Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
ŠPORT
Rosina úspešne dokončil 24h v Barcelone (07.09.2021)

Víkend na katalánskom okruhu v Barcelone nevyšiel presne podľa predstáv tímu True Racing by Reiter Engineering, no druhé a štvrté miesto v triede GTX sa tiež počíta. Seriál vytrvalostných pretekov pokračoval začiatkom septembra na slávnom okruhu. Miestny autodróm patrí medzi svetovú elitu okruhov už rovných tridsať rokov. Veď okrem Grand Prix je tiež jedným z hlavných testovacích okruhov monopostov formuly jeden.
„Je to veľmi zaujímavá trať. Svojimi rýchlymi zákrutami a technickými pasážami je všestranná a náročná na aerodynamiku. Často tu fúka bočný vietor, čo robí nastavenie auta ešte náročnejším,“ vysvetľuje Štofi Rosina, ktorého v Barcelone nasadil materský tím KTM do 24-hodinovky, ako jedného zo svojich továrenských pilotov.
Štartovalo sa v sobotu (4. septembra) na pravé poludnie a tím True Racing by Reiter Engineering postavil do pretekov dve vozidlá KTM X-Bow GT2 v kategórii GTX. „Štart vo vytrvalostných 24-hodinových pretekoch je vždy niečo mimoriadne a tak som sa na preteky skutočne tešil,“ vraví Štofi. „Už viac ako dva roky vyvíjame nové vozidlo kategórie GT2 a štart v takýchto pretekoch je vynikajúcou previerkou techniky.“ Najúspešnejšieho Slováka na okruhoch posadili do kokpitu k Sehdi Sarminimu, Petrovi Koxovi, Klausovi Angehoferovi a Hubertovi Trunkenpolzovi. V druhom vozidle sa striedala posádka Miguel Oliveira, Ferdinand Stuck, Reinhard Kofler a Peter Kox.
Po posledných úspechoch v európskej sérii GT2 sa však teraz na posádky lepila smola. Technické problémy vytrápili zvlášť Rosinovu posádku. „V depe sme opravami strávili približne tri hodiny a stratili množstvo kôl. Ale aj také bývajú automobilové preteky,“ konštatuje Štofi Rosina. „Niekedy je to deprimujúce, ale na druhej strane odhalené problémy nám pomôžu v budúcnosti. KTM X-Bow GT2 je vynikajúce a perspektívne auto, ktoré je však stále vo fáze vývoja. Aj výsledky z Barcelony nás teraz posúvajú ďalej.“
Veľká časová strata znamenala pre Rosinovu posádku nakoniec štvrté miesto v triede GTX a dvadsiate v absolútnom poradí. „Dôležité bolo, že sme napokon došli do cieľa. A to sa počíta,“ pripomína Štofi Rosina. Druhá posádka na čele s motocyklovou hviezdou Oliveirom dokončila preteky na druhom mieste v triede GTX a celkovo obsadila desiate miesto. Rosina bude ešte štartovať začiatkom októbra v Le Castellet, kde vyvrcholí sezóna GT2 European Series.
Ľuboš Kašický







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.