Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Pokrokový elektrický sedan s logom Mercedesu (10.09.2021)

Len niekoľko mesiacov po spustení výroby EQS predstavuje značka Mercedes-EQ ďalší model, ktorý je založený na elektrickej architektúre vyvinutej pre elektrické vozidlá – je ním EQE. Športový sedan pre biznismenov ponúka všetky podstatné funkcie EQS, ale v kompaktnejšom formáte. Modelová paleta bude v čase uvedenia na trh zahŕňať najprv dva varianty: EQE 350 (spotreba elektriny podľa WLTP: 19,3 - 15,7 kWh/100 km) s výkonom 215 kW, ako aj ďalší model. Vysokovýkonné varianty s výkonom okolo 500 kW sú v štádiu plánovania.
Výroba modelu EQE sa spustí v dvoch prevádzkach celosvetovej výrobnej siete divízie Mercedes-Benz Cars: v nemeckom závode Mercedes-Benz v Brémach pre celosvetový trh a v nemecko-čínskom spoločnom podniku BBAC v Pekingu pre lokálny trh.
V porovnaní s luxusným korábom EQS má EQE energickejší vzhľad, o čosi kratší rázvor, kratšie previsy a natiahnuté boky – prenáša koncepciu sedanu pre podnikateľov do budúcnosti. Zmyselná čistota sa odzrkadľuje vo veľkoryso modelovaných plochách, menšom množstve škár a plynulých prechodoch (jednoliaty dizajn). Previsy a predná časť sú krátke, zadná časť vytvára dynamický akcent s ostrou odtrhovou hranou. Kolesá, ktoré sú umiestnené v jednej rovine s vonkajším okrajom blatníka, s rozmermi 19 až 21 palcov, dodávajú EQE svojský charakter.
Vonkajšími rozmermi (dĺžka/šírka/výška: 4 946/1 961/1 512 milimetrov) je EQE porovnateľná s modelom CLS.
Rovnako ako CLS aj EQE má pevné zadné okno a veko batožinového priestoru. Rozmer interiéru dokonca výrazne prekonáva súčasnú triedu E (konštrukčný rad 213), napríklad pokiaľ ide o priestor na plecia vpredu (plus 27 mm) alebo dĺžku interiéru (plus 80 mm).
Pri hyperobrazovke MBUX, ktorá sa dodáva na želanie, tvorí kompletnú prístrojovú dosku výrazná širokouhlá obrazovka. Určuje estetiku celého kokpitu a interiéru. Obrazovky s vysokým rozlíšením pod spoločným krycím sklom zdanlivo plynulo prechádzajú do seba. Grafické stvárnenie jednotlivých obsahov systému MBUX je zladené. Hyperobrazovka MBUX je integrovaná do prístrojovej dosky minimalisticky.
S uhlopriečkou monitoru 12,3 palca vzniká pre spolujazdca vlastná oblasť zobrazovania a ovládania. V Európe si môže spolujazdec prezerať dynamický obsah ako sú videá, televízia alebo internet aj počas jazdy. Mercedes-EQ sa pritom spolieha na inteligentnú logiku blokovania, ktorá je založená na kamerovom systéme: keď kamera zistí, že sa vodič pozerá na displej spolujazdca, pri určitých obsahoch sa tento displej automaticky stmavne.
Pás ventilačných dýz sa tiahne po celej šírke a je zároveň mimoriadne plochý. Tieto extrémne proporcie vytvárajú v kombinácii s hyperobrazovkou MBUX avantgardnú architektúru kokpitu. Krajné dýzy majú dizajn turbín.
Najnovšia generácia systému MBUX, ktorá bola nedávno predstavená v EQS, je aj na palube EQE. Vďaka učenlivému softvéru sa koncepcia zobrazovania a ovládania úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a predkladá mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Pri takzvanej nulovej vrstve používateľ nemusí prechádzať vedľajšími ponukami ani zadávať hlasové príkazy. Najdôležitejšie aplikácie sú ponúkané na najvyššej úrovni zobrazenia podľa situácie a vo vzťahu ku kontextu. Vodič EQE je tak pri obsluhe odbremenený od niektorých krokov.
Najprv bude na trh uvedená verzia EQE 350 s výkonom 215 kW. Nasledovať budú ďalšie verzie. Všetky vozidlá EQE majú elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS) na zadnej náprave. Verzie s náhonom 4MATIC, ktoré budú uvedené neskôr, sú navyše vybavené aj hnacím ústrojenstvom eATS na prednej náprave. Elektromotory sú synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM). V prípade elektromotorov PSM je rotor motora na striedavý prúd vybavený permanentnými magnetmi a nemusí byť zásobovaný elektrickým prúdom. K výhodám tohto druhu konštrukcie patrí vysoká hustota výkonu, vysoká účinnosť, ako aj vysoká stálosť výkonu.
Lítium-iónový akumulátor v EQE má desať modulov a využiteľnú kapacitu energie 90 kWh. Vo vlastnej réžii vyvinutý inovatívny softvér na manažovanie akumulátora umožňuje aktualizácie vzduchom (OTA). Manažment energie EQE tak zostane aktuálny počas celého životného cyklu.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.