Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenDaciaDodge
DonkervoortEssen EMSEuroNCAP
FerrariFIATFisker
FordFrankfurt2011Geneva2011
GoodyearGumpertHamann
HondaHummerHyundai
InfinitiIsuzuIVECO
JaguarJeepKia
KoenigseggKTMLada
LamborghiniLanciaLand Rover
LexusLincolnLotus
MaseratiMaybachMazda
McLarenMercedes-BenzMini
MitsubishiMorganNissan
OpelPaganiPeugeot
PontiacPorscheQoros
Race of ChampRenaultRolls Royce
SAABSEATShell
SkodaSlovakiaRingsmart
SpykerSsang YongSubaru
SuzukiTataTatra
TeslaThinkToyota
TrabantVolkswagenVolvo
Wiesman
ŠPORT
Svetová špička sa už chystá na Slovakia Ring (08.06.2015)

Len niekoľko dní nás delí od štvrtého pokračovania prestížnych Majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC na okruhu Slovakia Ring pri Orechovej Potôni. Náš jediný permanentný okruh zároveň ukončí prvú polovicu sezóny tohto svetového šampionátu. Spolu s rýchlymi autami sa predstavia špičkoví pretekári tohto šampionátu.
Majstrovstvá sveta cestovných automobilov (FIA WTCC) patria tradične k najnavštevovanejším a najatraktívnejším športovým podujatiam na Slovensku. Plejáda svetových mien a vozidiel, ktoré pripomínajú tie sériové, lákajú každoročne do Orechovej Potône vyše 30 tisíc návštevníkov. Tí môžu zažiť počas víkendu 20. a 21. júna množstvo akcii, ako aj preteky v štýle „nárazník o nárazník“. Ktorí jazdci patria k najväčším favoritom?
José María López
Mladý Argentínčan je po legendárnom Juanovi Manuelovi Fangiovi ďalším automobilovým majstrom sveta z tejto krajiny. Fangiov posledný, piaty titul majstra sveta Formuly 1 sa však datuje do roku 1957. López s prezývkou Pechito prišiel minulý rok do WTCC ako nováčik, no s dvomi argentínskymi titulmi v pretekoch cestovných automobilov. Za volantom Citroënu C-Elysée doslova deklasoval svoju konkurenciu a stal sa tak v prvom roku účinkovania prvým majstrom sveta WTCC za značku Citroën. Tento rok má na konte už štyri víťazstvá a ďalšie na seba určite nedajú dlho čakať.
Sébastien Loeb
Spolu s Michaelom Schumacherom je Francúz Sébastien Loeb hádam najväčšou legendou motoristického športu súčasnej generácie. Neuveriteľných 9 majstrovských titulov vo svetovom šampionáte rely (WRC) získal za sebou od roku 2004 do roku 2012. Prezývku Ufón dostal aj vďaka tomu, že jeho talent a výsledky v najťažšom odvetví motoršportu sú mimo naše chápanie. Minulý rok našiel novú výzvu v podobe seriálu WTCC a okrem tretieho miesta v minuloročnom hodnotení má tento rok na účte aj jedno víťazstvo v Argentíne.
Okruh Slovakia Ring znamenal pre Francúza dve víťazstvá – jedno v roku 2013 vo FIA GT Series a jedno minulý rok vo WTCC. Verný značke Citroën jazdí v seriáli spolu s Lópezom a Yvanom Mullerom za tím Citroën-Total WTCC s modelom C-Elysée.
Yvan Muller
Tento francúzsky štvornásobný majster sveta WTCC je skutočným veteránom motoršportu, v ktorom sa pohybuje vyše 30 rokov. Za ten čas skúsil monoposty, ľadové rely na snehu, britské cestovné automobily, až napokon medzi rokmi 2008 – 2013 získal spomínané 4 tituly WTCC. Spolu s Lópezom a Loebom patrí k najväčším favoritom na majstrovský titul. Tiež jazdí pod vlajkou tímu Citroën-Total WTCC. Na konte 2015 má zatiaľ víťazstvá z Maroka, Nürburgringu a Moskvy.
Norbert Michelisz
Maďarský športovec roka patrí medzi najobľúbenejších jazdcov WTCC a jeho fanúšikovia ho húfne nasledujú na jednotlivé preteky; určite prídu aj na Slovakia Ring. Jazdec tímu Zengő Motorsport dokázal tento rok vyhrať so svojou Hondou Civic na domácom Hungaroringu.
Tiago Monteiro
Portugalský pretekár továrenskej Hondy Civic je tiež bývalým jazdcom Formuly 1 (tímy Jordan, Spyker v rokoch 2005-06), pričom sa do histórie kráľovskej triedy zapísal tretím miestom na neslávnej Veľkej cene USA v roku 2005; tú po štrajku väčšiny tímov odjazdilo napokon len šesť monopostov. Tretie miesta si tento rok vyjazdil na pretekoch v Argentíne a na Nürburgringu, v Moskve zvíťazil v druhých pretekoch po štarte z Pole Position.
