Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Legendárny Mercedes G ako elektromobil (13.09.2021)

Štúdia EQG poskytuje vzrušujúci pohľad na plne elektrickú verziu legendárneho konštrukčného radu značky Mercedes-Benz. Vizuálne štúdia kombinuje nezameniteľne výrazný vzhľad triedy G s vybranými dizajnovými prvkami ako kontrastujúcimi zaujímavosťami, ktoré sú typické pre plne elektrické modely z dielne Mercedes. Štúdia EQG ponúka sľubný pohľad na to, aké schopnosti bude mať Mercedes-Benz triedy G s elektrickým pohonom s akumulátorom.
„Všade, kde to budú umožňovať trhové podmienky, bude značka Mercedes-Benz pripravená stať sa do konca desaťročia plne elektrickou,“ zdôrazňuje Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločností Daimler AG a Mercedes-Benz AG, zodpovedný za koncernový výskum spoločnosti Daimler. „Týmto strategickým krokom urýchľujeme prechod na softvérom poháňanú budúcnosť bez emisií. Našich zákazníkov chceme primäť k prechodu na elektrickú mobilitu presvedčivými produktmi. Ikona, akou je trieda G, túto úlohu dokonale spĺňa.“
Pôvod úspechu triedy G siaha do roku 1979. „Géčko“ stelesňuje luxusné terénne vozidlo od značky Mercedes-Benz už vyše štyri desaťročia. Vzhľad exteriéru terénnej legendy z dielne Mercedes-Benz sa počas celého obdobia zmenil len nepatrne. Aj v rámci komplexnej modernizácie z roku 2018, ktorá priniesla najväčší technologický pokrok v histórii modelu, vyvíjal Mercedes-Benz nezameniteľne výrazný dizajn len veľmi opatrne. A to z dobrého dôvodu: pretože kedysi čisto funkcionálne konštrukčné dielce sa už dávno stali štýlovými prvkami. Patrí medzi ne napríklad výrazná kľučka dverí a charakteristický zvuk pri zatváraní, robustná vonkajšia ochranná lišta, neprehliadnuteľné náhradné koleso na zadných dverách alebo nápadné predné smerovky.
Aj štúdia EQG nadväzuje na dizajnovú tradíciu konštrukčného radu a dá sa na prvý pohľad rozpoznať ako zástupca triedy G. Z nej preberá štúdia (blízka sériovej podobe) hranatú siluetu spolu s ikonickými prvkami. Svetelné pásy vizuálne zvýrazňujú robustné vonkajšie ochranné lišty. Oddeľovacia hrana nápadného dvojfarebného laku – hore lesklá čierna, dole lesklá alubeam – sa tiahne v prednej časti vozidla bezprostredne pod dosadajúcou kapotou motora, čím ešte viac zdôrazňuje tento charakteristický dizajnový prvok.
Pri pohľade spredu pôsobí EQG povedome, a to nielen vďaka typickým okrúhlym svetlometom. Na rozdiel od konvenčne poháňanej modelovej verzie sa na mieste masky chladiča nachádza na plne elektrickom variante súvislé obloženie chladiča v sýto čiernej farbe. V maske s čiernym panelom je s výrazným akcentom osvetlená hviezda s 3D efektom. Okolo nej vytvára animovaný vzor v modrej farbe, známej z modelov Mercedes-EQ, vizuálne spojenie. Čierny panel obopína obvodový svetelný pás a spolu s nabielo svietiacimi kruhmi v krytoch vonkajších zrkadiel dopĺňa grafiku denného osvetlenia svetlometov.
Štúdia EQG je obutá na 22-palcových diskoch z ľahkej zliatiny z lešteného hliníka v exkluzívnom dizajne. Namiesto klasického krytu náhradného kolesa sa na zadných dverách nachádza uzamykateľný box s bielym osvetlením, ktoré svojím dizajnom pripomína nabíjaciu skrinku. Do tohto boxu možno pohodlne umiestniť nabíjací kábel.
„S novým modelom EQG sa vydávame na cestu do budúcnosti. Toto vozidlo spája najmodernejšie terénne schopnosti s dobou elektrickej mobility, do ktorej všetci smerujeme. Vozidlo je synonymom našej neúnavnej snahy prinášať maximálny luxus. Moderné zvýrazňujúce prvky, ako technika s bielymi svetelnými diódami a nabíjacia skrinka v zadnej časti vozidla, ilustrujú odlišnosť,“ hovorí Gorden Wagener, šéfdizajnér koncernu Daimler.
Ďalším výrazným prvkom dizajnu exteriéru je plochý strešný nosič vo vysokolesklej čiernej farbe. Ústredným prvkom jeho minimalistického dizajnu je centrálne tvarované písmeno G, ktoré je pri pohľade zhora neprehliadnuteľné. Biela LED lišta integrovaná v prednej hrane strešného nosiča je modernou interpretáciou vyhľadávacieho svetlometu, ktorý je pri náročných dobrodružstvách v teréne nenahraditeľný – zdôrazňuje sa ním vážnosť štúdie EQG v tejto oblasti. Ďalšia LED lišta v červenom vyhotovení tvorí zadný koniec strešného nosiča.
„Sme hrdí na viac ako 400 000 exemplárov triedy G, ktoré sme doteraz vyrobili,“ zdôrazňuje Dr. Emmerich Schiller, výkonný riaditeľ spoločnosti Mercedes-Benz a vedúci odboru výroby terénnych vozidiel. „Počas viac ako 40-ročnej modelovej histórie sa v triede G používala vždy najmodernejšia a najvhodnejšia technológia pohonu – od dieselového motora s nepriamym vstrekovaním z počiatkov až po 4-litrový motor V8 od značky Mercedes-AMG v aktuálnom špičkovom modeli G 63. Elektrifikácia tejto terénnej legendy je jednoducho ďalším logickým krokom na pozadí našej stratégie.“
Štúdia EQG je nekompromisné terénne auto  – najmä vďaka elektrickému pohonu, ale tiež z hľadiska dizajnu. Jeho karoséria je postavená na robustnom rebrinovom ráme. Aj konštrukcia podvozku zostáva extrémne terénna, čo je typické pre triedu G; s nezávislým zavesením kolies na prednej náprave a tuhou zadnou nápravou novo vyvinutou na integráciu elektrického pohonu. So štyrmi individuálne riadenými elektromotormi umiestnenými blízko kolies ponúka vozidlo jedinečné jazdné vlastnosti, a to v teréne, aj na ceste. V kombinácii s prepínateľnou prevodovkou, vďaka ktorej môžete štúdiu EQG prepnúť do režimu redukcie, spĺňa aj náročné výkonnostné požiadavky v teréne typické pre Mercedes G.
Aj takto vybavený plne elektricky poháňaný variant triedy G bude na konci vývoja sériového modelu čeliť legendárnej testovacej dráhe na 1 445 metrov vysokom vrchu Schöckl pri meste Graz. Trasa s dĺžkou 5,6 kilometra plná 60-stupňových stúpaní sa na medzinárodnej terénnej scéne už roky považuje za jednu z najväčších výziev pre človeka a techniku na celom svete.
Do kariet hrajú konštrukčné výhody elektrického pohonu, ktoré z géčka robia mimoriadne vhodné terénne vozidlo. Akumulátory, integrované do rebrinového rámu, sa starajú o nízke ťažisko. Elektromotory poskytujú maximálny krútiaci moment prakticky od prvej otáčky.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.