Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
TEST Mini Cooper 1,6 Mayfair 50 (28.07.2010)

Nestarnúci imidž aj v päťdesiatke.
Čo už povedať k Mini? Keď ho pred polstoročím ponúkol svetu Alec Issigonis, ani vo sne nemohol tušiť, akou legendou sa stane tento malý automobil po rokoch. Začínal skromne, aby motorizoval vtedajšiu chudobnejšiu časť spoločnosti, respektíve aby oslovil mladú generáciu, no postupne vyústil do množstva verzií až po Mini John Cooper Works World Championship 50 - najvýkonnejší (155 kW/211 k) a najrýchlejší (238 km/h) Mini Cooper, ktorý zrýchli z 0 na stovku za 6,5 sekundy...
Naša redakcia prevzala koncom júla 2010 úplne nový Mini Cooper 1,6 v módnom hnedom laku, ktorý vyrobili pri príležitosti 50. výročia vzniku tohto modelu. Na predných blatníkoch i prahoch dverí to dokumentuje nápis MAYFAIR 50. Inak je interiér typicky v štýle Mini: v strede prístrojového panelu je obrovský kruhový tachometer, pred vodičom oveľa menší kruhový otáčkomer a v ňom miniatúrny obdĺžnik, kde sa zobrazujú dôležité údaje o spotrebe, dojazde, vonkajšej teplote a ďalšie. Na stredovej konzole sú horizontálne usporiadané páčky na ovládanie okien, zamykania dverí, vyhrievania sedadiel a zapínania hmloviek. V duchu tradície sú rovnaké páčky aj pod stropom – jednou z nich sa odklápajú dve strešné okná s rolovacou sieťkou. Pred spolujazdcom je veľká odkladacia priehradka a medzi sedadlami lakťová opierka s úložným priestorom (na kľúče, mobil a pod.). Minimálny zadný previs nedáva šancu mať za zadnými sedadlami hoci len priemerný priestor na batožinu.
Štartuje sa malým tlačidlom na prístrojovej doske, predtým však treba zasunúť do špeciálne vytvarovaného otvoru nezvyčajný, no atraktívny „kľúč“ v tvare gréckeho písmena omega.
Automatická 6° prevodovka umožňuje aj sekvenčné radenie, ktoré zvyšuje dynamiku jazdy, čo je dôležité najmä pri predbiehaní. Pri vyšších otáčkach motora sa športový zvuk prenesie aj do kabíny, môže však práve preto navodiť športovú atmosféru. Správne tvrdý podvozok a ostré brzdy sú ideálnym predpokladom pre razantné,  no bezpečné prechádzanie zákrut, do ktorých sa ochotne vrhá. Za volantom sa šofér cíti doslova ako keby jazdil s motokárou. Mini Cooper sedí v zákrutách ako pribitý, na čom majú zásluhu istotne aj nízkoprofilové 17“ pneumatiky 205/45. Sedadlá sú anatomicky bezchybne tvarované a pritom vcelku pohodlné. Vnútri i zvonka je MAYFAIR 50 vyslovene imidžovou záležitosťou. Naše nadšenie však čoskoro vyprchalo, to keď sme na jednu nádrž paliva prejazdili len 450 kilometrov. Pravda, na test sme preberali úplne nové vozidlo, ktoré malo na displeji iba 6 km. Od motora sme teda nemohli očakávať, že spotreba bude pod sedem litrov. Napriek tomu sme však pri rýchlosti 100 km/h dokázali jazdiť za šesť litrov a konečný priemer bol 8,5 l/100 km. Pribúdajúcimi kilometrami sa určite zníži priemerná spotreba a jazda bude dynamickejšia.
V každom prípade je vyladenie motora, prevodovky, podvozku, riadenia i bŕzd v tomto aute s motorom vpredu a pohonom kolies prednej nápravy dotiahnuté až na vrchol technických možností. Šofér z toho môže profitovať naozaj v každej zákrute...
Paradoxne sme si mohli vyskúšať hneď na začiatku testovania aj súpravu na opravu defektu. Už po absolvovaní prvej stovky kilometrov sme totiž vzali z cesty poriadny klinec a hneď sa na displeji pred vodičom objavil červený symbol pneumatiky. Nasledoval krátky proces: zapojili sme kompresor a do pneumatiky natlačili bielu tekutú zmes. Oprava bola úspešná a my sme dokončili test auta bez akéhokoľvek ďalšieho úniku vzduchu. Od tej chvíle sme nadobudli presvedčenie, že voziť ťažkú rezervu v kufri je naozaj zbytočne. Súprava na opravu defektu sa plne osvedčila.
Ivan Václavík
Základné technické údaje testovaného vozidla
Mini Cooper 1,6  
Objem motora (cm3)    1 598
Výkon (kW/k)        90/122
Krútiaci moment (Nm)    160
Max. rýchlosť (km/h)    197
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    10,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4
Cena testovanej verzie 0 €    
Najlacnejšia verzia 0 €

+ Plusy
Celkový imidž, anatomické sedadlá
Ostré brzdy, veľmi stabilný podvozok
Jednoduché štartovanie tlačidlom
- Mínusy
Vyššia spotreba (úplne nový motor)
Malý batožinový priestor







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.