Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Zákazníkom AAA Auto vyhovuje on-line predaj (11.01.2021)

Hoci sieť autocentier AAA Auto musela v roku 2020 pre vládne opatrenia niekoľko týždňov v rôznych krajinách predávať autá len on-line, dosiahla piaty najlepší predajný výsledok vo svojej bezmála tridsaťročnej histórii. Zo 70 000 predaných automobilov sa tradične najviac predalo v Českej republike, nasledovalo Slovensko, Poľsko a Maďarsko.
Na Slovensku si sieť AAA Auto udržala so 14 000 predanými vozidlami pozíciu najväčšieho domáceho predajcu jazdených automobilov v rámci jedného podnikateľského subjektu. Aj napriek pandémii skupina vlani prekonala hranicu celkového počtu 2,5 milióna zákazníkov, ktorých spolu obslúžila od roku 1992.
"Som rada, že sme aj cez všetky komplikácie spojené s pandémiou koronavírusu, dosiahli veľmi dobrý výsledok predaja. Najväčší podiel na ňom má nečakaný úspech on-line predaja. Na tento typ obchodovania sme sa pripravovali už niekoľko rokov a príchod koronavírusu tento proces urýchlil z mesiacov na dni a hodiny. Naša schopnosť predávať vozidlá bez kamenných pobočiek sa s každým lockdownom zvyšovala a teraz sa už pohybujeme na úrovni päťdesiatich percent bežných čísel. Za to patrí vďaka najmä zákazníkom, ktorí sa rýchlo adaptovali a zvykli si na nákup ojazdeného auta cez počítač a prostredníctvom nášho kontaktného centra. Celý proces by, samozrejme, nemohol fungovať bez obetavých zamestnancov, ktorým sa chcem poďakovať," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti Aures Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA Auto prevádzkuje.
Za uplynulý rok 2020 predali v Česku 40 000 vozidiel, na Slovensku 14 000, v Poľsku 13 500 a v Maďarsku 2 500. Pokles predajov je v skupine približne 19 %. To je nižšie číslo, ako u predaja nových áut a potvrdzuje to úspešnosť stratégie rýchleho prechodu na on-line predaj, a to najmä v období prvého marcového lockdownu. „Počas piatich týždňov bez otvorených pobočiek sme neskončili s predanou nulou, ale pripísali sme si na konto niekoľko tisíc nových zákazníkov," upozornila Topolová. „Celkovo sa vlani v sieti AAA Auto on-line predalo 1 800 vozidiel v celkovej hodnote 15,41 miliónov eur a s priemernou cenou 8 583 eur. Celková priemerná cena ojazdeného vozidla predaného v tuzemsku vzrástla na 8 642 eur oproti 8 376 € v roku 2019.“
V roku 2021sa spoločnosť sústredí na opätovný rast počtu predaných áut a expanziu, ak to pandemická situácia v krajinách pôsobenia dovolí. Karolína Topolová dodala: „Všetko nasvedčuje tomu, že sa ekonomická situácia ľudí pravdepodobne zhorší. Zo skúseností z ekonomickej krízy spred desiatich rokov vieme, že takéto podmienky väčšinou znamenajú vyšší dopyt po ojazdených autách. Preto verím, že náš cieľ vrátiť sa tento rok k predajným objemom z roku 2019 – alebo ich dokonca prekonať – je reálny. Všetko bude záležať na tom, či a ako rýchlo sa koronakríza skončí. V roku 2021 plánujeme predať približne 86 000 áut."
Na Slovensku boli v roku 2020 najobľúbenejšie verzie automobilov hatchback, ktoré si obstaralo 32 % zákazníkov. Výrazne ale stúpa obľuba kombi, ktoré si na Slovensku kúpilo 26 % zákazníkov. V Česku dokonca verzie kombi dosiahli prvenstvo v predaji, a to prvý raz za 29 rokov pôsobenia AAA Auto na trhu. Naďalej rastie obľúbenosť SUV, ktoré tvorili 21 % z celkového objemu predaných áut na slovenskom trhu. Na porovnanie: v roku 2019 to bolo o 2 % menej. Dieselové automobily si aj tento rok volila väčšina zákazníkov, a to 52 %. Automobilov s alternatívnym pohonom sa predalo na Slovensku v roku 2020 o 30 % viac ako v predchádzajúcom roku. Už takmer štvrtina Čechov a Slovákov volí automobil s automatickou prevodovkou. V Poľsku je automat preferenciou len u necelých 13 % zákazníkov.
Najobľúbenejším predávaným automobilom v celej skupine je už dlhodobo Škoda Octavia. Ťahúňom je najmä v Česku a na Slovensku, kde obsadila s prehľadom prvé miesta. V Poľsku jej patrí tretia pozícia, v Maďarsku štvrtá. Druhé a tretie miesto u nás aj v Českej republike držia ďalšie dva veľmi obľúbené modely, ktorými sú Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Naopak, v Poľsku a Maďarsku je dlhodobo najobľúbenejší Opel Astra, ktorý je na Slovensku na 9. priečke a v Česk dokonca až na pozícii číslo 29. Druhú priečku si v týchto krajinách drží zhodne Ford Focus.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.