Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
Štofi Rosina na plný plyn ako v mladosti (23.05.2022)

V živote je všetko poprepájané a dobré sa dobrom odmení. To je fakt, na ktorý nemožno zabúdať. Najúspešnejší slovenský okruhový pretekár Štefan Rosina dlhé roky reprezentuje našu krajinu a za ten čas si svojimi výkonmi urobil dobré meno, pričom má kredit, na ktorý môže stavať. Potvrdilo sa to znova krátko pred druhým podujatím sezóny európskej série špeciálov GT2 na rakúskom Red Bull Ringu, keď v tíme True Racing by Reiter Engineering ochorel tímový kolega Štofiho Rosinu, Rakúšan Sehdi Sarmini.
„Náš tím hľadal adekvátnu náhradu a mal už dokonca vybratého náhradného pilota,“ vysvetľuje Štofi Rosina. „Na moje odporúčanie sa mi však podarilo vedenie tímu presvedčiť, že Slovák Filip Sládečka bude lepšou, plnohodnotnou náhradou. Mám z toho veľkú radosť, pretože Filipa dobre poznám a pokojne som sa za neho mohol zaručiť. Ja som si svoje sny a ciele v motoristickom športe už naplnil a som rád, že teraz aj vďaka mojim predošlým výsledkom môžem zasa ja pomôcť ďalším slovenským pretekárom, respektíve slovenskému automobilovému športu.“
„Je to absolútne neplánované,“ prezrádza Filip Sládečka. „Zavolal mi Štofi, ktorý jazdí pre továrenský tím KTM a povedal, že ochorel jeho tímový kolega Sarmini a ponúka sa šanca na záskok. Neváhal som ani chvíľu a prikývol som. Veď príležitosť zajazdiť si v tíme s továrenskou podporou sa nenaskytá každý deň. Keď potom opadla prvá emócia, tak som si uvedomil, že som v kokpite nesedel prakticky dva roky. Našťastie je to na mojej obľúbenej trati, a tak verím, že sa do toho znova rýchlo dostanem.“
Nitrančan, ktorý naposledy štartoval s Lamborghini Huracan špecifikácie Super Trofeo EVO, usadol do nového KTM X-Box GT2 prvýkrát až v priebehu voľných štvrtkových tréningov. „Môj prvý dojem je výborný. Je to veľmi rýchle a dobre ovládateľné vozidlo. Myslím si, že si na seba rýchlo zvykneme,“ skonštatoval Filip Sládečka, pre ktorého to je v mladej európskej sérii vozidiel GT2 premiéra. Sezóna Fanatec GT2 European Series 2022 sa rozbehla pred mesiacom úvodným podnikom v Imole. Druhé kolo teraz ponúkla rakúskej značke KTM výhodu domáceho prostredia na štajerskom Red Bull Ringu.
Prvé preteky víkendu GT2 boli na programe v sobotu podvečer a druhé okolo poludnia v nedeľu. Jazdí sa na päťdesiat minút, pričom v polovici sa piloti striedajú.
V minulých rokoch Rosina svojimi výsledkami neraz potešil fanúšikov na Slovensku, keď zbieral úspechy v Porsche Supercupe, majstrovstvách sveta GT1, či najnovšie aj v továrenskom tíme KTM. Nie je tajomstvom, že vďaka Štofiho kontaktom sa kedysi podarilo posunúť do GP3 aj Richarda Gondu. Filip Sládečka je ďalším slovenským pretekárom, ktorý dostáva príležitosť v továrenskom tíme vďaka Rosinovi. Obaja naši pretekári spoločne zabojovali počas víkendu s vozidlom KTM X-Bow GT2 o body v mladej sérii Fanatec GT2 European Series 2022.
Ešte predtým dostal náš najúspešnejší okruhový pretekár Štofi Rosina novú chuť do súťaženia a náležite si ju užíval. Iba týždeň po tom, ako povozil mediálne sledovanú rodinu Roberta Geissa po okruhu na Slovakia Ringu, vyštartoval tréningovo do  automobilovej súťaže v Kopřivnici. Práve na polygóne Tatry sa oficiálne otváral nový ročník Motorsport Rally Cupu (MRC) a rodák z Púchova si znova výborne zajazdil. Rosina je známy tým, že si rád z okruhu presadne aj do inej disciplíny, čím len potvrdzuje svoj talent. Aj tentoraz patril medzi najlepších. Pochopiteľne, to všetko v rámci prípravy na druhý podnik sezóny Fanatec GT2 European Series 2022, čo je pre Rosinu prioritou. S úsmevom poznamenal: „Naskytla sa príležitosť zajazdiť si s Mitsubishi Lancer evo IX na amatérskej rely a nemusel som dlho rozmýšľať. Je tam skvelá partia ľudí a dá sa výborne zasúťažiť.“
Vráťme sa ešte na chvíľu k predošlej akcii s rodinou Geissenovcov, ktorá bola pre vynikajúceho slovenského pretekára zaujímavým spestrením. „Bol som rád, že som sa mohol stretnúť s takýmito zaujímavými ľuďmi a podieľať sa na ich programe na Slovensku,“ povedal Púchovčan žijúci v Bratislave. „Na okruhu v Orechovej Potôni som povozil Róberta Geissa a jeho dcéry. Bola to príjemná zábava. Myslím si, že pre obidve strany.“
Presuňme sa však do športového sveta. Na Štofiho už v piatok 20. mája čakali úvodné tréningy v Štajersku na Red Bull Ringu, kde znova usadol to továrenského KTM X-Bow GT2, aby zabojoval o body do seriálu Fanatec GT2 European Series. Ako je fanúšikom automobilového športu známe, Rosina sa už niekoľko sezón podieľa na vývoji perspektívneho špeciálu GT2 a vlani s ním dokonca zaknihoval aj premiérové víťazstvo pre KTM v belgickom Spa-Francorchamps. „Konkurencia v novom ročníku je ešte väčšia ako vlani, a to je pre celý náš tím a značku KTM ešte väčšia výzva. Všetci veríme, že na domácej trati sa nám podarí predviesť celý potenciál KTM,“ dodáva správne nabudený Štofi Rosina.
