Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
ŠPORT
Legendárny Igor Drotár majstrom serpentín (28.09.2017)

Sezónu majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu (MSR PAV) zakončil Igor Drotár (62 r.) výborne: Oždianske serpentíny priniesli populárnemu Prešovčanovi absolútne prvenstvo v triede kapotovaných vozidiel E1. Triedy E1 a E1+2000, ktoré Igor vyhral, sa totiž môžu pýšiť vozidlami s výkonmi v rozmedzí 400 - 600 konských síl a ich výkon, uložený v ľahkej karosérii, vždy uchváti zraky (aj uši) divákov. Tých sa v malebnom prostredí na juhu stredného Slovenska zišlo cez víkend opäť dosť. Neodradil ich ani sobotňajší dážď, ktorý na trati Oždianskych serpentín priniesol niekoľko prekvapení. Ako vyzerala sobota - teda dva voľné tréningy a dve merané jazdy, očami legendy slovenského automobilového športu Igora Drotára?
„Oždianske serpentíny pribudli v kalendári dodatočne. Po nedávnych pretekoch na Ostrej Lúke som tu už nemohol nič získať, no mohol som ešte niečo stratiť. Bol som druhý absolútne, no na tretiu priečku ma mohol zosadiť Poliak „Dubai“. V triede E1 som už nemal konkurenta, ak by som však nedokončil preteky, mohlo sa poradie ešte zamiešať. Veril som, že všetko sa dobre skončí. Hneď v ranných tréningoch sa objavila porucha a taktiež som zvolil nesprávne obutie. Mechanici však chybu, našťastie, včas opravili a išli sme do boja. Na trati sa mi podarilo potvrdiť víťazstvom vedenie v triede E1. Tréningy aj prvá ostrá jazda sa išli na mokrej trati, čo mi celkom sedelo. Za absolútne prvým Jozefom Bérešom ml. som zaostal o necelú sekundu. V druhej meranej jazde začala pneumatiková lotéria, lebo trať postupne vyschla. Všetci prezuli na suché, okrem mňa... Bolo síce sucho, no dokázal som i tak zajazdiť identický čas - v desatine sekundy - s Bérešom aj Věroslavom Cvrčekom ml. Prinieslo mi to víťazstvo v E1 a druhé miesto absolútne.“
Nedeľa sa už jazdila na suchu, tento raz však problémy trápili konkurenciu. Igor Drotár hovorí:
„V nedeľu som šiel do toho naplno a bez výhovoriek. Zajazdil som dva najrýchlejšie tréningové časy. V prvej ostrej jazde som síce šiel dobre, no bol to len tretí čas, veľmi tesne za druhým Cvrčekom. Mrzí ma, že medzitým vypadol Poliak „Dubai“, ktorý tu bol po prvýkrát a jazdil výborne v našej triede plechových áut E1. V poslednej jazde, žiaľ, vypadol aj môj priamy konkurent Cvrček, a to pre poruchu. Zvoľnil som a došiel na druhom mieste absolútne a na prvom v kapotovaných autách. V konečnom poradí šampionátu sa tak nič nezmenilo. Stal som sa majstrom v triede E1 a E1+2000 v náročnej konkurencii. Zároveň som druhý absolútne - napokon proti monopostu sa nedá veľmi súťažiť, no Béreš jazdil skvele a k titulu mu srdečne gratulujem. Chcel by som tiež vyzdvihnúť fantastickú jazdu Martina Juhása, ktorý na aute s pohonom jednej nápravy dokázal zajazdiť v nedeľu tretí absolútny čas! Vážim si všetkých spomenutých jazdcov, aj ďalších, sú to všetko skvelí športovci. Už teraz sa teším na ďalšiu sezónu. Cez zimu určite každý popracuje na svojich autách, aby sme dosahovali ešte lepšie časy a aby nás čakal ďalší zaujímavý rok. Snáď sa mi opäť podarí dosiahnuť nejaký pekný výsledok,“ zakončil Igor Drotár.
Igorova sezóna však zďaleka nekončí, veď na programe je ešte záver MSR rely v Košiciach (20. - 22. 10.) a niekoľko mimosezónnych podujatí.
Martin Trenkler/RPM
Foto: Tibor Szabosi/autosportfoto.sk







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.