a v lete páli), ale jej tvar si zaslúži uznanie. Pracuje sa s ňou komfortne, dobre padne do ruky. Tempomat, ktorý je k dispozícii už od základnej výbavy, nie je adaptívny, ale  na diaľnici výborne plní svoje poslanie. V aute nechýbal ani asistent pri rozjazde v kopci, ktorý na dve sekundy auto pribrzdí. To istotne uvítajú najmä menej skúsení vodiči (-čky). Veľmi dobre funguje podvozok, ktorý spoľahlivo drží auto vo zvolenej stope pri rýchlom prejazde zákrutami a taktiež dobre tlmí nerovnosti vozovky.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta

Peugeot 308 SW 1,2 PureTech 130

Objem motora (cm3)      1 199
Výkon (kW/k)                   96/130
Krútiaci moment (Nm)    230
Max. rýchlosť (km/h)      210
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 9,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,4
(Skutočná spotreba pri teste 6,3)

Cena testovanej verzie 19 690 €    
Najlacnejšia verzia 13 990 €


+ Výrazné plusy

Obrovský a praktický kufor
Veľmi dobre fungujúci podvozok
Výborná dynamika jazdy
- Najväčšie mínusy
Prudká aretácia dverí pri ich otváraní
Veľký stredový tunel omína koleno
Na zadných sedadlách stiesnené pomery







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.