Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Kia Niro 1,6 GDi ECOhybrid Platinum (24.08.2018)

S hybridom si vychutnáte jazdu v meste i na vidieku.
Hybridná technika a crossover – to sú v súčasnosti módne trendy medzi bežnými motoristami. Ak sú spojené v jednom exemplári, tak je to nanajvýš zaujímavá konštelácia. Jedným z predstaviteľov takejto symbiózy je hybridný automobil Kia Niro. Po týždennom testovaní potvrdzujeme, že je to auto s dostatkom priestoru v kabíne, ktoré vďaka preskleniu poskytuje dobrý výhľad všetkými smermi.
Hoci dvere sa neotvárajú vo veľkom uhle, v interiéri je dostatok miesta na výšku aj na šírku. Môžeme konštatovať, že v aute je efektívne využitý každý centimeter. Napríklad objem batožinového priestoru 401 litrov (so sklopenými zadnými operadlami 1 399 l) dovoľuje bez problémov uložiť i viac kusov potrebnej batožiny. Chválime pravidelný tvar kufra bez zbytočných prekážok, široký vstupný otvor, aj keď plasty sú ľahko „zraniteľné“ už pri nepatrnom dotyku nejakého predmetu.
Na prístrojovom paneli, ktorý na nás pôsobil príjemne (vrátane účelného rozmiestnenia dôležitých tlačidiel a ovládačov), dominuje dotyková obrazovka. Okrem dotykov však Kia využíva aj tradičné spôsoby ovládania, čo oceňujeme ako dobrý kompromis. Napríklad na reguláciu hlasitosti rádia, či priblíženie mapy alebo na pohyb v menu môžete využiť tradičné otočné ovládače.
Navyše, kvôli rýchlemu prístupu k hlavným funkciám (rádio, prehrávač, navigácia, telefón) sú k dispozícii  veľké tlačidlá. Taktiež ikony na monitore sú dostatočne veľké, menu je logické a systém reaguje rýchlo. K dispozícii je pamäť na 40 staníc FM.
Štartuje sa tlačidlom a na ramenách vyhrievaného volantu sú ovládače adaptívneho tempomatu, rádia, ako aj telefónu. Užitočným detailom je odsunutie sedadla vodiča po vypnutí motora. Predné sedadlá sú nielen vyhrievané, ale aj chladené. Vodič si môže nastaviť do pamäte dve pozície sedenia. Pochvalu si zaslúži i dobrý tvar a priemer volantu, avšak jeho stred by mohol mať aj menší rozmer. Takto pôsobí, ako keby ho premontovali z autobusu.
Pod prednou kapotou sa skrýva atmosférický motor 1,6 GDI (výkon 77 kW, točivý moment 147 Nm) s priamym vstrekovaním paliva a synchrónny elektromotor s výkonom 32 kW a 170 Nm. Celá pohonná sústava poskytuje solídne parametre: 104 kW a 265 Nm.
Dvojspojkovej automatickej prevodovke nechýba možnosť manuálnej voľby. K dynamike jazdy v meste pomáha elektromotor, čo sa v konečnom dôsledku prejaví na priaznivej spotrebe. Rozjazd sa začína pomocou elektrického pohonu a počas jazdy môže vodič sledovať na prístrojovom paneli, či dobíja batériu, jazdí ekonomicky alebo v režime Power. Podľa toho sa mení aj priemerná spotreba. Nám sa podarilo dosiahnuť v kombinovanom režime priemer 4,9 litra. Keď sme jazdili po diaľnici, zvýšila sa priemerná spotreba na 5,2 litra. Absentovala totiž rekuperácia, využívaná v mestskej premávke. Na vidieckych cestách alebo na diaľnici nie je veľa príležitostí na dobíjanie batérie, no ekonomicky sa s Nirom dá jazdiť aj tam.
Celkovo ponúka hybridný crossover Kia Niro príjemnú jazdu, väčšinu nerovností na vozovke dobre utlmí a v kabíne sa prejaví len malá hlučnosť. S hybridom však nečakajte výrazne dynamickú jazdu; Niro bude viac vyhovovať vodičom, ktorí jazdia s rozvahou. Ak dáte prednosť dynamickej jazde, s narastajúcou rýchlosťou klesá prínos elektromotora a spotreba stúpa.
Hybridná technológia ponúka pekné zážitky najmä tým, ktorí vedia jazdiť s ľahkou nohou a rozvahou. Platí, že kto sa naučí jazdiť s hybridom efektívne, ten ušetrí na benzíne. Adaptívny tempomat, signalizácia vozidla v tzv. mŕtvom uhle, ako aj aktívne udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu robia z modelu Kia Niro naozaj príjemné rodinné auto. K dispozícii motoristom sú tri vybavenia: Silver, Gold a Platinum.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta

Kia Niro 1,6 GDi ECOhybrid

Objem motora (cm3)      1 580
Výkon (kW/k)                77/105
Krútiaci moment (Nm)    147
Max. rýchlosť (km/h)      162
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 11,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,8
(Skutočná spotreba pri teste 4,9)

Cena testovanej verzie 28 790 €    
Najlacnejšia verzia 23 190 €


+ Výrazné plusy

Rekuperácia energie v mestskej premávke
Dotykové i tradičné spôsoby ovládania
Dobré priestorové parametre
- Najväčšie mínusy
Málo využiteľný hybridný pohon na diaľnici
Dvere sa otvárajú v malom uhle







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.