Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Kocúrkovo na cestách (17.03.2010)

Aj keď sa súčasná vláda dušovala, že po obmedzení rýchlosti v meste na 50 km/h zmiznú z ulíc zbytočné značky s číslom 40, stále ich je v Bratislave hojne. Ani niektoré iné slovenské mestá v tomto nezaostávajú. Vždy ma fascinuje v Rakúsku (Nemecku, Švajčiarsku, Francúzsku, atď), že tam umiestňujú značky s obmedzením rýchlosti len na miesta, kde je to kvôli bezpečnosti premávky plne opodstatnené. Ak zostaneme v metropole Slovenska, neraz narazíme na Kocúrkovo. Priam ukážkovým príkladom je Ružinovská ulica. Áno, v blízkosti nemocnice je 40-ka oprávnená, ale komu je načo v úseku medzi Tomášikovou a Herlianskou? Že tu chodci prebiehajú cez štvorpruhovú vozovku kade sa im zachce? To policajtov netrápi. Ale ak ide vodič len o 5 km/h rýchlejšie (čo je na úrovni chôdze), už sa nad ním sťahujú hromy blesky.
Ďalšou neopodstatnenou brzdou v premávke je zbytočné zúženie premávky do jedného pruhu v križovatke s Tomášikovou. Hoci Ružinovská je po renovácii v dĺžke niekoľkých kilometrov štvorpruhová a s bezchybným povrchom, zbytočne na nej vznikajú kolóny vozidiel. Pritom by pre priamy smer mohli byť vodičom k dispozícii oba pruhy s tým, že z ľavého by sa plynulo odbočovalo na Tomášikovu. Pravda, chcelo by to malý zásah do režimu prepínania semafórov – čiže by mali zelenú najskôr autá v smere do centra a potom v opačnom smere do Vrakune. Rovnako by sa tento režim dal uplatniť aj na Tomášikovej – a určite by zbytočné kolóny vymizli. Mimochodom, prečo nemôže byť Tomášikova od Trnavskej takisto viacpruhová, keď jej šírka je dostatočná?
Máte aj vy nejaký námet na zvýšenie plynulosti premávky? Pripíšte ho do diskusie.







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.