Dodajme, že po dvoch súťažných víkendoch v júli bude mať teraz Fanatec GT2 European Series 2022 krátku prestávku. Nasledujúce preteky sú na programe v polovici septembra v španielskej Valencii.

Krátko po dvojitom víťazstve v GT2 dostal Štofi Rosina ponuku, ktorá sa neodmieta. Zúčastní sa na pretekoch GT1 v pretekoch Endurance Racing Legend. Hviezdny štartový rošt uvidia diváci počas nasledujúceho víkendu v belgickom Spa-Francorchamps, kde sa jazdí aj slávna 24-hodinovka. Súčasťou víkendového programu je jubilejný 30. ročník Endurance Racing Legend, na ktorom sa predstaví približne tridsať áut z predošlej slávnej éry GT1, GT2 a GT3.
Na štarte teda nebude chýbať ani Slovák Štefan Rosina, ktorý sa (spolu s Filipom Sládečkom) uplynulý víkend blysol dvojitým víťazstvo v európskej sérii GT2.
„Nebudem tajiť, že ma veľmi potešila ponuka na štart v týchto úžasných pretekoch,“ raduje sa Rosina, ktorý to môže vnímať ako odmenu tímu za tohtoročné výkony v sérii GT2. Doteraz bol vždy najrýchlejším pilotom KTM v kvalifikácii, hoci sa za volantom značky vystriedalo už desať pretekárov zvučných mien.
„V čase, keď sa jazdil svetový šampionát GT1, bol som členom tímu Reiter a dokonca sa mi podarilo v jedných pretekoch sezóny 2012 aj zvíťaziť. Tím Reiter mi teraz ponúkol možnosť zajazdiť si na neskutočnom Lamborghini Murcielago GT1 – a to sa neodmieta,“ dodáva Štofi, ktorého osobne na slávnostnú večeru hviezd pozval sám Stephane Ratel.
Najúspešnejší slovenský okruhový pretekár sa posadí do kokpitu vozidla, s ktorým v sezóne 2010 štartoval Brazílčan Ricardo Zonta. Toho sme začali registrovať po triumfe v F3000 a štartoch v F1, vyhral na Lamborghini Murcielago GT1 už počas jeho premiéry v Spa 2010. Neskôr k tomu pridal ešte dve víťazstvá v španielskej Navarre. Lamborghini Murcielago LP 670 R-SV GT1 má objem motora 6,5 litra a výkon vyše 660 koní.
Preteky sa pôjdu na 60 minút a diváci uvidia hneď dva. Prvé štartujú v sobotu podvečer, druhé sú na programe tesne pred sobotňajším štartom 24-hodinovky. Na rošte uvidíme famózne stroje: Aston Martin DBR9 GT1, Maserati MC12 GT1, Dodge Viper GTS-R GT1, Mercedes-Benz SLS AMG GT3, Porsche 993 GT2 evo, Chevrolet Corvette C6 Z06R GT3, Lamborghini Gallardo GT3, Audi R8 LMS Ultra GT3, či Ferrari F430GTC evo GT2.
Zaujímavé je tiež vedieť, že nám dobre známy Stephane Ratel spolu s Jurgenom Barthom a Patrickom Peterom založili v polovici 90-tych rokov BPR Global Series, ktorá organizovala medzinárodné preteky vozidiel GT. No ak Ratel a jeho SRO Motorsport Group zostali pri organizovaní moderných sérií GT, tak Patrick Peter sústredil svoj záujem na historické série. A práve v Spa tieto legendy oslávia už 30 rokov spolupráce, pričom na štarte „historikov“ sa predstaví aj sám Stephane Ratel.