|
|
|
|
|
|
NOVINKY |
Trenčiansky fenomén zabodoval (11.05.2010)
Organizátori seriálu AZ Pneu AutoSlalom 2010 sľubovali priaznivcom ostrého jazdenia medzi kužeľmi preteky na letisku v Trenčíne vyše pol roka. Nakoniec, po prieťahoch s rôznymi povoleniami a prísnymi podmienkami sa v druhú májovú sobotu, na radosť vari všetkých slalomárov, konečne podarilo pripraviť na letisku pod hradom Matúša Čáka zaujímavé – ba môžeme povedať prvotriedne – preteky.
Kým pred dvoma sezónami využívali organizátori seriálu prevažne menšie a málo využívané areály s rôznymi kompromismi v oblasti kvality povrchov, veľkosti depa, ponúkaného zázemia, dnes má seriál AZ pneu AutoSlalom – aj vďaka výdatnej podpore partnerov a veľkej obľube medzi jazdcami – nové možnosti. Staré, krátke a hlavne z viacerých dôvodov už nevyhovujúce trate postupne nahrádzajú v kalendári nové, rýchlejšie trate s lepším zázemím. Azda len s výnimkou Slovakia Ringu pri Hornej Potôni sa AutoSlalom jazdí na všetkých prvoligových motoristicko-športových arénach západného Slovenska. A jazdci tento posun dokážu oceniť.
Dôkazom sú aj májové preteky na letisku v Trenčíne. Napriek tomu, že termín štvrtého podujatia slalomárov bol známy už od decembra 2009, organizátori iných motoristických pretekov sa rozhodli rovnako ôsmeho mája usporiadať svoje športové akcie. To, samozrejme, ochudobnilo všetkých v účasti pretekárov a pokles záujmu pocítili aj slalomári . Takže v sobotu sa na štart postavilo 101 nelicencovaných pretekárov. Pre mnohých prekvapujúco vysoké číslo, pre organizátorov drobné sklamanie...
Avšak tí, ktorí prišli, neľutovali. Jazdilo sa na rýchlej trati s hladkým betónovým povrchom, ktorý bol k pneumatikám milostivý, aj počasie (na rozdiel od Piešťan v apríli) sa vydarilo a tradične dobrá organizácia len podčiarkla trenčiansky fenomén. Priateľskú atmosféru naštrbili len drobné problémy s časomierou. Tá síce fungovala presne a bez výpadkov, neponúkla však klasické pridané funkcie ako zasielanie SMS pretekárom na mobil, ani funkčnú tabuľu s dosiahnutými časmi pre lepšiu informovanosť divákov.
Tradične absolútne najrýchlejší slalomár Tonda Červenka (Peugeot 205 GTI) z Moravy si pripísal okrem víťazstva na svoje konto aj rekord novej trate – 1:15,722. Napriek tomu, že na krk mu po celý deň „dýchali“ špičkoví slovenskí konkurenti Miki Čambal (Citroën Saxo VTS), Aleš Hreha (Honda S2000), aj Ľuboš Čelín (BMW 330d), ktorí tradičného Tondovho dabléra Jara Ušelu odsunuli v celkovom poradí na 5. miesto. V celkovom poradí stoja za zmienku aj výkony ďalších, no najmä Vila Zmetáka, ktorý sa s Fiatom 127 s motorom objemu len 1,3 l dostal do prvej desiatky! A medzi veľké prekvapenia sa zaradil i príležitostný účastník Heňo Štugel na Mercedese 190E 2,6, ktorý skončil v najsilnejšej kategórii S4 na neskutočnom 4. mieste! On sám považoval svoje časy za chybné a organizátorov na to upozorňoval. Pri pohľade na to, aké autá nechal za sebou (Mazda MX-5 kompresor, Mégane RS dCi, Leon Cupra, Impreza WRX a podobne) je jeho výkon o to neuveriteľnejší. No AutoSlalom je naozaj predovšetkým o schopnostiach vodiča. Auto na tomto podujatí je druhoradé...
Marian Čabák
| |
|
späť
|
|
|
|
Copyright © 2009 Autoshow.sk |
Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o. |