Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Giulietta žiarila na autodrome v Brne (24.06.2010)

Pekné slnečné počasie, niekoľko príťažlivých automobilov v rôznych pastelových farbách, autodrom najvyššej kvality a k tomu viacero zaujímavých aktivít – taká bola atmosféra v Brne počas prezentácie talianskej novinky. Alfa Romeo Giulietta sa dáva do pozornosti potenciálnym záujemcom, ktorí hľadajú typický taliansky dizajn, športové nadanie a náležitú mieru elegancie.
Profil Alfy Romeo Giulietta je veľmi výrazný a dotvára vzhľad dynamického vozidla. Dynamický charakter predurčuje hlavne tvar bočných okien, ktoré vytvárajú dojem kupé, zdôrazňujú dynamiku a ladnosť tvarov. To všetko je korunované už tradičným znakom niektorých modelov Alfa Romeo, skrytými kľučkami zadných dverí. Prelisy na karosérii vozidlo opticky predlžujú a plynulé línie, končiace v zadnej časti vozidla, zvýrazňujú klinový tvar karosérie.
Dôležitým prvkom určujúcim podobu nového modelu Giulietta sú bezpochyby tiež koncové svetlá, ktoré používajú - rovnako ako svetlomety - technológiu LED a nie sú iba štýlovým doplnkom, ale predovšetkým prvkom aktívnej bezpečnosti. Svetlomety disponujú svetlami pre denné svietenie s technológiou LED. Rozmery vozidla umožňujú skĺbiť komfort i veľký batožinový priestor (350 litrov). Rozmery napovedajú, že Giulietta nespadá medzi malé vozidlá. Na dĺžku meria 4,35 m, do výšky 1,46 m, na šírku 1,80 m a rázvor náprav je 2,63 m.
Samozrejme, kto by odolal zajazdiť si s Giuliettou na povestnom autodróme v Brne, kde sa jazdia preteky svetových seriálov. Dráhu s niekoľkými prevýšeniami a ostrými zákrutami sme si vyskúšali vďaka pozvaniu importéra aj my – konkrétne za volantom najslabšej benzínovej verzie a dvojlitrovej dieselovej motorizácii. Jazdu je možné prispôsobiť špecifickým potrebám vodiča vďaka systému Alfa DNA. Tento systém prispôsobuje správanie vozidla rôznym stavom vozovky a štýlu jazdy. Nová Giulietta umožňuje zvoliť si jedno z troch nastavení (Dynamic, Normal, All Weather). Zariadenie je konštruované s cieľom meniť prevádzkové vlastnosti motoru, prevodovky, riadenia a elektronického diferenciálu.
Pri uvedení Giulietty na trh sú k dispozícii 4 motory spĺňajúce emisnú normu Euro 5 a štandardne vybavené systémom Start&Stop. Na výber sú dva zážihové (1,4T s výkonom 120 koní a 1,4T MultiAir s výkonom 170 koní) a dva vznetové agregáty Multijet druhej generácie (1,6 JTDM s výkonom 105 koní a 2,0 JTDM s výkonom 170 koní). Zostavu dopĺňa motor 1750 TBi s výkonom 235 koní (173 kW), ktorý však bude dostupný neskôr.
Najšportovejší motor, akým disponuje nová Alfa Romeo Giulietta používa moderné technické riešenia vrátane priameho vstrekovania paliva, plynule variabilného časovania všetkých ventilov a turbodúchadla s revolučným systémom riadenia odstraňujúcim turboefekt. Motor má výbornú akceleráciu vďaka dostatočnému krútiacemu momentu i pri nízkych otáčkach, plynulú odozvu minimalizujúcu nutnosť radenia a výrazný, ale nerušivý zvuk. Maximálny točivý moment 340 Nm dosahuje už pri 1 900 otáčkach, čo nemá vo svojej triede konkurenciu.
Najmenší motor 1,4T s výkonom 120 koní je ideálny pre tých, ktorí hľadajú vozidlo do mestskej premávky s minimálnymi prevádzkovými nákladmi. Tento preplňovaný motor má rýchlu odozvu i pri nízkych otáčkach (maximálny moment dosahuje už pri 1750 otáčkach) a systém podstatné zníženie spotreby paliva i hladiny emisií umožňuje v meste systém Start&Stop.
