Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
ŠPORT
Konôpkovci a Homola v Monze víťazne (13.07.2020)

Tím ARC Bratislava sa prvýkrát po vynútenej prestávke pre pandémiu koronavírusu zúčastnil na medzinárodných automobilových pretekoch – konkrétne štartoval počas víkendu vo vytrvalostných pretekoch 12h Monza. Tento raz sa predstavil v čisto slovenskom zložení: Miro Konôpka, Maťo Konôpka a Maťo Homola. A že to bolo na medzinárodnej scéne úspešné vystúpenie, dokazuje fakt, že tím ARC vyhral svoju kategóriu GTX a v celkovom poradí obsadil skvelé 6. miesto.
Pre Maťa Homolu to síce boli prvé vytrvalostné preteky v kariére, no podal výborný výkon. Počas celých pretekov dokázalo slovenské trio jazdiť časy v jednej sekunde a napriek technickým problémom v prvej časti pretekov sa Lamborghini Supertrofeo so štartovým číslom 707 postupne prepracovalo vyššie vo výsledkovej listine.
Preteky boli rozdelené na dve časti, prvé 4 hodiny sa odjazdili v piatok, zvyšných 8 v sobotu. Aj v sobotu Slováci jazdili rýchle a konštantné časy, nerobili žiadne chyby, pričom auto začalo poslúchať viac ako v piatok. Vďaka super práci jazdcov a mechanikov sa pár hodín pred koncom pretekov vypracoval tím ARC Bratislava na prvé miesto v triede, keď preskočil dovtedy vedúci nemecký team Reiter Engineering s prototypom KTM Concept. Toto vedenie si slovenský tím udržal až do konca náročných pretekov a ARC Bratislava tak vystúpil na najvyšší stupienok v triede GTX.
Ambasádor značky Hyundai Maťo Homola vymenil počas uplynulého víkendu svoj okruhový Hyundai i30 N TCR za športové náradie vo vyššej kategórii GTX. Rýchlo si musel zvyknúť na auto s vyšším výkonom a pohonom zadnej nápravy. Preteky odštartoval skúsený Miro Konôpka a bratislavský tím začal konštantne jazdiť na 2. mieste vo svojej kategórií GTX. V piatok malo auto tímu ARC Bratislava  problémy s prídavnými palivovými čerpadlami, čo spôsobovalo častejšie tankovanie a zastávky v boxoch až do konca prvej časti pretekov. Po 4 hodinách teda dokončili v piatok popoludní  na 2. mieste v triede GTX.
V sobotu na obed odštartovali druhú časť – osemhodinovku. Postupne sa všetci jazdci tímu ARC Bratislava vystriedali, jazdili rýchle a konštantné časy, nerobili žiadne chyby a auto začalo poslúchať viac ako v piatok. Vďaka super práci jazdcov a mechanikov sa pár hodín pred koncom pretekov vyšvihol tím ARC Bratislava do vedenia v triede a to si slovenský tím udržal až do konca, takže zvíťazil v triede GTX. Celkovo obsadili Konôpkovci (otec a syn) s Maťom Homolom v pretekoch 12h Monza šieste miesto.
Miro Konôpka, majiteľ tímu a pretekár po úspešnom výkone povedal: “Preteky v Monze hodnotím naozaj výborne, obaja Maťovia podali perfektné výkony a Maťo Homola ma nesmierne prekvapil, ako rýchlo sa dokázal adaptovať na výrazne silnejšie auto s pohonom zadnej nápravy a dokázal zajazdiť fantastické časy. Pod náš úspech sa podpísala silná konzistencia a vyrovnanosť jednotlivých jázd. Verím, že sa s Maťom v kokpite ešte niekedy opäť vystriedame!”
Maťo Homola na margo novej skúsenosti dodáva: “Keď prišlo od Mira (Konôpku) pozvanie na tieto vytrvalostné preteky, nesmierne ma to potešilo. Predo mnou však bola nová výzva, keďže s vytrvalostnými pretekmi som nemal absolútne žiadne skúsenosti a bol to nový, fantastický zážitok. Rozdiel medzi šprintovými pretekmi a vytrvalostnými je naozaj veľký. Šetrenie vozidla, pneumatík, striedanie jazdcov, či omnoho dlhšia koncentrácia je niečo, čo v “mojom” pretekaní nemáme. Som rád, že pri premiére to takto dopadlo a som veľmi rád za dôveru, ktorú som dostal.”
Po tejto skúsenosti sa už Maťo Homola musí sústrediť na svoju sezónu TCR Europe, kde ho čaká ďalšie predsezónne testovanie. Už o dva týždne navštívi belgický okruh Zolder a v zápätí opäť taliansku Monzu.
Kalendár seriálu TCR Europe 2020 je nasledovný: 21. - 23. august PAUL RICARD (Francúzsko), 11. - 13. september ZOLDER (Belgicko), 25. - 27. september MONZA (Taliansko), 09. - 11. október BARCELONA (Španielsko), 22. - 24. október SPA-FRANCORCHAMPS (Belgicko), 06. - 08. november JARAMA (Španielsko).
Foto: ARC Bratislava - Petr Frýba







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.