Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPeugeotPontiac
PorscheQorosRace of Champ
RenaultRolls RoyceSAAB
SEATShellSkoda
SlovakiaRingsmartSpyker
Ssang YongSubaruSuzuki
TataTatraTesla
ThinkToyotaTrabant
VolkswagenVolvoWiesman
NOVINKY
TEST Jeep Cherokee 2,8 CRD (05.01.2009)

Návrat nestarnúcej klasiky
Jeep patrí v automobilovej histórii medzi pionierov v stavbe off roadov. Po experimentovaní so zaoblovaním hranatej karosérie sa táto značka vrátila aj na slovenský trh k nestarnúcej klasike v podobe modelu Cherokee. Drsnejší a klasickejší dizajn karosérie znamená návrat ku koreňom tejto americkej značky, pričom inšpiráciu čerpá z jej vyše 65-ročnej tradície.
Prvý raz uviedli Cherokee na trh v roku 2002, druhá generácia sa prihlásila o slovo vlani. Súčasný moderný štýl klasického exteriéru korešponduje s typickým interiérom a jeho príťažlivosť zvyšujú prepracované doplnky. Sedadlá sú pohodlné, nechýba dostatočný úložný priestor. Vo verzii N1, ktorú sme testovali, je však limitovaný kovovou mriežkou, a tak nám nezostáva iné, len si povzdychnúť: dokedy budeme s týmto legislatívnym nezmyslom strašiť v Európskej únii?
Odkladacie priehradky sú v kabíne logicky rozmiestnené, azda len priehradka pred spolujazdcom mohla byť objemnejšia, aby so do nej vošiel aspoň blok formátu A4. Zvonku má nový Jeep Cherokee príťažlivú hranatú kapotu, ozdobenú 7-lúčovou mriežkou. Blatníky lichobežníkového tvaru vytvárajú s prednými svetlami zaujímavý celok. Bočnému pohľadu dominuje vysoká línia, kolesá sú bližšie k rohom karosérie, čím sa zjednodušuje pohyb vozidla v horskom teréne. Zadné sklo sa dá vyklopiť nezávisle od piatych dverí, po predchádzajúcom stlačení gombíka na svetelnej lište alebo na ovládači, čo umožňuje prístup do kufra bez otvárania celého zadného čela. Ak potrebujete odložiť len nejaké drobnosti, je to veľmi praktické riešenie. Strešné lišty sú vo verzii Limited dodávané sériovo. Rezervné koleso sa nachádza pod vozidlom, čo môže pri výmene v rozbahnenom teréne spôsobiť problémy.
Komfort v kabíne
Predné a zadné sedadlá sú dostatočne hlboké a poskytujú výbornú bočnú stabilitu, ktorá zvyšuje pocit bezpečia. Operadlá sú vysoké a dobre podopierajú plecia. Spodná časť je predĺžená a ponúka lepšiu oporu. Testovaný Jeep Cherokee Limited mal sedadlá potiahnuté látkou YES Essentials. Tento moderný materiál odpudzuje škvrny, minimalizuje zápach a redukuje statickú elektrinu. Dokáže tiež odolávať nekonečnému čisteniu (dokonca aj na jednom a tom istom mieste), neprederie sa a ani sa nezmení jeho povrch, či pohodlie sedenia – a to počas celej životnosti vozidla.
Štvorramenný volant, obtiahnutý kožou, má trošku (možno zbytočne) väčší polomer, ale ovládanie auta je pohodlné. Pod ním je páčka na ovládanie tempomatu. Jeho obsluha je jednoduchá – stačí páčku posunúť nadol alebo nahor. Všetky modely majú sériovo výškovo nastaviteľný stĺpik volantu. Objem úložného priestoru je 891 litrov a pri sklopených sedadlách môže byť až 1816 l. Po bokoch úložného priestoru sú kotviace oká na upevnenie nákladu. Na ľavej strane je navyše skrinka na rôzne nástroje a povinnú výbavu.
Verzia Limited má podlahu úložného priestoru pokrytú obojstranným kobercom. Odistením dvoch segmentov sa bez problémov dostanete do vodotesného úložného priestoru pod podlahou – ten je vhodný na odloženie zablatenej obuvi alebo hoci na prepravu črepníkov s kvetinami. Podlaha úložného priestoru vydrží záťaž až 200 kg.
