Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Peugeot preferuje elektromobily (28.07.2020)

Elektrický pohon využívalo pár výrobcov automobilov už aj v raných časoch automobilizmu, no táto orientácia rýchlo ustúpila benzínu. Značka Peugeot sa študovaním jeho možností zaoberala už v roku 1902 pri pohone špeciálnych zásielkových vozidiel. Vzniklo aj pár modelov, no projekt sa dostal na vedľajšiu koľaj. Napriek tomu však Peugeot stále zostával v pohotovostnom režime.
Svoje prvé elektrické vozidlo uviedol na trh v roku 1941. Nazývalo sa VLV (Véhicule Léger de Ville – Ľahké mestské vozidlo). Prídelový systém benzínu počas druhej svetovej vojny spôsobil, že sa museli hľadať alternatívne zdroje energie a Peugeot bol jediný veľký výrobca, ktorý prejavil záujem o tento druh pohonu. Model VLV vznikal v Paríži od júna 1941 do februára 1945 (celkovo 377 vyrobených kusov).
Peugeot vyhľadával nové technológie aj v 70. a 80. rokoch, keď spojil sily so spoločnosťami Alsthom a EDF (Electricité de France), aby ponúkol elektrický pohon do prototypu modelu Peugeot 104 (4 kupé a 3 vany), ako aj do úžitkových vozidiel Peugeot J5 a J9.
V roku 1983 vznikol v súvislosti s novým modelom Peugeot 205 ďalší program, ktorý spojil spoločnosti PSA a SAFT (batérie). Peugeot 205 odštartoval sériový program modelu Peugeot 106. Následne vznikla plnohodnotná ponuka: flotila elektrifikovaných modelov Peugeot 106 bola záujemcom k dispozícii prostredníctvom samoobslužného systému. Tak sa v decembri 1993 zrodila kampaň 50 elektrických vozidiel v La Rochelle.
Medzi rokmi 1990 až 2010 vzniklo viacero štúdií, ktoré potvrdzovali pokračujúci záujem značky Peugeot o vývoj elektrického pohonu: Ion (prvý svojho mena)
v roku 1994, Tulip a Touareg v roku 1996, originálny koncept BB1 predstavený v roku 2009 vo Frankfurte, ako aj slávna štúdia EX1 z roku 2010, ktorá sa na okruhu v Montlhéry a v Číne stala držiteľom šiestich medzinárodných rekordov v zrýchlení.
Začiatkom 21. storočia začali autá čeliť veľkej revolúcii. Zmena energie sa stala hlavnou súčasťou boja proti zmenám klímy. Značka Peugeot predstavila v roku 2019 kompletný modelový rad vozidiel s nulovými, prípadne s nízkymi emisiami CO2. Tento technologický posun je založený na troch pilieroch: zrozumiteľnosť, radosť, jednoduchosť. S rovnakými ambíciami ako stále: urobiť všetko pre to, aby bola mobilita bezpečná, čistá a dostupná širokým vrstvám užívateľov.
Zrozumiteľnosť preto, lebo do roku 2020 budú 50 % modelového radu značky Peugeot tvoriť elektrifikované vozidlá a do roku 2025 to bude 100 %. Radosť, pretože tá bola vždy súčasťou značky Peugeot. Rovnako ako štúdia 508 Peugeot Sport Engineered, ktorá zvestovala vývoj novej línie vysoko výkonných elektrifikovaných sériových vozidiel. A nakoniec jednoduchosť, pretože druh karosérie nemá diktovať jej využitie.
Deväť mesiacov po predstavení nového modelu Peugeot e-208 sa predajne značky stávajú domovom širokej ponuky elektrifikovaných modelov osobných áut, ako sú e-208, e-2008, 508 Hybrid a 3008 Hybrid4. Z úžitkových vozidiel sú to e-Expert, e-Traveller a čoskoro aj e-Boxer. Elektrická revolúcia sa teda už začala.







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.