Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
ŠPORT
Štofi Rosina bol s víkendom spokojný (09.11.2020)

Najúspešnejší slovenský automobilový pretekár na okruhoch, Štefan Rosina, nás nesklamal ani na silne obsadených pretekoch v Nemecku. U nás menej známa automobilová séria GTC Race sa štandardne jazdí ako súčasť víkendov populárneho nemeckého šampionátu cestovných vozidiel DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft). Tentoraz sa posledné podujatie sezóny GTC Race stalo ideálnym miestom na ďalšie preverenie výsledkov vývojových prác nového konceptu KTM X-Bow GTX Concept, na ktorého vývoji spolupracuje aj najskúsenejší slovenský okruhový pretekár Štofi Rosina.
„Od môjho posledného štartu inžinieri tímu Reiter Engineering na aute zjavne popracovali a posunuli vývoj výrazne ďalej. Na Hockenheime sme mali v pláne odjazdiť dva šprinty a jedny vytrvalostné preteky, kde som sa za volantom striedal s Rakúšanom Eikom Angermayrom. Nebol to náš prvý spoločný štart, keďže Eike sa rovnako intenzívne podieľa na vývoji Conceptu a v tomto roku sme už spolu štartovali na Monze,“ vysvetľuje Rosina.
Prvý novembrový víkend na Hockenheimringu odštartovali piatkové vytrvalostné preteky, do ktorých slovensko-rakúska posádka Rosina – Angermayr vyrážala z piateho miesta.
„Cieľom bolo preveriť auto v ostrých súťažných podmienkach. Výsledok nebol najvyššou prioritou,“ pokračuje Púchovčan. Napriek tomu s KTM X-Bow GTX Concept dokázali, ako jediní, držať krok so silnou konkurenciou triedy 1, kde štartovali vozidlá GT3. „Zvíťazili sme v našej triede 6 a v najsilnejšej kategórii PRO sme získali tretie miesto,“ bilancuje Štofi Rosina, ktorého okrem štartu vo vytrvalostných pretekoch Goodyear 60 čakal ešte nedeľňajší šprint.
V chladných jesenných podmienkach bola dôležitá práca s pneumatikami, ktorú náš pretekár zvládol v úvode lepšie. Po štarte získal dve pozície a posunul sa na piate miesto. O kvalitách KTM X-Bow GTX Concept hovorí aj absolútne najvyššia dosiahnutá rýchlosť v pretekoch, ktorú Štofi Rosina vytiahol na úroveň 267 km/h. „Auto nás stále prekvapuje svojou rýchlosťou a nebyť hendikepu, ktorý sme vozili, tak by to isto bolo ešte viac,“ priznáva Rosina. Po súboji s dlhoročným pilotom Safety Car v F1, Berndom Mayländerom, však Slovák v polovici pretekov zaváhal a dostali sa pred neho hneď dve vozidlá. V konečnom hodnotení to síce znamenalo prepad na siedme miesto, no aj to stačilo na víťazstvo v triede 6.
„Bol to zaujímavý víkend, ktorý potvrdil potenciál nášho vyvíjaného vozidla. Už sa teším na ďalší štart. Doteraz sa mi v tomto roku všetky štarty podarilo premeniť na pódiové umiestnenia a myslím si, že pokojne môžem hovoriť ako o jednej z mojich najúspešnejších sezón vôbec. Mám z toho veľmi dobrý pocit a chcem sa preto poďakovať všetkým, ktorí mi pomáhajú a držia palce,“ zakončil najúspešnejší slovenský okruhový pretekár bilanciu nemeckého víkendu.
Ľuboš Kašický





späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.