Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
ŠPORT
Homola si udržal šancu byť majstrom Európy (20.09.2015)

Po sčítaní bodov z kvalifikácie a z oboch pretekov slovenský automobilový reprezentant Maťo Homola celkovo vyhral víkendové preteky FIA ETCC na okruhu v Zolderi. Je to jeho druhé víťazstvo v súčte dvoch pretekov za sebou, keďže pred dvoma týždňami vyhral aj preteky v Brne.
Okruh Zolder v Belgicku, na ktorom absolvoval Maťo Homola predposledné podujatie seriálu FIA ETCC, dýcha históriou motoristického športu. Trať vznikla na začiatku 60. rokov minulého storočia. Má dĺžku 4 kilometre, je veľmi úzka a má malé výbehové zóny. Napriek tomu je medzi pretekármi veľmi obľúbená. Až do roku 1984 sa na nej jazdili preteky F1. Trať naďalej ostala populárna pre iné motoristické podujatia a napríklad sa tu jazdil aj svetový šampionát WTCC.
Do prvých pretekov v belgickom Zolderi vyrazil Homola so svojim SEAT Leon Cup Racer z druhého miesta v prvom rade. Štart na 13 kôl bol letmý, pričom hneď v druhej zákrute sa Homola dostal ku kontaktu s Dušanom Borkovićom. Situáciu však Maťo zvládol a udržal si dobrú pozíciu. Autu sa našťastie, okrem malej kozmetickej chyby, nič nestalo a nastavenie auta sa nijako neporušilo, a tak Maťo pokračoval plnou rýchlosťou ďalej. Postupne získaval náskok pred svojimi prenasledovateľmi a v cieli získal plný počet bodov.
O situácii na trati povedal: „Štart som mal dobrý. Hneď v druhej zákrute som sa stretol s Borkovićom a nasledoval mierny „crash“. Ja som bol na výhodnejšej strane, Dušan sa ma pokúsil podísť, ale ja som bol v zákrute skôr. Narazil mi do zadných dverí, no našťastie sa nič nestalo. Dostal som sa za Kajaiu, ktorý bol síce dosť rýchly, ale nakoľko jazdí v inej triede, nesústreďoval som sa na neho. Pozorne som sledoval dianie za mnou a kontroloval som si odstup od Petra Fulína, ktorý zvádzal súboj s Borkovićom. Nejaké tri kolá pred koncom mal Kajaia problémy, a tak som sa dostal na čelo pretekov a potom som už len kontroloval situáciu. Do cieľa som prišiel ako víťaz, takže som nadmieru spokojný.“
V druhých pretekoch na 13 kôl s pevným štartom odštartoval Maťo z ôsmeho miesta. Túto pozíciu určujú pravidlá, keď sa otáča poradie prvých ôsmich jazdcov, podľa toho ako prišli do cieľa v prvých pretekoch. Druhé preteky teda boli pre Maťa veľmi náročné, ale o to atraktívnejšie. Počas celých pretekov zvádzal tvrdé a veľmi pekné súboje s Petrom Fulínom, ktorého zdolal až 2 kolá pred koncom a dostal sa tak na 3. miesto. V poslednom kole sa síce dotiahol až Josta, jazdiaceho na druhom mieste, ale už nezostal čas na predbiehanie. Nakoniec teda Maťo skončil na 3. mieste, s odstupom 0,3 sekundy na druhého.
O priebehu druhých pretekov povedal: „Boli veľmi ťažké, keďže hneď od štartu sa odohrávali veľké súboje. Snažil som sa predrať dopredu,  ale predo mnou sa nekompromisne bojovalo a súperi aj z iných kategórií si nedarovali ani centimeter trate. A tak som išiel na istotu, aby som preteky dokončil a zároveň zobral čo najviac bodov. Išiel som za Fulínom, ktorý bol viditeľne pomalší, ale veľmi dobre sa bránil a bolo ho ťažké predbehnúť. Týmto súbojom som stratil veľmi veľa času, ktorý mi v závere chýbal. Celkovo som vyhral, ale mojim cieľom bolo čo najviac stiahnuť náskok vedúceho Borkovića v celkovom poradí a toto sa mi podarilo zasa iba o jeden bod.  Ale priznávam, že to bola pre mňa veľká pretekárska škola. Chcel by som sa poďakovať hlavne môjmu tímu, pretože všetci do jedného odviedli veľmi dobrú prácu. Ďakujem tiež sponzorom, mojej rodine, kamarátom, frajerke a všetkým, ktorí ma podporovali v akejkoľvek forme. Veľmi mi to pomohlo. Teším sa na preteky do Pergusy, kde sa všetko rozhodne – stále mám nádej získať titul Majstra Európy.“







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.