Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
TESTY
TEST SEAT Altea XL 1,6 TDI Style CR-7 DSG (06.09.2013)

Ak chcete stráviť príjemný víkend s rodinou.
Po rokoch hľadania svojho miesta na výslní prešla Altea XL podstatným faceliftom. Výsledkom sú nové svetlomety, príťažlivejšia karoséria i širšia ponuka lakov a diskov, aby si cestu k tomuto modelu našli ďalší zákazníci. Teraz je Altea XL o 187 mm dlhšia ako pôvodný model Altea a zväčšil sa tiež objem batožinového priestoru na 532 litrov. Po sklopení operadiel vznikne rovná podlaha a objem sa zväčší na 1 604 litrov. Pri zatváraní piatych dverí poslúži držadlo po celej ich šírke.
Všeobecné nadšenie zrejme vzbudí volant (priemer, povrch, hrúbka venca) a tiež radiaca páka v jeho blízkosti: vyznačujú sa totiž ľahkou ovládateľnosťou. Zaujímavosťou je relatívne nízke sedenie na predných sedadlách. A keďže Altea XL disponuje multifunkčnými sedadlami, v kabíne je k dispozícii dostatočný priestor pre deti i dospelých, ako aj na batožinu a všetko, čo potrebujete naložiť do auta, ak chcete stráviť príjemný víkend alebo dovolenku.
Na zadnej strane predných operadiel sú sklápacie stolíky, podobné tým v lietadle, ktoré však prekážajú kolenám vyšších jedincov. Nechýbali ani záclonky na oknách zadných dverí, pričom v druhom rade nájdu cestujúci dostatok miesta na nohy i nad hlavou. Stredná pozícia je však vhodná len pre väčšie dieťa.
Na multifunkčnom, výborne tvarovanom volante s dostatočne hrubým vencom nachádzame tlačidlá na ovládanie rádia a informačného systému. Údaje o spotrebe, dojazde, či prejdenej vzdialenosti sa prehľadne premietajú na miniatúrny obdĺžnik v ľavom kruhovom tubuse. Vľavo na páčke smeroviek je výborne riešené ovládanie tempomatu, ktoré je maximálne jednoduché: kolískovým prepínačom fixujete zvolenú rýchlosť (smerom nadol), respektíve ju obnovujete (nahor).
Páčilo sa nám tiež vtipné označenie zvolenej vnútornej teploty duálnej klimatizácie; okolo kruhových ovládačov svieti výrazným červeným svetlom zvolená hodnota. Všetko, čo súvisí s nastavením teploty a prúdením vzruchu, je sústredené v strede prístrojovej dosky a pod tým sa nachádzajú ovládače na rádio. Ergonómia v Seate Altea XL si celkovo zaslúži veľkú jednotku.
V testovanom aute sme mali pod stropom pre cestujúcich na zadných sedadlách obrazovku. Okrem neho sú pod stropom  (smerom dopredu) ešte ďalšie tri výklopné odkladacie priehradky na rôzne drobnosti (doklady, okuliare a podobne). Predné opierky hlavy majú nastaviteľný sklon, takže sa dajú individuálne prispôsobiť. Lakťová opierka medzi prednými sedadlami je fixná, kým vzadu je výklopná; obe však dobre poslúžia aj ako podložka pri písaní. Za zadnými sedadlami sú pripravené držiaky na sieťku po celej šírke kabíny, ktorou sa dá oddeliť batožinový priestor – napríklad pri preprave zvierat alebo rozmerných predmetov, či väčšieho množstva batožiny. V kufri je k dispozícii dvojité dno, takže menšie predmety nepoletujú v priestore.
Prístroje na palubnej doske majú bielu farbu, pri nočnej jazde preberá dominanciu červená. Vonkajšie zrkadlá sú elektricky sklápateľné, majú však malú činnú plochu, takže autá vo vedľajšom pruhu sa v nich strácajú v mŕtvom uhle. Na rozdiel od zrkadiel si zasluhuje pochvalu netradičné umiestnenie stieračov predného skla za stĺpikmi; neprekážajú vo výhľade a dostatočne očistia čelné sklo.
Viacprvková zadná náprava typu Multilink zabezpečuje vyváženie medzi športovým a komfortným nastavením. K pohodovej jazde prispievajú bezpečnostné systémy: štandardne dodávaný antiblokovací systém (ABS) a elektromechanický posilňovač, ktorý v závislosti od rýchlosti prispôsobuje citlivosť riadenia, aby mal šofér vždy plnú kontrolu nad vozidlom. Po zaradení spiatočky sa automaticky stíši zvuk rádia.
