Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Vo svete pribudlo milión áut značky Škoda (12.01.2021)

Spoločnosť Škoda Auto dodala zákazníkom v roku 2020 napriek pandémii COVID-19 celosvetovo vyše milióna automobilov. Presne to bolo 1 004 800 kusov, čím už po siedmy raz za sebou prekonala hranicu jedného milióna. S ohľadom na značnú záťaž spôsobenú pandémiou COVID-19 tento počet potvrdzuje účinnosť prijatých opatrení.
Po 39-dňovom zastavení výroby v českých závodoch a čiastočnom kolapse odbytových kanálov v druhom štvrťroku 2020 dokázala spoločnosť Škoda Auto na medzinárodných trhoch už v júni opäť zvýšiť predaj.  K úspechu prispela aj atraktívna modelová ponuka.
Škodovka potvrdila v uplynulých 12 mesiacoch svoj úspešný kurz na viacerých trhoch. Napríklad Turecku dodala 24 200 vozidiel (+56,3 %) a do Egypta išlo 5 500 áut (+52,8 %). Okrem toho v Európe značka zvýšila svoj trhový podiel na 5,4 %. V Rusku predstavuje 94 600 predaných vozidiel taktiež rekordnú hodnotu (+6,8 %).
Thomas Schäfer, predseda predstavenstva Škoda Auto hovorí: „Teraz sa môžeme s dôverou pozerať do budúcnosti: na nadchádzajúce obdobie máme pripravených niekoľko produktových noviniek, od ktorých si veľa sľubujem. Súčasne však pozorne sledujeme ďalší vývoj na trhoch.“
Člen predstavenstva Škoda Auto pre predaj a marketing Alain Favey dodáva: „Naša stratégia zaberá, naše programy sú efektívne a našu modernú modelovú ponuku zákazníci oceňujú. Preto som do najbližších mesiacov opatrne optimistický, aj keď kvôli aktuálnemu vývoju pandémie nie je možné prijať nijakú relevantnú prognózu k ďalšiemu vývoju trhu.“
V Západnej Európe odovzdal český automobilový výrobca zákazníkom v roku 2020 dovedna 434 500 vozidiel  (január až december  2019: 520 500 vozidiel; -16,5 %), v decembri predaj predstavoval 41 700 vozidiel (december 2019: 42 200 vozidiel; -1,2 %). Na celosvetovo druhom najväčšom národnom trhu v Nemecku predaj v uplynulom roku dosiahol 161 800 áut (január až december 2019: 191 200 kusov; -15,4 %). V decembri 2020 dosiahla značka Škoda na tomto trhu predaj 16 600 áut, čo je nárast o 10,8 percenta (december 2019: 15 000 vozidiel).
V Strednej Európe odovzdali zákazníkom od januára do decembra 2020 celkovo 181 900 vozidiel (január až december 2019: 215 800; -15,7 %). V decembri 2020  bolo dodaných 14 600 áut  (december 2019: 17 700 vozidiel; -17,2 %). Svoj trhový podiel v regióne však značka Škoda zvýšila o 1,74 percentuálneho bodu na 19,65 percenta. Na domácom českom trhu dodávky od januára do decembra 2020 klesli o 11,6 percenta na 83 200 vozidiel (január až december 2019: 94 200 vozidiel). Napriek tomu trhový podiel vzrástol o 3,34 percentuálneho bodu na 41,0 percent. V decembri značka dodala zákazníkom 7 100 vozidiel (december 2019: 7 000 vozidiel; +1,1 %).
Vo východnej Európe bez Ruska odovzdali zákazníkom v roku 2020 len 39 800 vozidiel (január až december 2019: 50 200 kusov; -20,8 %). Predaj v decembri dosiahol 4 300 kusov (december 2019 taktiež 4 300).
V Rusku sa podarilo českej značke zvýšiť predaj v roku 2020 o 6,8 percenta, zákazníkom odovzdala 94 600 vozidiel, čo predstavuje novú rekordnú hodnotu  (január až december 2019: 88 600 vozidiel). V decembri odovzdala zákazníkom 9 700 áut (december 2019: 9 200 kusov; +5,8 %).
Na svojom celosvetovo najväčšom národnom trhu – v Číne – český automobilový výrobca od januára do decembra 2020 dodal zákazníkom 173 000 vozidiel (január až december 2019: 282 000 áut; -38,7 %). V Indii to bolo od januára do decembra 2020 dovedna 10 900 vozidiel  (január až december 2019: 15 100 vozidiel; -27,9 %). V decembri 2020 predaj predstavoval 1 400 áut (december 2019: 1 800; -23,0 %).
Škoda výrazne zvýšila predaj v Turecku. Od januára do decembra 2020 dodávky vzrástli o 56,3 percenta na 24 200 kusov (január až december 2019: 15 500 vozidiel). V decembri 2020 značka dodala 2 800 kusov, čo predstavuje plus 10,7 percenta (december 2019: 2 500).
Predaj modelov značky Škoda v roku 2020 (v kusoch a v percentách oproti predchádzajúcemu roku): Octavia (257 400; -29,2 %), Karoq (137 200; -10,1 %), Kodiaq (131 600; -23,4 %), Kamiq (128 500; +99,0 %), Fabia (105 500; -39,0 %), Superb (86 200; -17,8 %), Rapid (79 700; -43,9 %), Scala (63 200; +61,7 %), Citigo (predaj iba v Európe: 15 000).







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.