Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
ŠPORT
Team ARC Bratislava dokončil náročnú sezónu (08.11.2021)

V sobotu 6. novembra sa pretekmi Bapco 8h Bahrajn skončila 9. sezóna Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov automobilov FIA WEC. Slovenský tím ARC Bratislava dokončil náročnú osemhodinovku na 5. mieste v triede LMP2 Pro/Am. V klasifikácii LMP2 skončil bratislavský tím na 11. mieste, v celkovom poradí na 14. priečke z 31 štartujúcich posádok.
Ako prvý odštartoval v 34-stupňovej horúčave skúsený Miro Konôpka. V druhej zákrute sa dostal do súboja s americkým jazdcom Henrikom Hedmanom, ktorý nášho pretekára vytlačil na obrubník a tým ho pripravil o rýchlosť pri výjazde na rovinku. Zozadu sa tak priblížili továrenské tímy Porsche a Ferrari, ktoré v prvých kolách znepríjemňovali jazdu slovenskému reprezentantovi. Po troch kolách sa ich však zbavil a pokračoval v zlepšenom výkone v porovnaní s minulým víkendom, keď sa na tom istom okruhu išli preteky 6h Bahrain.
Po dvoch stintoch odovzdával prototyp Oreca 07 Gibson (s číslom 44) 19-ročnému Britovi Oliverovi Caldwellovi, ktorý absolvoval vo FIA WEC svoju premiéru. „Dôležité pri takýchto teplotách asfaltu, ktoré sa blížili k 50 stupňom Celzia, bolo správne narábanie s pneumatikami. Jazdec nesmel na gumy príliš tlačiť, pretože ich teploty okamžite vystrelili a bolo to ako jazdiť na ľade,“ vysvetlil špecifické podmienky Miro Konôpka a dodal:
„Minulý víkend som na to príliš tlačil a jazdil som časy nad 2 minúty na kolo, najmä v druhom stinte na ojazdených pneumatikách. Teraz som sa snažil ísť opatrnejšie, nešmýkať sa a bolo to oveľa lepšie. Časy sa pohybovali stabilne pod 2 minúty na kolo. A to bol správny recept.“
V polovici pretekov zapadlo slnko, teploty začali klesať a pod umelým osvetlením bahrajnského okruhu sa na trať dostal aj Francúz Nelson Panciatici, ktorý má na svojom konte v kariére už aj dva tituly európskeho šampióna v ELMS. Do FIA WEC sa v našom tíme vrátil po 4 rokoch, no ani jeho skúsenosti nestačili na rýchlych súperov, ktorí popri bronzových jazdcoch (povinných v triede Pro/Am) angažovali platinových profesionálov ako Robert Kubica, Juan Pablo Montoya, Loic Duval, či Giedo van der Garde. V cieli tak slovenskej posádke patrilo 5. miesto.
Štarty ARC Bratislava vo svetovom šampionáte FIA WEC sú bez debaty historickým míľnikom v dejinách slovenského motoristického športu. Na najvyššej úrovni seriálov pod hlavičkou FIA ešte nikdy neštartoval slovenský tím a jazdcov tiež dokážeme spočítať len na prstoch jednej ruky. Pripomeňme, že snaha Mira Konôpku a jeho tímu ARC Bratislava vyvrcholila skvelým výsledkom na 24h Le Mans 2021, kde náš prototyp obsadil 6. miesto v triede LMP2 Pro/Am.
V celkovom hodnotení jazdcov LMP2 Pro/Am v Majstrovstvách sveta FIA WEC 2021 klasifikovali Mira Konôpku na 8. mieste. Matej Konôpka, ktorý štartoval v dvoch podujatiach v Monze a v Le Mans, skončil v konečnom účtovaní bodov na 13. mieste z 19 zúčastnených jazdcov. Tím ARC Bratislava klasifikovali na 5. mieste.
Plány tímu ARC Bratislava na budúci rok nie sú tajomstvom: „Chceli by sme opäť štartovať v Majstrovstvách sveta FIA WEC. Je to pre mňa naozaj tá najlepšia reprezentácia Slovenska, byť v jedných pretekoch s takými tímami a menami. Poznajúc reálnu situáciu v slovenskom motošporte, neverím, že sa niekedy ešte slovenský tím dostane vyššie alebo na tieto Majstrovstvá sveta WEC. Hoci, rád by som sa mýlil. Toto je priestor, kde sa prezentujú najnovšie technológie a Slovensko je zatiaľ len dielňa, kde výrobcovia počítajú zisk a nijako slovenský motoršport nepodporujú. Takže priniesť sem slovenskú zástavu je pre mňa veľká česť i záväzok, ktorému som musel veľa obetovať. Verím, že to fanúšikovia u nás doma ocenili,“ povedal po skončení posledných pretekov Miro Konôpka.
A aké má plány v roku 2022?
„Zima bude krátka, pretože už sa chystáme na 24h Dubaj v januári 2022 a následne vo februári budeme opäť – už po siedmykrát – štartovať v Ázijskej Le Mans sérii. Čakajú nás 4 preteky v rámci dvoch víkendov vo februári v Dubaji a Abú Dhabí. A popri tom budeme zháňať partnerov a jazdcov na sezónu FIA WEC 2022. Ďakujeme za podporu všetkým nadšencom motoristického športu a takisto sa chcem poďakovať mojim mechanikom a celému tímu za neúnavnú prácu. Ukázali sme, že vo svete sa nestratíme.“

Foto: José Bispo





späť













Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.