Nové nezávislé zavesenie predných kolies spolu s novým päťprvkovým zadným závesom a hrebeňovým riadením so servom prispievajú k pohodlnej jazde na asfaltovej vozovke a presnému ovládaniu v teréne. Karoséria má optimálnu tuhosť a v kabíne pasažieri vnímajú len minimálny hluk, vibrácie a tvrdosť podvozku.
Dva systémy pohonu 4x4
Prepracovaný je systém aktívneho pohonu 4x4. Nové systémy pohonu všetkých kolies v Cherokee 2008 splnia všetky očakávania v duchu značky Jeep. Po prvý raz je k dispozícii nový permanentný náhon 4x4 Selec-Trac II, pričom ponuku dopĺňa náhon 4x4 Command-Trac® aktivovaný v prípade potreby. Nový permanentný systém pohonu všetkých štyroch kolies Selec-Trac II dokáže predvídať preklzávanie kolies a predchádzať mu. Ideálne sa hodí na rôzne povrchy vrátane suchého asfaltu, na ktorý permanentný náhon 4x4 nie je príliš vhodný.
V režime 4WD Auto, ktorý je vhodný na bežné jazdenie, sa presmeruje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v závislosti od aktuálnych jazdných podmienok. Vozidlo tak má v každej situácii optimálnu trakciu.
Na šikmých svahoch, v náročnom teréne alebo v podmienkach s minimálnou trakciou je vhodnejší režim 4WD Low, ktorý znásobuje krútiaci moment, pričom v spolupráci s uzávierkou spojky poskytne maximálnu trakciu. Vyskúšali sme si obe možnosti a s ich prácou vyjadrujeme maximálnu spokojnosť.
Voľba medzi režimami 4WD Auto a 4WD Low sa mení elektricky pomocou spínača na konzole. V náročnom teréne sa využíva najmä 4WD Low, ktorý sa aktivuje na mieste, do rýchlosti 5 km/h. Zaradený druhý prevodový stupeň znásobuje krútiaci moment a dodáva tak vozidlu tradičnú silu značky Jeep. Výkon 5-stupňovej automatickej prevodovky plne postačoval.
Nové bezpečnostné prvky
Jeep Cherokee 2008 ponúka najmodernejšie bezpečnostné a zabezpečovacie prvky. Novinkou je automatické pribrzďovanie kolies pri jazde z kopca HDC (Hill Descent Control). Pracuje v režime 4WD Low, pričom vodičovi asistuje počas jazdy z kopca, keď udržiava konštantnú rýchlosť. HDC sa aktivuje a deaktivuje automaticky po stlačení príslušného tlačidla, pričom systém funguje rovnako pri pohybe vpred, aj vzad. Ďalšou funkciou je asistent rozbiehania do kopca HSA (Hill Start Assist). Patrí k štandardnej výbave všetkých modelov Cherokee a poskytuje vodičovi dosť času na presun nohy z brzdového na plynový pedál bez toho, aby auto v stúpaní cúvlo. Protiblokovací systém ABS znižuje po pridaní plynu tlak na koleso, výsledkom čoho je plynulý rozjazd. Potešila nás aj funkcia pribrzďovania v zjazde z prudkého kopca. Jazda s Jeepom Cherokee druhej generácie je pre offroadového fajnšmekra skutočným potešením, pričom spotreba  sa dá udržať pod 10 litrov. Naša spotreba v kombinovanom režime a v mrazivej zime však prekročila 12 litrov a reálny dojazd sme mali 500 km.
Ivan Václavík
Cena testovaného modelu    37,800 €    Základná verzia 35,150 €

+ Plusy
Dizajn karosérie, ticho v kabíne
Jazdné vlastnosti v teréne
Asistent zjazdu z kopca

- Mínusy
Malá priehradka pred spolujazdcom
Zdĺhavý rozjazd na spiatočku

 





späť












Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.