Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Mercedes A 180d (22.10.2018)

Ahoj Mercedes.
Kompaktný hatchback triedy A poriadne narástol. Na dĺžku o 12 cm a rázvor sa zväčšil o 3 centimetre. Najmenší Mercedes-Benz je tiež o čosi širší a vyšší. Takže sa zväčšil i vnútorný priestor, pričom sa podarilo inžinierom zhodiť z hmotnosti auta 20 kilogramov. Toto sú dobré správy na úvod a ďalšie budú nasledovať.
V interiéri dominujú dva veľké spojené displeje, ktoré vystupujú z palubnej dosky. Použité materiály znesú najprísnejšie kritériá, je radosť dotýkať sa mäkčeného plastu, či jemnej kože. Výborná je pozícia za volantom, ktorú umocňujú športové sedačky s integrovanou hlavovou opierkou. Dostatok priestoru má posádka i na šírku, pričom to platí aj pre pasažierov na zadných sedadlách. Na kolená je vzadu dostatok miesta.
Interiér novinky triedy A doslova objíma cestujúcich. Prechody medzi prístrojovou doskou, stredovou konzolou a obloženiami dverí vytvárajú pre vodiča i spolujazdca príjemný efekt obklopenia. V základnom usporiadaní sedadiel je k dispozícii pre batožinu objem 370 litrov. Po sklopení zadných operadiel sa kapacita zväčší na 1 210 litrov. Nepáčili sa nám lesknúce sa čierne plasty, na ktorých sa doslova vynímajú odtlačky prstov.
Potenciálneho zákazníka však v interiéri bude určite najviac zaujímať revolučná generácia multimediálneho systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Dvojica obrazoviek s modernou grafikou ponúka široké možnosti ovládania, ktoré uspokoja vari každého. Okrem ovládania prostredníctvom dotykového displeja totiž môžete nastavovať potrebné parametre aj cez dotykové plôšky na volante. A navyše je tu hlasové ovládanie, aké nemá obdobu. Aby ste zvládli všetky možnosti, nevyhnete sa naštudovaniu informácií v manuáli.
Multimediálny systém MBUX znamená naozajstnú revolúciu, ktorá od šoféra nežiada prakticky žiadne ústupky z jeho návykov. Lebo nie je nič jednoduchšieho, než na auto prehovoriť. Funguje to výborne a ani po týždni nás to neprestalo baviť.
V praxi stačí iba vysloviť prianie a Mercedes A ho okamžite splní. Jediné, čo musíte urobiť pred vyslovením vášho želania, je pozdraviť: ahoj Mercedes. Od tej chvíle neviditeľná asistentka čaká na váš pokyn. Nová generácia hlasového ovládania má výhodu v tom, že pokiaľ „dievčina na druhom konci“ nerozumie vášmu povelu a druhý povel rozpozná, uloží si do pamäte aj ten prvý, predtým nerozpoznaný. A priradí si ho k danej funkcii.
Môžete sa spýtať na aktuálny dojazd, kde je najbližšia reštaurácia, či hotel, aké bude počasie, prípadne ako ďaleko je čerpacia stanica. Skrátka: môžete sa pýtať na čokoľvek, čo súvisí s vašou jazdou. Ale môžete požiadať aj o zmenu nastavenia teploty v aute (povedzme na 22 stupňov), či naladenie obľúbenej rozhlasovej stanice. A pritom vôbec nemusíte dať ruky z volantu. Na rozdiel od dotykového displeja hlasové pokyny neodvádzajú pozornosť šoféra od premávky. Avšak je úplne logické, že Mercedes si za tento luxus nechá zaplatiť...
Čo sa týka komfortu jazdy, áčko novej generácie má adaptívny tempomat i systém udržania vozidla v jazdnom pruhu. Využívanie týchto systémov však neznamená, že sa môžete počas jazdy hrať s mobilom, písať esemesky a podobne. Pri jazde v noci dotvára atmosféru podsvietenie otvorov klimatizácie; farba sa mení pri nastavovaní teploty podľa toho, či volíte studenší, alebo teplejší vzduch. Je to sympatická drobnosť, ktorá určite poteší. Páčila sa nám i navigácia, keď sa na domoch zobrazujú popisné čísla, čo uľahčuje orientáciu počas jazdy.
Než sme nadvihli prednú kapotu, všimli sme si, že výrazné bočné otvory v prednom nárazníku sú zaslepené, rovnako aj vzadu koncovky výfuku. Takéto riešenie sme celkom nepochopili...
Radšej sme teda rýchlo nadvihli kapotu. Pod ňou prevažuje ponuka benzínových motorov. Dieselový 1,5-litrový agregát svojím výkonom príliš nenadchne – ponúka 85 kW (115 k) a 260 Nm krútiaceho momentu. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa dostane najskôr za 10,5 sekundy. Je to rozvážny tempár so sympatickou spotrebou; v každom prípade si predbiehanie s ním musíte vopred premyslieť, lebo výkonová rezerva nie je veľká.
Sedemstupňová samočinná prevodovka reaguje na zošliapnutie plynového pedálu okamžitým podradením do ideálnych otáčok aj o niekoľko prevodových stupňov nadol. V interiéri je vďaka prepracovanej aerodynamike aj pri vyššej rýchlosti ticho.
Ak vyžadujete svižnejšiu jazdu, máte k dispozícii páčky pod volantom.
Pri jazde automatická prevodovka radí hladko, pričom otáčky drží čo najnižšie. To pozitívne vplýva na spotrebu; slabšia dynamika je vyvážená priaznivou spotrebou paliva. Napríklad na diaľnici dokáže Mercedes A 180d udržiavať iba 2 250 otáčok a  priemerná spotreba sa pohybuje okolo piatich litrov. Vodič s ľahkou nohou ju dokáže stlačiť aj na 4,7 litra. V reálnej premávke sme ju udržali na hranici 5,7 litra.
 
Technické údaje výrobcu auta
Mercedes A 180d

Objem motora (cm3)      1 461
Výkon (kW/k)                   85/115
Krútiaci moment (Nm)    260
Max. rýchlosť (km/h)      202
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,3
(Skutočná spotreba pri teste 5,7)

Cena testovanej verzie 37 600 €    
Najlacnejšia verzia 31 000 €


+ Výrazné plusy

Moderný interiér, výborné odhlučnenie
Priestorná kabína, primeraný kufor
Hlasové dorozumievanie MBUX
- Najväčšie mínusy
Žiadny podstatný nedostatok







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.