Po piatkových tréningoch pokračoval súťažný víkend v Štajersku sobotňajšou kvalifikáciou a podvečernými prvými pretekmi. Vyvrcholením víkendu boli nedeľňajšie preteky, ktoré odštartovali tesne predpoludním.
Hneď premiérový štart s vozidlom KTM X-Bow GT2 dokázal pozvaný Filip Sládečka premeniť na pole position a víťazstvo v úvodných pretekoch GT2 European Series na rakúskom Red Bull Ringu.
 Ani dvojročná súťažná prestávka nič neubrala na výkonnosti 32-ročného Filipa Sládečku z Nitry, ktorý cez víkend zaskakoval v tíme True Racing by Reiter Engineering po boku Štofiho Rosinu na KTM X-Bow GT2. „Priznám sa, že pred odchodom do Rakúska som mal veľký rešpekt. Predsa len pauza bola dosť dlhá a potreboval som získať istotu. Našťastie, tím ma prijal fantasticky a hneď som si porozumel aj s autom,“ prezradil Filip Sládečka.
„Automobilové preteky sú veľmi svojrázna športová disciplína, keď niekedy všetko do seba zaklapne na prvú a inokedy zasa chýba povestný chlp,“ pokračuje v úvahách Filip. „Od prvých kôl som cítil, že si s autom budeme rozumieť. Je to vynikajúca moderná technika s veľkým potenciálom. Samozrejme, chvíľu som si musel zvykať na turbo a vyladiť brzdné body, no potom už to išlo.“
Sládečka využil maximum možných kilometrov v tréningoch a v sobotňajšej prvej kvalifikácii ich premenil na fantastickú pole position. A to hneď pri svojom premiérovom štarte s novou technikou! Následne v druhej kvalifikácii potvrdil potenciál KTM X-Bow GT2 aj Štofi Rosina, ktorý sa postaral o pole position pre druhé preteky. „Štart do sobotňajších pretekov sa mi vydaril. Vyjazdil som si malý náskok, ktorý som odovzdával Štofimu. Ten našu pozíciu ešte vylepšil a výsledkom bolo jednoznačné víťazstvo v úvodných pretekoch víkendu,“ radoval sa Filip Sládečka.
Tím True Racing by Reiter Engineering bol s výkonmi slovenskej posádky nanajvýš spokojný a Slováci s nádejou vyštartovali aj do nedeľňajších pretekov.
„Ak nám v sobotu všetko do seba zapadlo, tak v nedeľu to bol už iný deň. Ale v automobilových pretekoch to tak býva,“ vysvetľuje Filip Sládečka. „Preteky boli ešte dramatickejšie. Vymenili sme niekoľko pozícii a po nešťastnej zastávke v depe sme dostali penalizáciu, ktorá nás odsunula dozadu. Škoda, pretože sme mali znova našliapnuté na pekný výsledok.“ V nedeľňajších pretekoch napokon Rosina so Sládečkom skončili na siedmom mieste.
„Myslím, že to bol úspešný víkend. Za seba môžem povedať, že som sa znova rýchlo dostal do tempa a verím, že som tím nesklamal. Veľmi si vážim túto príležitosť, ktorú som dostal a chcem sa za ňu veľmi poďakovať Štofimu Rosinovi a tímu True Racing by Reiter Engineering. Bola to úžasná skúsenosť – štartovať v továrenskom tíme. Verím, že nebola posledná a snáď si to ešte niekedy zopakujem. Rovnako sa chcem poďakovať rodine za podporu a všetkým, ktorí mi fandili. Najväčšia vďaka však patrí môjmu „jedinému hlavnému sponzorovi“, ktorým je môj otec. Ďakujem,“ uzatvára úspešný víkend na rakúskom Red Bull Ringu Filip Sládečka.
Ľuboš Kašický







späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.