Gabriele Tarquini
Taliansky veterán má síce 53 rokov, no stále patrí medzi najúspešnejších a najdlhšie aktívnych pretekárov cestovných automobilov. Okrem 38 štartov vo Formule 1 (v r. 1989, 1992-93, 1995) poukazuje jeho nedávna história na majstrovský titul WTCC z roku 2009.
Na konci každej z dvojice víkendových pretekov WTCC stojí na pódiu okrem najlepších troch aj víťaz Yokohama Trophy – určenej pre nezávislých jazdcov. Tento rok si túto trofej odniesli Maročan Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée), Norbert Michelisz, talentovaný mladý Francúz Hugo Valente a Brit Tom Chilton (obaja na Chevrolet RML Cruze).
Netreba zabúdať ani na sympatického veterána Toma Coronela z Holandska (Chevrolet RML Cruze), alebo na stále sa zrýchľujúce Lady Vesta v rukách šampióna WTCC z r. 2012 Roba Huffa z Veľkej Británie, či skúseného Jaapa van Lagena z Holandska. Huff sa blysol uplynulý víkend štvrtým a druhým miestom v pretekoch v Moskve a okrem neho aj Nick Catsburg (Hol.) štvrtým miestom. Na štartový rošt Slovakia Ringu by sa malo postaviť dovedna 17 vozidiel.
Slovensko bude na Slovakia Ringu zastúpené vo veľkom štýle. Počas víkendu WTCC 20. a 21. júna sa predstaví v  seriáli FIA ETCC (European Touring Car Cup) mladý Maťo Homola s novinkou SEAT Leon Cup Racer. Vicemajster predchádzajúcich dvoch ročníkov chce zopakovať víťazstvá na domácej pôde, ktoré získal minulý aj predminulý rok.
Nabitý víkendový program podporí aj naša okruhová špička v národných ESET Majstrovstvách Slovenska pretekov automobilov na okruhu: spomeňme mená ako Štefan Rosina – náš najúspešnejší okruhový reprezentant (Porsche Supercup, FIA GT1 World Championship, FIA GT Series, Blancpain GT) – alebo mnohonásobný majster Slovenska Miro Konôpka, ktorý dlhé roky preteká v najvýznamnejších vytrvalostných pretekoch, nevynímajúc 24 h Le Mans.
Dodatočne sme sa dozvedeli, že Maťo Homola odštartuje na okruhu Slovakia Ring ako prvý pilot zo Slovenska aj v prestížnom a celosvetovo sledovanom šampionáte Majstrovstiev sveta cestovných automobilov FIA WTCC! Jazdec tímu Homola Motorsport sa navyše stane prvým jazdcom v histórii, ktorý počas jedného víkendu odštartuje v seriáli ETCC (so Seatom Leon Cup Racer) a zároveň v prestížnej triede TC1 vo WTCC. Na Slovakia Ringu ho teda uvidíme pilotovať aj Chevrolet RML Cruze TC1 španielskeho tímu Campos Racing.
„Je to pre mňa veľká šanca,“ povedal Maťo Homola, ktorý skončil vlani na 2. mieste v triede TC2T v ETCC. „Budem sa snažiť vyťažiť z tejto príležitosti maximum. Nie každý dostane šancu predstaviť sa v takomto prestížnom šampionáte a mne sa to navyše podarí pred slovenskými fanúšikmi na našom okruhu Slovakia Ring. Samozrejme, že chcem dosiahnuť dobrý výsledok, ale som realista. Budem bojovať s pre mňa málo známym, technicky vyspelým a silným autom proti najlepším jazdcom tejto kategórie motoršportu. No hoci techniku TC1 veľmi nepoznám, budem mať výhodu domáceho prostredia na okruhu, ktorý mám veľmi rád a sedí môjmu štýlu.“
Skvelú správu oznámil promotér FIA WTCC, spoločnosť Eurosport Events, a v mene svojho  generálneho manažéra, Francoisa Ribeira, vyslovil potešenie z toho, že Maťo dostane šancu ukázať svoj talent na najvyššej úrovni pretekov cestovných automobilov.
„ETCC je platforma na prípravu budúcich jazdcov WTCC a ja verím, že to bude aj prípad Maťa Homolu. Ten stále demonštruje svoj veľký potenciál. Takéto šance neprichádzajú každý deň a nebude to mať ľahké, no veríme, že využije túto príležitosť a presvedčí ďalších možných sponzorov na Slovensku, ktorí mu pomôžu v jeho ďalšom napredovaní. Automobilový priemysel je na Slovensku dominantný a ja dúfam, že Maťo sa stane vlajkonosičom ambícií svojej krajiny a na svojom domácom okruhu sa mu dostane veľkej podpory plných tribún.“
Minulý týždeň dostal Maťo Homola od FIA výnimku a môže tak štartovať v oboch hlavných seriáloch – WTCC aj ETCC. Takže v nedeľu ho uvidíme v rýchlom slede až v štyroch pretekoch, čo nemá v histórii týchto podujatí obdobu.






späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.