Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
ŠPORT
Cupra Leon e-Racer v úlohe priekopníka (21.02.2020)

CUPRA sa pripravuje vyraziť na pretekárske trate s dvoma novinkami, ktoré mali nedávno svetovú premiéru – okruhovým špeciálom CUPRA e-Racer s elektrickým pohonom a cestovným automobilom CUPRA Leon Competición. Tieto dva pretekárske automobily prinášajú novú dimenziu do jednotlivých oblastí automobilového športu, zhmotňujúc pretekárskeho ducha značky CUPRA.
„CUPRA vždy zohrávala rolu priekopníka v automobilovom športe keď vyvinula prvú platformu TCR. S modelmi CUPRA Leon Competición a CUPRA e-Racer pokračujeme v tomto trende a vstupujeme na nový terén,“ povedal Jaime Puig, riaditeľ CUPRA Racing. „Obidva automobily boli vyvinuté špeciálne podľa technických propozícií TCR a PURE ETCR.“
Elektrický pohon predstavuje jadro stratégie CUPRA v automobilovom športe a konštruktéri značky vyvinuli prvý 100 % elektrický pretekársky automobil CUPRA e-Racer, ktorý integruje technológiu pohonu budúcnosti.
Prvý cestovný automobil na svete pre preteky na okruhoch s elektrickým pohonom je realitou. Jeho štyri elektromotory, poháňajúce zadné kolesá bez prevodovky, dosahujú celkový výkon 500 kW (680 k) a celkový maximálny krútiaci moment 960 Nm. Zdrojom elektrickej energie je kvapalinou chladená lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 65 kWh. Tento okruhový špeciál je pripravený zmeniť definovanie automobilového športu. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h dokáže zrýchliť za 3,2 s, pričom dosiahne maximálnu rýchlosť 270 km/h.
Tvar modelu CUPRA e-Racer ovplyvnila aerodynamika, výkonnosť a dizajn. Široká karoséria je položené nízko nad cestou. Inovatívny spôsob prúdenia vzduchu cez nárazník a prednú kapotu zabezpečuje plynulejšie obtekanie hornej časti a bokov karosérie.
Každý prvok dizajnu modelu CUPRA e-Racer je podriadený prúdeniu vzduchu, ktorý môže plynulejšie obtekať karosériu. Pretože elektrický pohon nepotrebuje také veľké množstvo vzduchu na chladenie ako spaľovací motor, horná časť masky chladiča je uzavretá a hladko integrovaná.
V roku 2021 sa začnú jazdiť prvé majstrovstvá PURE E-TCR, vypísané špeciálne pre elektrické cestovné automobily. Formát a dĺžka pretekov budú prispôsobené odlišným vlastnostiam elektrického pohonu, pričom jazdci a tímy budú divákom sprostredkúvať intenzívny a vzrušujúci zážitok z novej technológie.
CUPRA Leon Competición konštrukčne vychádza z nového sériového modelu a posilňuje prepojenie medzi sériovými a pretekárskymi modelmi španielskej značky. Má modifikovanú karosériu, ktorá výrazne zlepšuje účinnosť a aerodynamický prítlak. Obidve nápravy majú nové prvky z ľahkých komponentov, prispievajúce k lepšiemu rozloženiu hmotnosti a umožňujúce nastavovanie geometrie podvozka v širšom rozsahu. Nová architektúra elektroniky CUPRA pre pretekárske automobily má menšiu hmotnosť, je robustnejšia, modulárna a dá sa individuálne vyladiť.
Srdcom pretekárskeho automobilu je turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 2 litre, ktorý dosahuje výkon 250 kW (340 k) pri 6 800 otáčkach. V širokom pásme otáčok poskytuje maximálny krútiaci moment 410 Nm. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej sekvenčnej prevodovky. Pretekárskemu špeciálu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 260 km/h.
Podvozok je konštruovaný na podmienky pretekov na okruhoch a dá sa individuálne vyladiť na každý okruh. CUPRA Leon Competición má vpredu tlmičové vzpery McPherson s vinutými pružinami, umožňujúce nastavovať svetlú výšku, odklon, zbiehavosť, Ackermannov uhol vychýlenia a rozchod. Zadná viacprvková náprava umožňuje nastavovať výšku, odklon, zbiehavosť a rozchod. Meniť a nastavovať sa dajú aj priečne skrutné stabilizátory na obidvoch nápravách.







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.