Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
ŠPORT
Homola začal vynikajúco no nedeľa bola chmúrna (12.10.2020)

Nádherný výsledok v kvalifikácii sa podaril Maťovi Homolovi na štvrtom pretekárskom víkende sezóny TCR Europe 2020 v Barcelone. Najrýchlejší čas z 22 pretekárov v kvalifikácii znamenal štart z prvého miesta do prvých pretekov. Žiaľ, v pretekoch ho Maťo nedokázal pretaviť do pódiového umiestnenia.
Poďme však po poriadku. Kvalifikácia vyšla Maťovi úplne dokonale, keď zajazdil doslova  bezchybné kolo. O neskutočnej vyrovnanosti štartového poľa svedčí aj fakt, že 16 najrýchlejších jazdcov sa v kvalifikácii zmestilo do 0,9 s. Do prvých pretekov teda Bratislavčan štartoval z prvého miesta. Nastavenie jeho auta Hyundai i30 N TCR bolo o niečo konzervatívnejšie, ako keby boli v tíme pripravení len na suché preteky, pričom dážď doslova visel „za nohu“ nad okruhom. Nakoniec to však boli suché preteky, kde Maťo nedokázal odolať trom o niečo rýchlejším jazdcom – práve vďaka nastaveniu jeho auta; ale „dokrúžil“ na výbornom štvrtom mieste a vzal si tak veľkú porciu bodov.   V priebežnom hodnotení sa posunul na 5. miesto so stratou 25 bodov na prvé.
Nedeľa však bola pre Maťa Homolu ako zo zlého sna. Vďaka obrátenému štartu do druhých víkendových pretekov štartoval z 10. miesta, kde sa jazdilo poriadne na tesno.
„Mal som dobrý štart, naťahoval som sa s Clairetom, no nechával som mu miesto, aby sme v poriadku dokončili preteky. V ľavej zákrute som čakal, že Lloyd si pôjde svoju stopu a mne nechá miesto, čo podľa pravidiel musí urobiť, no celkom nepochopiteľne do mňa nabúral – s úmyslom vytlačiť ma mimo trať. Pritom ma trafil na predné koleso. Bola to taká rana, že mi až volant vyrazilo z ruky a mal som čo robiť, aby som neskončil v bariére,“ povedal po pretekoch Maťo.
Po tomto kontakte bolo auto výrazne poškodené a Maťo sa snažil ešte udržať na trati, veď ide o každý bod.
„Hneď v ďalšom kole som v dôsledku Lloydovho manévru dostal defekt – koleso bolo poškodené viac, než som si myslel. Zašiel som teda do boxov, aby sme ho vymenili a mohol som sa vrátiť na trať,“ uzatvára Maťo.
Preteky napokon odkrúžil, aj keď bolo viac ako nepravdepodobné, že by dokázal do hry ešte nejako zasiahnuť; no bola šanca, že vyjde na trať safety car. Maťo tým ukázal správneho bojovného ducha, keď sa snažil bojovať do posledného dychu.
V kontexte zmarených pretekov z pohľadu slovenského pretekára sa zdá trest pre Lloyda viac ako smiešny - 10 sekúnd k celkovému času. A Maťo sa tak bez bodového zisku v druhých pretekoch prepadol v celkovom hodnotení sezóny na 6. miesto.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.