Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
TESTY
TEST Citroën C3 Aircross 1,2 PureTech Shine EAT6 (14.04.2018)

Vymyká sa z priemeru a extravaganciu nezaprie.
Citroën C3 Aircross je inšpirovaný konceptom C-Aircross, ktorý odhalili začiatkom roka 2017. Z priemeru sa vymyká svojou extravaganciou a markantnou odlišnosťou. Na prvý pohľad dokáže upútať, hoci u niekoho môže vyvolať zmiešané, ba až negatívne pocity. Faktom však je, že prevažujú tí, ktorým sa toto SUV páči. Najmä vyššia pozícia denného svietenia je v hustej premávke z hľadiska bezpečnosti vítaná, lebo v spätnom zrkadle vodiči ihneď zbadajú, že za nimi ide C3 Aircross.
Do vysokej kapoty sú zakomponované typické dvojité šípy, čo celkovo vytvára charakteristický dizajn tejto francúzskej značky. Už v základnom vybavení Live dostanete tempomat s obmedzovačom rýchlosti, asistent rozjazdu do kopca (Hill Start Assist), či výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, ďalej výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, delené operadlo zadného sedadla v pomere 1/3 – 2/3, systém upozornenia na nechcené prekročenie jazdného pruhu a ďalšie užitočné prvky.
Verzia s najvyšším vybavením Shine obsahuje aj elektricky a sekvenčne ovládané predné i zadné okná (zadné sú sekvenčné smerom dolu), dažďový a svetelný senzor (automatické stierače a svetlomety) + elektrochromatické vnútorné zrkadlo, ako aj automatickú klimatizáciu, zadný parkovací asistent, posuvné sedadlá v druhom rade, hmlovky a tiež systém NAV 3D na dotykovom 7“ displeji.
Na výber je osem farieb karosérie a tri odtiene farebnej strechy (čierna, biela, oranžová). Citroën ponúka za príplatok taktiež rôzne vylepšenia (najmä pre vyššie verzie Feel a Shine), ktoré sa týkajú interiéru, komfortu, funkčnosti, priestoru pre cestujúcich, variability, odkladacích priestorov, či sedadiel. Celkovo si môžete vybrať spomedzi 85 kombinácií. Skrátka, každý zákazník si môže kúpiť vozidlo, presne spĺňajúce jeho kritériá.
Základný objem batožinového priestoru je 410 litrov, posunutím zadnej lavice dopredu ho môžete zväčšiť na 520 litrov. Naopak, po sklopení zadných operadiel získate objem kufra na 1 255 l (po strop). Odnímateľný kryt batožinového priestoru sa dá vertikálne uložiť za zadnú lavicu, aby ste mohli prevážať i vysoké predmety. Výhodou je rovná podlaha, ktorá je v kufri nastaviteľná do dvoch výšok, čo zvyšuje variabilitu usporiadania. Pasažieri majú dostatok miesta, ale sedadlo spolujazdca – bez možnosti výškového nastavenia – je štandardne vysoko, čo môže byť pre vyššieho jedinca na obtiaž. Prostredníctvom head-up displeja máte k dispozícii základné informácie o jazde bez toho, aby ste presunuli zrak z vozovky; informácie sa premietajú vo farbe na vysúvaciu lamelu priamo vo vašom zornom poli.
Pod kapotou C3 Aircross sa nachádza malý agregát 1,2 PureTech vyladený na 81 kilowattov. Zážihový, turbodúchadlom preplňovaný motor má tri valce, 12 ventilov a priame vysokotlakové vstrekovanie, pričom spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou spojenou so systémom Stop & Start. Zaujímavá kombinácia...
Vďaka systému Grip Control s Hill Assist Descent, ako aj zvýšenému podvozku, sa môžete vybrať na ľubovoľný typ cesty vrátane stredne ťažkého terénu. Grip Control ponúka 5 režimov a zvyšuje bezpečnosť jazdy v rôznych náročných situáciách. Automaticky funguje v režime Standard alebo si môžete zvoliť niektorý z ostatných režimov (piesok, blato, sneh, ESP off). So systémom Grip Control je spojená funkcia Hill Assist Descent, ktorá udrží auto v nízkej rýchlosti aj na veľmi strmých svahoch.
Citroën C3 Aircross dokáže  modulovať pohyblivosť predných kolies v závislosti od daného terénu a uchovávať rýchlosť klesania znížením preklzávania kolies aj pri jazde z prudkého svahu. Podvozok má mäkšiu charakteristiku, v zákrute sa auto mierne nakláňa. V žiadnom prípade toto auto nepatrí medzi športovcov; tri valce nedokážu robiť zázraky, ale C3 Aircross poskytne dobré služby.
Očakávali sme, že malý benzínový motor bude v meste úsporný, ale nie je to celkom tak. Pri jazde v mestskej premávke atakuje vyše 9 litrov. No mimo mesta a pri ustálenej rýchlosti 90 km/h sa dokáže uskromniť aj s piatimi litrami. Priemerná spotreba 8,1 litra nás však rýchlo vrátila do reality.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Citroën C3 Aircross 1,2 Pure Tech

Objem motora (cm3)      1 199
Výkon (kW/k)                   81/110
Krútiaci moment (Nm)    205
Max. rýchlosť (km/h)      183
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,6
(Skutočná spotreba pri teste 8,1)

Cena testovanej verzie 17 890 €    
Najlacnejšia verzia 11 990 €


+ Výrazné plusy

Dobré vybavenie už od základnej verzie
Vyššia pozícia denného svietenia
Široké možnosti individualizácie
- Najväčšie mínusy
Vysoko umiestnené sedadlo spolujazdca
Vyššia spotreba v meste







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.