Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
ŠPORT
Víťazstvo ARC Bratislava na okruhu Fuji (09.12.2018)

Perfektné preteky má za sebou slovenský tím ARC Bratislava s pilotom Mirom Konôpkom. Na japonskom okruhu Fuji Speedway sa dostali na stupne víťazov v rámci 2. kola Ázijskej Le Mans Série. V celkovom hodnotení patrila posádke Miro Konôpka – Kang Ling (CHN) – Darren Burke (GBR) skvelá 3. priečka. Pred nimi boli len profesionálne posádky tímov Algarve Pro Racing a United Autosport (pilotom bol aj Paul di Resta, bývalý jazdec F1).
„Naši mechanici auto v stredu a vo štvrtok kompletne rozobrali a vymenili všetky dôležité komponenty na hranici životnosti. Sme dobre pripravení, chceme opäť zabojovať o stupne víťazov. V Šanghaji sme boli v našej triede AM určenej pre džentlmenov na 2. mieste, teraz by sme sa našim súperom radi odplatili rovnakou kartou. Uvidíme v nedeľu,“ doplnil pred pretekmi Miro Konôpka.
Súboj o víťazstvo bol v tejto kategórii bude poriadne tuhý. Do štvorhodinových pretekov odštartoval Miro Konôpka z 3. miesta triedy LMP2 AM. ARC Bratislava strácal v sobotu na pole position LMP2 AM len dve desatiny sekundy. Britský pretekár Darren Burke dokázal v žltom Ligieri JS P217 s motorom Gibson zajazdiť čas 1:33,098, len 7 stotín sekundy za druhým miestom posádky č. 25 Algarve Pro Racing. Prvé miesto v ich kategórii obsadil prvý tím priebežného poradia po pretekoch v Šanghaji, americký United Autosports s časom 1:32,885 min.
„Boli by sme na tom aj lepšie, no stevardi si extra posvietili na skracovanie trate,“ povedal po kvalifikácii Miro Konôpka. „Škrtli nám pre toto až tri časy, prišli sme o pole position. Ale v takýchto dlhých pretekoch to až tak neprekáža. Som rád, že auto sa nám podarilo skvele nastaviť a všetko funguje.“
Preteky sa nezačali ani zďaleka dobre. Po dlhom čase dostal možnosť odštartovať ako prvý z posádky Miro Konôpka, po ňom nastupovali do auta Kang Ling z Číny a spomínaný Angličan Darren Burke. Lenže Miro Konôpka už v prvej zákrute dostal ranu na zadné koleso a po hodinách sa prepadol na posledné miesto. Vinu za tento incident stevardi dali Američanovi Markovi Pattersonovi z tímu Algarve Pro Racing, ktorý si tak musel odpykať trest prejazdu boxovou uličkou. Konôpka sa postupne musel prebojovať dopredu, no vôbec to nebolo jednoduché.
„Každé GT, každý jazdec LMP3 sa so mnou snažil bojovať, žiadnu pozíciu mi nedarovali,“ povedal po 50 minútach 56-ročný Miro Konôpka. „V závere sa na trati rozpútalo doslova peklo. Teplota klesla z plusových 10 stupňov na štyri. Začalo pršať a dokonca snežiť. Také náročné podmienky som ešte nezažil. Našťastie sme mali naplánovanú zastávku v boxe práve po trištvrte hodine jazdy, takže nám do vyšlo takmer perfektne,“ skonštatoval veterán slovenského motoristického športu.
Po Konôpkovi zasadol za volant Ligieru na 90 minút 20-ročný Číňan Kang Ling. „Prvý raz v živote som išiel v tomto prototype v Šanghaji, kde sme skončili štvrtí celkovo a druhí v triede. Tu som zasa dostal prvý raz šancu jazdiť na pneumatikách do dažďa a na mokrej a klzkej trati. Ale auto fungovalo perfektne, mal som dobrý rytmus aj rýchlosť,“ povedal po druhom striedaní.
V druhom stinte patril Kang Ling k najrýchlejším na trati. Po ňom išiel na trať 32-ročný Darren Burke, ktorý vyrastal pri slávnom okruhu Brands Hatch. A na osychajúcej trati išiel jedno rýchle kolo za druhým a sťahoval 30-sekundovú stratu na lídrov v LMP2 AM, americký tím č. 23 United Autosports. Napokon 22 minút pred koncom štvorhodinových pretekov sa dostal na 1. miesto! Slovenský tím zároveň poskočil na 3. priečku v celkovom poradí. Nasledovali ešte chvíle plné napätia, pretože v tesnom závese bol francúzsky tím Panis Barthez Competition, ktorý si takisto robil chuť na stupne víťazov. No Burke tretiu priečku udržal a slovenská vlajka sa tak opäť objavila na svetoznámom okruhu v ďalekej Ázii na pódiu pre najlepších. „Som šťastný, že sa nám podarilo súperom oplatiť prehru zo Šanghaja. Ukázali sme, že vieme auto výborne pripraviť a máme v posádke rýchlych a spoľahlivých jazdcov,“ povedal v cieli usmiaty Darren Burke.
Slovenský tím ARC Bratislava, s podporou anglických inžinierov tímu Greaves Motorsport, opäť dokázal vynikajúco reprezentovať Slovensko na významom motoristickom podujatí. V celkovom poradí patrí ARC Bratislava 3. miesto v LMP2, pričom v triede AM sa delia o prvú priečku so stajňou United Autosports.
„Na ťažkom okruhu v extrémnych podmienkach sme podali fantastický výkon,“ zhodnotil šéf tímu Miro Konôpka. „Dokázali sme všetkým, že sa vieme popasovať s nepriaznivými okolnosťami a zaslúžene sme sa dostali na stupne víťazov. Veľmi si vážim toto víťazstvo a chcem sa poďakovať nielen mojim spolujazdcom, ale aj všetkým našim mechanikom za skvelú prácu a takisto všetkým fanúšikom na Slovensku, aj vo svete.“
Druhá polovica sezóny Ázijskej Le Mans Série sa bude odohrávať v januári v thajskom Burirame a na okruhu Sepang v Kuala Lumpur v Malajzii.
Foto: Rewind Images







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.