Altea XL je vybavená aj elektronickým stabilizačným systémom ESP (štandardne od verzie Style), ktorý zasahuje v momente, keď koleso stratí kontakt s vozovkou a koriguje rýchlosť jeho otáčania.
Ak si potrpíte na športovejšiu jazdu, odporúčame motor 1.8 TSI so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s výkonom 160 koní. Ten sa dodáva aj so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a rýchlostné stupne môžete radiť pomocou ovládačov pod volantom. V testovanom aute s motorom 1,6 TDI CR a s výkonom 77 kW (105 koní) sme tiež mali prevodovku DSG, avšak bez páčok pod volantom. Sedem prevodových stupňov sme však mohli zaraďovať manuálne po vyklopení radiacej páky do pravej strany.
Náročnejší motoristi si môžu vybaviť Alteu i ďalšími systémami: od svetelných senzorov, ktoré v šere automaticky zapnú svetlá, až po dažďový senzor, ktorý udržiava výhľad cez predné sklo aj v daždivom počasí čistý. Na testovanom aute boli aj hmlové svetlomety s prídavným svietením do zákrut (štandardne od verzie Style). Ďalším dôležitým prvkom sériovej výbavy je denné svietenie; vďaka nemu je Altea XL aj cez deň na ceste dobre viditeľná.
Koncernový turbodiesel 1,6 TDI s maximálnym výkonom 77 kW patrí medzi komótnejšie agregáty. Testovaná verzia je vhodná predovšetkým pre tých vodičov, ktorí nechcú svoje auto naháňať do vysokých otáčok, ale volia pokojnú jazdu bez vysokých nárokov na dynamiku. To však neznamená, že s týmto autom sa nedá jazdiť pohotovo a plynulo. Avšak čím menšiu dynamiku šofér vyžaduje, tým viac (a pomerne dramaticky) klesá spotreba.
Bežná jazda po rovnakej trase v meste tak môže znamenať hodnoty spotreby v rozpätí medzi 5,8 a 7,5 l/100 km – všetko bude závisieť od štýlu jazdy. S aktivovaným tempomatom sme na rovine dosiahli pri ustálenej rýchlosti 100 km/h priebežnú spotrebu 4,7 litra, na diaľnici (130 km/h) to bolo 5,4 litra a celková priemerná spotreba v kombinovanom režime s malým zaťažením vozidla sa ustálila na prijateľných 6,3 l. Dojazd 750 kilometrov patrí k lepšiemu priemeru.
V zákrutách sme neregistrovali žiadne problematické situácie, Altea XL spoľahlivo drží zvolenú stopu aj vo vyššej rýchlosti a to bez výrazného nakláňania. A hoci podvozok nie je vyslovene mäkký, dobre tlmí aj nerovnosti na vozovke. Ako rodinné auto môžeme tento model odporúčať, pričom menej nároční motoristi si ho môžu obstarať aj za relatívne príjemnú cenu.
Ivan Václavík

Údaje výrobcu o testovanom aute
SEAT Altea XL 1,6 TDI

Objem motora (cm3)    1 598
Výkon (kW/k)        77/105
Krútiaci moment (Nm)    230
Max. rýchlosť (km/h)    183
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)     12,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 6,3)

Cena testovanej verzie 20 526 €    
Najlacnejšia verzia 12 490 €

+ Výrazné plusy

Priestor v interiéri a variabilita
Podvozok dobre tlmí nerovnosti
Dá sa udržať nižšia spotreba
- Najväčšie mínusy
Malá činná plocha vonkajších zrkadiel
Letecké stolíky prekážajú kolenám







späť



19.11.2013 19:02:54
Ak budete nabuduce v testoch udavat spotrebu tak ju odmerajte trochu inak ako v tomto. Mne vychadza spotreba v kombinovanej jazde 4,6l. Malokedy sa dostanem nad 5. Posledna jazda z Piestan do viedne s dazdom a zapchou aj v BA aj vo VIE bola na 5,3l Takze vasich 6,3l a dojazd 750km posobia prinajmensom smiesne. Moj dojazd nebol nikd nizsi ako 1100km. Uctivo pozdravujem






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.