Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
ŠPORT
Homola v Maroku pozbieral prvé skúsenosti (08.04.2018)

Maťo Homola, 23-ročný automobilový pretekár z Bratislavy, reprezentoval slovenské farby za volantom Peugeotu 308 TCR belgického tímu DG Sport Competition na okruhu v marockom Marakéši. Tam bola premiéra nového formátu, s ktorým nemali skúsenosti ani jazdci zo seriálu WTCC, či TCR, kde vlani jazdil aj Homola.
Počas pretekárskeho víkendu nového seriálu WTCR boli dve kvalifikácie a oproti predošlým rokom pridali organizátori ešte jedny bodované preteky. Celkovo teda v sezóne absolvujú pretekári a ich tímy 10 víkendov s 30 napínavými pretekmi.
Na mestskom okruhu v Marakéši patril prvý deň voľným tréningom, kvalifikácii a tiež prvým pretekom. Bodové hodnotenie sa zmenilo a vyzerá nasledovne: piati jazdci, ktorí sa dostanú do druhej kvalifikácie a jej fázy Q3 získajú podľa umiestnenia 5-4-3-2-1 bod. Druhé najvyššie bodové zisky víkendu sa dajú získať v prvých pretekoch (Race 1): 27-20-17-14-12-10-8-6-4-2. Druhé preteky (Race 2) ponúknu nasledovné body: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Najvyššie bodové ohodnotenie získa víťaz pretekov číslo 3, kde prví desiati v cieli si pripíšu na svoje konto nasledovné body: 30-23-19-16-13-10-7-4-2-1.
Tesne pred víkendom v Maroku povedal Maťo Homola: „Je to pre mňa splnený sen. Najvyššia úroveň motoristického športu cestovných automobilov – a ja som v centre diania. Po 10 rokoch mojej kariéry som účastníkom Svetového pohára ako pilot. Neskutočne sa teším. Predsezónne testy ukázali výbornú pripravenosť nielen nášho tímu, ale aj Peugeotu 308 TCR. Sme jediný tím v pretekárskom poli, ktorý bude štartovať s týmto autom a verím, že budeme úspešní. Nikdy som sa neuspokojil s tým, že sa budem pohybovať niekde vzadu, preto spravím všetko pre to, aby som sa aj v šampionáte WTCR dokázal pohybovať na tých najvyšších priečkach.“
Po sobote a nedeli 7. – 8. apríla už vieme, ako si počínal Maťo Homola vo svojej premiére. Žiaľ, po viacnásobných kontaktoch ich nedokončil. Oba voľné tréningy poznačil dážď a chlad; bolo iba 11 stupňov Celzia. Všetky prípravy, ktoré počítali so slnečným a teplým počasím preto bolo potrebné zmeniť a z dvoch tréningov sa tak stalo hľadanie správneho nastavenia. V prvom tréningu bolo potrebné šetriť gumy pre prípad, že by bolo nutné do kvalifikácie štartovať na mokrých pneumatikách. Maťo tak vyštartoval na trať len do polovice tréningu. Do druhého už šiel naplno a jeho časy sľubovali dobrú rýchlosť. „V mojom rýchlom kole som, žiaľ, musel v treťom sektore spomaliť, vďaka čomu som stratil zhruba sekundu, ak porovnáme medzičasy,“ povedal po tréningu Maťo a dodal: „Výsledný čas by bol lepší a stačil by na umiestnenie v prvej osmičke.“ Napokon skončil mladý slovenský pretekár po druhom tréningu s časom 1:33,367 až na 18. mieste.
Povrch mestského okruhu má mnohé zradné miesta, často sa meniace rôzne druhy asfaltu a v neposlednom rade žiadny priestor na chybu vzhľadom na minimálne výbehové zóny. Maťo počas celej kvalifikácie bojoval s výraznou nedotáčavosťou svojho Peugeotu 308 TCR a niekoľkokrát zašiel do boxov zmeniť nastavenia. Nakoniec z toho bolo 19. miesto na štarte so stratou 1,673 s na najrýchlejšieho, minuloročného víťaza WTCC Theda Björka.
Hneď v prvej zákrute pretekov došlo k niekoľkým hromadným kolíziám; pri jednej sa aj Maťo dostal medzi dvoch súperov, čo výrazne poškodilo jeho auto a po troch kolách za safety carom boli preteky prerušené. Tímoví mechanici sa snažili narýchlo dať auto dohromady, no riadenie bolo výrazne poškodené, a preto sa náš pretekár po reštarte rozhodol zamieriť do boxov. V každom kole výrazne strácal a s autom sa nedalo ďalej pokračovať.
V nedeľu už nad okruhom v Marakéši vyšlo slnko a podmienky na pretekanie boli výrazne lepšie. Homola vyštartoval do kvalifikácie s odhodlaním zajazdiť čo najlepšie časy, no napriek výrazným zmenám v nastavení a veľkej práci, ktorú odviedol tím počas noci, to nestačilo na lepšie ako 16. miesto na štarte oboch nedelňajších pretekov. Chvíľu sa pohyboval v prvej desiatke, no ostatní pretekári ho pár minút pred koncom kvalifikácie preskočili a odsunuli na 16. miesto na štarte oboch pretekov.
Napokon do prvých pretekov štartoval Maťo z 15. miesta vďaka penalizácii Frédérica Vervisha a opäť to boli dramatické súboje, pri ktorých došlo k viacerým kontaktom, no Maťovi sa podarilo našťastie tým väčším vyhnúť a dokonca sa dostal pred jedného jazdca. V jednom momente bol takmer na dosah bodovaných miest, keď jazdil na 12. mieste, no John Filippi ho dokázal predbehnúť a tak Maťo celkovo obsadil 13. priečku.
Záverečné víkendové preteky už štartoval podľa výsledkov kvalifikácie, teda zo 16. priečky. Pravdepodobne nie je možné, aby boli preteky na tomto okruhu bez neutralizačného vozidla a to nechýbalo ani teraz. V 15. kole sa Maťo dostal na 12. miesto, no Tom Coronel sa prebojoval pred neho. O to isté sa snažil aj Nathanael Berthon, ktorý však v pravotočivej zákrute nenechal Maťovi žiadne miesto, snažil sa ho zavrieť a doplatil na to, keď sa jeho auto po kolízii s našim pretekárom stočilo a skončil v bariérach. Už druhý výjazd safety caru počas tretích pretekov víkendu znamenal opäť zvoľnenie tempa. Po tomto kontakte zostalo Maťove auto poškodené a voľný spliter neumožnil ideálne fungovanie aerodynamiky. Napriek tomu však až do cieľa ubránil už druhé 13. miesto v Marakéši.
„Skutočne som do toho dal všetko. Musíme ešte auto doladiť. Na prvú desiatku nestrácame veľa, no na prvú päťku to stále nie je. Problémy s brzdami a takisto neistota a nedotáčavosť v zákrutách pretrvávajú,“ skonštatoval po pretekoch.
Teraz sa seriál Svetového pohára WTCR presunie do Maďarska, kde sa posledný aprílový víkend uskutočnia ďalšie tri preteky podľa nového formátu.







späť









Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.