Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
TESTY
TEST Renault Koleos 2,0 dCi Intens (12.10.2017)

Konzumácia nafty bola príjemným prekvapením.
Robustná predná časť, špecifické svetlomety LED Pure Vision, línie podtrhnuté chromovanými prvkami. Nechýba mu ani tradičný svetelný podpis na zadnej časti.... Taký je prvý dojem pri pohľade na nový Renault Koleos, ktorý sme si už v predstihu vyskúšali počas prezentácie Renaultu na južnom Slovensku (viď článok 26. 6. 2017 http://www.autoshow.sk/sk/Novinky/5236/renault-koleos-a-jeho-lesna-anabaza/).
Teraz na jeseň nám ho poskytol slovenský importér francúzskej značky na zvyčajný test. V jesenných podmienkach, keď sú k dispozícii aj rozbahnené lesné úseky, sme si štvorkolku mohli náležite vyskúšať. Resumé: terénne prekážky zdoláva verzia 4x4 bez problémov.
Osvetlenie interiéru sa dá prispôsobiť vkusu majiteľa, respektíve pasažierov. Tablet R-Link 2 s veľkou dotykovou obrazovkou 8,7“ (22 cm) umožňuje ovládať najviac využívané funkcie vozidla, ako sú multimédia, navigácia, telefonovanie alebo asistenčné systémy vodiča. Visio Systém vás vďaka kamere na čelnom skle varuje 3 spôsobmi: Rozpozná dopravné značky a varuje pri prekročení povolenej rýchlosti; varuje pred neúmyselným opustením jazdného pruhu; automaticky prepína diaľkové svetlá na tlmené, ak ide oproti auto. Vo vonkajších zrkadlách je signalizácia prítomnosti vozidla vo vedľajšom pruhu.
Nastupovanie do auta uľahčuje veľký uhol otvárania dverí, ktorý patrí medzi najväčší v triede (predné dvere 70 stupňov / zadné dvere 77 stupňov). Konštrukcia dverí chráni prahy pred znečistením. Na zadných sedadlách majú dostatočný komfort všetci pasažieri. Dostatočnú veľkosť majú clony proti slnečným lúčom i vonkajšie zrkadlá. Hodnotným bonusom novej generácie Renaultu Koleos je veľkorysý batožinový priestor s objemom 498 litrov (po strechu 663); po sklopení zadných sedadiel až 1 706 litrov.
Vyššie spomínané menu systému R-Link 2 je prehľadné, no ako píše kolega Ján Hargaš na webe Pod kapotou, má aj svoje muchy. Napríklad: „automobil nechápe, že si chcete nechať audio zapnuté aj s otvorenými dverami a zhasnutým motorom (napríklad v sparnom lete alebo ak časť posádky zostáva v aute). Musel som opakovane použiť štartovacie tlačidlo, kým sme sa vzájomne pochopili. Následne trvalo zhruba desať minút, kým systém po štarte oživne a displej začne fungovať. Skrátka, nepresviedčajte Koleos, že to, čo chcete vy, je najsprávnejšie; radšej sa tomuto autu prispôsobte.“
Podobne je to s modulom do vrecka, vďaka ktorému sa automaticky (bez kľúča) otvárajú, ale aj zamykajú dvere auta. V praxi to vyzerá tak, že len čo podídete ku kapote motora, dvere sa automaticky zamknú. Aj keď ju predtým otvoríte. Z toho ide šoféra poraziť – jednoducho sa celé auto zamkne. Podobne, ak za sebou vodič zatvorí dvere a ide k zadným dverám na opačnej strane vozidla; opäť sa auto okamžite uzamkne. Keď teda vykladáte nákup, či batožinu, predné dvere na strane vodiča nechajte otvorené. Že nie ste na také móresy zvyknutí? Tak si zvyknete – ak chcete mať v garáži Koleos.
Všetky verzie nového Renaultu Koleos s pohonom štyroch kolies sú vybavené novou technológiou All Mode 4x4-i. Automobil s objemnejším naftovým štvorvalcom, pohonom všetkých kolies a s manuálnou prevodovkou je dostatočne dynamický – pravda, iba potiaľ, koľko mu vysoká hmotnosť dovolí. S manuálnou 6° prevodovkou (len pre verziu 4x4) sa musíte naučiť využívať správne otáčky motora. Do 1 700 otáčok sa v podstate nič nedeje, auto je komótne. Nad touto hranicou však motor ožije a zrýchlenie je uspokojivé. Odporúčame ignorovať indikátor radenia a radšej sa spoľahnúť na vyššie obrátky.
Kto si kúpi Koleos, nájde pohodlie na palube (vrátane vyhrievaných sedadiel), ocení pružnosť motora, radenie s manuálnou prevodovkou, priestrannosť kabíny a postačujúci objem kufra. Zadná parkovacia kamera je výborným pomocníkom, ktorému asistujú senzory vpredu i vzadu, s grafickou i akustickou signalizáciou.
Úprimne povedané, pohon všetkých kolies je určený najmä na jazdu mimo asfaltových ciest. Väčšinu kilometrov na diaľnici alebo cestách prvej triedy sme odjazdili iba s pohonom prednej nápravy, o čom nás priebežne informovala malá ikonka na prístrojom paneli.
Mali sme dojazd 750 kilometrov na jednu nádrž nafty. Priemernú rýchlosť po skončení testu nám ukázal displej – 6,7 litra. Pri stovke bola priebežná spotreba na rovine (s aktivovaným tempomatom) 4,5 litra, pri rýchlosti 130 km/h dosahovala úroveň 6,3 litra. Pokojné jazdenie mimo mesta s minimálnym predbiehaním dokáže stiahnuť priemer k 6 litrom. Kto vie jazdiť ekonomicky, pre toho bude apetít Koleosu príjemným prekvapením.
Ivan Václavík

Technické údaje výrobcu auta
Renault Koleos 2,0 dCi

Objem motora (cm3)      1 995
Výkon (kW/k)                  128/175
Krútiaci moment (Nm)    380
Max. rýchlosť (km/h)      202
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) 10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,3
(Skutočná spotreba pri teste 6,7)

Cena testovanej verzie 32 490 €    
Najlacnejšia verzia 32 490 €


+ Výrazné plusy

Priestor v kabíne i v kufri
Jazdné vlastnosti, spotreba
Multifunkčný volant
- Najväčšie mínusy
Automatické zamykanie dverí vodiča







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.