Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Starostlivosť o auto zvýši jeho hodnotu (11.09.2021)

Vlastniť auto znamená pre množstvo ľudí jednu z najhodnotnejších vecí, ktoré majú. Automobil sa však rovnako ako každý iný spotrebný tovar časom opotrebuje. Jeho hodnota klesá nielen so zvyšujúcim sa vekom, ale závisí aj od toho, ako s ním jeho majiteľ zaobchádza. Realita je taká, že väčšina Slovákov vo všeobecnosti venuje svojmu vozidlu len základnú starostlivosť. Ak sa rozhodnú auto predať, nezriedka bývajú nemilo prekvapení, ako málo peňazí za auto môžu dostať.
Na druhej strane správna starostlivosť o auto môže jeho hodnotu pri predaji veľmi ovplyvniť aj pozitívne. Poradíme vám, čo zvyšuje a naopak, čo znižuje pri predaji cenu vozidla.    
Správna starostlivosť a údržba auta výrazne ovplyvňuje jeho hodnotu. Dvojnásobne to platí pri jazdených vozidlách, pričom dôkladná starostlivosť sa v tomto prípade naozaj oplatí. Pri dodržiavaní osvedčených postupov a zvolení správnej starostlivosti možno vysokú hodnotu „jazdenky“ udržať aj o niekoľko rokov dlhšie. Ak sa ľudia rozhodnú svoje auto predať v zanedbanom stave, môžu sa pripraviť o tisíce eur.   
Technický stav a praktické alebo úžitkové vlastnosti auta nie sú tým jediným, čo záujemca o kúpu sleduje. Dôležitým faktorom, ktorý býva pri predaji vozidla rozhodujúci, je tiež vzhľad, história vozidla, ale aj aktuálna situácia na trhu s autami. Množstvo Slovákov sa obracia pri predaji svojho vozidla na autobazár, čo je spravidla bezpečnejší spôsob, ako predaj auta neznámym ľuďom na ulici.  
„Ocenenie vozidla je úplne transparentný, ale pomerne zložitý proces, pri ktorom musí výkupca zohľadniť obrovské množstvo parametrov, vrátane jeho aktuálneho technického stavu, teda nielen počet najazdených kilometrov, zovňajšok, výbavu či vek auta. Taktiež sú tam právne otázky, či nie je kradnuté alebo v exekúcii a podobne. Pri výkupe kontrolujeme 107 technických parametrov a odmietame až 65 – 70 % ponúkaných vozidiel,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva Aures Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA Auto.
Každé jedno auto na trhu sa pri cenotvorbe posudzuje individuálne. „Samotnú cenu auta ovplyvňujú tiež ceny a počet podobných áut na trhu, poruchovosť, likvidita, či záujem zákazníkov o daný model. Výkup áut má pevne stanovené pravidlá. Každopádne, našim cieľom je vždy ponúknuť vyššiu cenu ako konkurencia,“ dopĺňa Karolína Topolová.
Čo zvyšuje cenu vozidla pri predaji?
Aktuálne žiadaná motorizácia
Nízky stav najazdených kilometrov
Nadštandardná výbava: (LED/xenónové svetlomety, kožené sedačky, hliníkové kolesá, automatická klimatizácia)
Automatická prevodovka
História (súkromný majiteľ, nefajčiar, kúpené na Slovensku, prvý majiteľ, pravidelný servis, nehavarované)
Platná záruka od výrobcu
Pekný a zachovalý interiér
Metalický lak
Náhradné pneumatiky
Čo cenu auta znižuje?
Vyšší vek vozidla
Vysoký stav najazdených km
Slabšia výbava
Absencia klimatizácie
História (firemný majiteľ, vozidlo bolo používané ako taxík, v autoškole, absencia servisnej knižky)
Poškodený alebo veľmi opotrebovaný interiér
Neatraktívna farba
Každé poškodenie karosérie
Každá mechanická porucha
„Zdokumentovaná servisná história je najvýznamnejším faktorom, ktorý ovplyvňuje trhovú hodnotu auta. Je potrebné pravidelne viesť servisnú knižku, uchovávať faktúry zo servisu za opravy a výmeny dielcov. Keď vozidlo utrpí na parkovisku škrabanec na blatníku, ktorý je nutné prelakovať, je potrebné všetko zdokumentovať a pri predaji auta doložiť, že vozidlo nebolo havarované, ale len prelakované pre kozmetickú chybu,“ dopĺňa prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA Auto Petr Vaněček.
Odborníci z AAA Auto majú rady, ktoré môžu pomôcť zachovať hodnotu auta:
Pravidelné umývanie karosérie je najlepší spôsob, ako zachovať povrchovú úpravu karosérie a zabrániť vzniku korózie. Práve vonkajšie kozmetické chyby na exteriéri a v interiéri automobilu majú zásadný vplyv na jeho predajnú cenu.
Auto má svoje slabé miesta. Príkladom je tzv. brzdný prach, ktorý pri brzdení dopadá na disky kolies, tie  znečisťuje a má na ne nepriaznivý vplyv. Horúce častice sú nebezpečné najmä pri hliníkových kolesách. Vytvorí na nich žltohnedý spálený povlak, ktorý je dôsledkom dlhodobého zanedbávania diskov.
„Ďalším problémom je umývanie znečisteného motora, ktoré by majiteľ auta mal prenechať odborníkom. Vzhľadom na množstvo elektronických systémov pod kapotou sa neodporúča neodborná manipulácia a použitie vysokotlakových prístrojov,“ radí Petr Vaněček.
Škvrny v interiéri patria do kategórie absolútneho základu starostlivosti o vozidlo. Zanedbávanie čistoty, ale aj funkčnosti interiéru môže spôsobiť zníženú funkčnosť systémov, samozrejme aj nepekný vzhľad. Špeciálnu starostlivosť vyžadujú kožené sedačky. Aspoň raz ročne by sa mali hĺbkovo vyčistiť a netreba zabudnúť ani na pravidelnú impregnáciu kože.
Dôležitou kapitolou je aj čistenie klimatizácie. Pravidelnou údržbou predĺžite jej životnosť, ale predovšetkým chránite svoje zdravie. Vo výparníku klimatizácie sa totiž vďaka kondenzovanej vode môže nachádzať veľké množstvo škodlivých mikroorganizmov.
Zápach v interiéri, či už je spôsobený čímkoľvek, predstavuje obdobné znehodnotenie. Obyčajné vyvetranie vozidla, či použitie sprejov alebo aromatických doplnkov a autokozmetiky tento problém rieši len krátkodobo. Potrebné je dôkladné vyčistenie a vytepovanie, ktoré je vhodné nechať radšej na odborníkov.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.