Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Citroën C3 Aircross 1,2 PureTech 110 Feel (29.11.2018)

Svojím zjavom určite upúta vašu pozornosť.
Azda sa zhodneme, že crossover Citroën C3 Aircross je jeden z tých extravagantnejších automobilov súčasnosti – okrem svojho dizajnu istotne upúta vašu pozornosť vyššou svetlou výškou, ako aj vyšším posedom. Na dĺžku meria len 4,15 metra, no vďaka vyššej stavbe ponúka enormne veľa miesta v kabíne vo všetkých smeroch. Batožinový priestor poskytuje v základnom usporiadaní sedadiel 410 litrov – no ak posuniete zadné sedadlá úplne dopredu, získate v objeme až 520 litrov.
Po zložení sedadiel vrátane predného (vedľa šoféra), máte k dispozícii úložný priestor s dĺžkou 2,4 metra. A pokiaľ sklopíte zadné operadlá, výsledkom je objem 1 255 litrov a rovná podlaha v kufri. Nechýba ani praktická dvojitá podlaha. Odkladací priestor v stredovej konzole umožňuje indukčné bezdrôtové nabíjanie vášho smartfónu. Do pamäte si môžete uložiť 24 staníc FM.
Teda C3 Aircross jednoznačne patrí medzi veľmi praktické malé autá. Už v základnej výbave Live dostanete tempomat (ovládanie je na satelite pod volantom vľavo), asistenta rozjazdu do kopca, indikátor zmeny prevodového stupňa + impulzné ovládanie smeroviek, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, ako aj palubný počítač a výškovo i pozdĺžne nastaviteľný volant.
Vo verzii Feel, ktorú sme testovali, boli navyše strešné nosiče v nápadnej oranžovej farbe, Hands-free Bluetooth, dotykový 7" multifunkčný farebný displej, na prednom a zadnom nárazníku sa vynímali deflektory v sivej farbe. Nechýbali ani vyhrievané predné sedadlá (balík Best of Feel). Ešte malá poznámka k strešným nosičom: sú efektné, no vpredu vytvárajú dve kopije, ktoré pri zrážke s chodcom môžu pôsobiť ako zbraň. Veruže tu sa dizajnéri trafili mimo terča...
Auto môže byť vybavené modernými asistenčnými systémami vrátane asistenta pre zjazd z kopca, môžete mať inštalované sledovanie vozidla v mŕtvom uhle, či parkovací asistenta. Toto je však privilégium vyšších výbav. Naša redakcia testovala skromnejšie vybavenie, kde sme mali asistenta pre jazdu v pruhoch a celkom pohotový systém stop&start, ktorý sme však radšej vypínali. Museli sme tak robiť okľukou – preklikávaním cez monitor po každom novom naštartovaní auta. Teda nepraktická záležitosť; určite len máloktorého motoristu nadchne...
So systémom Stop & Start spolupracuje 6° automatická prevodovka; tá je spojená s benzínovým trojvalcovým motorom PureTech 110, ktorý dá o sebe výrazne vedieť najmä po naštartovaní. Celkovo však hodnotíme C3 Aircross ako zaujímavé auto pre mladé rodiny – do mesta i na dlhšie výlety. Môžete si ho nechať upraviť podľa vášho vkusu: výrobca ponúka 8 farieb karosérie a tri farby strechy. Sklá zadných bočných okienok s efektom žalúzií a výrazné strešné nosiče dopĺňajú farebné kryty spätných zrkadiel. V interiéri máte na výber viaceré kreácie, takže toto auto môže vyjadriť i vašu osobnosť.
Čo sa týka jazdných vlastností, v meste je to výborné vozidlo, aj keď z hľadiska spotreby troška nenásytné. Jazdu po diaľnici sprevádza pri trojvalcovom motore vyšší vnútorný hluk, podvozok je však celkom pohodlný. Na 100 km nám vypilo okolo osem litrov benzínu. Palubný počítač nám ukázal dojazd 500 km a celkovo sme dosiahli priemernú spotrebu 6,7 l / 100 km. Priebežná spotreba pri stovke bola mimo mesto 5,2 litra, na diaľnici pri ustálenej 130-ke to bolo 6,5 l.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta

Citroën C3 Aircross 1,2 PureTech 110

Objem motora (cm3)      1 199
Výkon (kW/k)                   81/110
Krútiaci moment (Nm)    205
Max. rýchlosť (km/h)      183
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,7
(Skutočná spotreba pri teste 6,7)

Cena testovanej verzie 16 390 €    
Najlacnejšia verzia 12 490 €


+ Výrazné plusy

Dobré vybavenie už od základnej verzie
Dobrá manévrovateľnosť v meste
Zaujímavý dizajn karosérie
- Najväčšie mínusy
Nutnosť vypínať stop&start po každom štartovaní
Vyššia spotreba v meste








späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.