Motor 1,4 T MultiAir s výkonom 170 koní je výkonný a pružný, s krútiacim momentom 250 Nm (pri nastavení Dynamic). Spotrebou paliva a emisiami oba pripomínajú skôr vznetový motor (4,6 l/100 km a 134 g/km CO2 mimo mesta). Slabší dieselový motor má priemernú spotrebu len 3,7 litra, kým dvojliter skonzumuje na 100 km mimo mesta 4,1 litra. Vďaka výnimočným kvalitám kompaktného podvozku je Giulietta schopná spojiť výbornú dynamiku a výkonnosť s komfortom a praktickou využiteľnosťou.
Všetky motory spolupracujú s modernou 6-stupňovou trojhriadeľovou mechanickou prevodovkou, ktorá je schopná prenášať veľký krútiaci moment. Čo sa týka pasívnej bezpečnosti, bola Alfa Romeo Giulietta vyprojektovaná tak, aby dosiahla najlepšie hodnotenie Euro NCAP. Nová trojitá bezpečnostná zóna maximalizuje absorpčné schopnosti prednej časti vozidla a znižuje riziko deformácie kabíny, čiže i pri silnejšom náraze je zabezpečená optimálna ochrana pasažierov.
V aute je 6 airbagov, hlavové opierky antiwhiplash druhej generácie a uchytenie detskej sedačky Isofix. Ďalej sú to v prípade nárazu uvoľniteľné pedále a deformovateľná konštrukcia stĺpika riadenia.
Z hľadiska aktívnej bezpečnosti je Giulietta navrhnutá tak, aby boli plne využiteľné všetky tri režimy systému DNA (Dynamic, Normal a All Weather). Systém DNA, ktorý je súčasťou základnej výbavy, upravuje prevádzkové parametre motora, prevodovky, systému radenia a elektronického diferenciálu; dopĺňa stabilizačný systém Vehicle Dynamic Control (VDC). Giulietta predstavila i novú funkciu Pre-Fill, ktorá sa aktivuje, ak je systém DNA nastavený na režim Dynamic. Tento režim využíva systém VDC a zabezpečuje maximálnu rýchlosť reakcie bŕzd. Sofistikované funkcie vylepšujú kontrolu nad vozidlom a sú ďalej umocnené funkciou Dynamic Steering Torque (DST). Tá pomáha vodičovi ovládať vozidlo v kritických situáciách, skôr ako sa aktivuje funkcia VDC.
Verzia Progression je štandardne dodávaná so systémom Alfa DNA (s elektronickým diferenciálom a DST), VDC (vrátane ASR a Hill Holder), šiestimi airbagmi, prednými bezpečnostnými pásmi s dvojitými predpínačmi a prednými sedadlami so systémom ochrany chrbtice. Štandardná výbava ďalej obsahuje manuálne riadenú klimatizáciu, autorádio s CD a MP3, 16“ zliatinové disky s okrasnými krytmi, elektrické ovládanie predných okien a palubný počítač. Verzia Distinctive ponúka navyše oproti výbave Progression automatickú dvojzónovú klimatizáciu, elektrické ovládanie zadných okien, kožou potiahnutý volant s ovládaním rádia na volante, tempomat, rádio s prehrávačom CD / MP3 a dvoma tunermi, predné svetlá do hmly, konfigurovateľný palubný počítač, sedadlá potiahnuté textíliou Competizione a štýlové chrómované rámčeky bočných okien.
Cena verzie 1,4T s výkonom 88 kW (120 k) je 16 990 €, najvýkonnejšia Giulietta 1,8 TBI (173 kW - 235 k) má stanovenú cenu 26 490 €.
Súčasťou prezentácie boli aj sprievodné súťaže. Ich víťazov povozil na záver rušného dňa vo Ferrari zo série Challenge mladý 22-ročný český pilot Michael Vorba. Zo slovenských novinárov sa na horúce sedadlo spolujazdca posadil Jan Keder z časopisu Fleet. Po ostrej jazde na okruhu sa vyjadril, že zvyčajne sa na sedadle spolujazdca bojí, no teraz to bolo iné: ocenil rýchlu a bezpečnú jazdu pilota. Od Jiřího Rozkošného, ktorý prevzal úlohu asistenta pri výmene spolujazdcov sme sa dozvedeli, že Vorba už vyhral jedny preteky formule BMW v Nemecku a je vicemajstrom Európy v pretekoch motokár. Pochádza z Vysokého Mýta a po rovinke brnianskeho autodrómu bezpečne prefrčal rýchlosťou okolo 250 km/h. Pre zaujímavosť: Ferrari, ktoré pilotoval, má vraj hodnotu 195 000 eur.
Ivan Václavík







späť











Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.