Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Mercedes AMG E63 zvýraznil dizajn a komfort (24.06.2020)

Modely triedy E so sofistikovanými motorizáciami patria už od roku 1986 k ústredným modelom, ktoré tvoria jadro značky Mercedes-AMG. V najnovšej generácii sedanu a kombi Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ sa kombinuje športová dynamika jazdy vysoko výkonných modelov z Affalterbachu s oveľa väčším komfortom a spája sa tiež s rozsiahlou modernizáciou dizajnu.
Spolu s plochými svetlometmi s technológiou Multibeam LED, zvýraznenými podbehmi kolies typickými pre tento model a so zaoblenou kapotou motora s charakteristickými prelismi vzniká úplne nový a výrazne dynamickejší vzhľad. Proporcie celého vozidla výrazne ovplyvňuje aj spojler predného nárazníka s dizajnom krídla prúdového lietadla s troma otvormi na prívod vzduchu a predný rozdeľovač prúdenia. Tieto prvky znižujú vztlak na prednej náprave. Interiér dostal širokouhlý kokpit, nový volant AMG Performance a infotainment MBUX s funkciami a ukazovateľmi špecifickými pre vozidlá AMG, aby zvýrazil príslušnosť k rodine AMG.
Za nový vzhľad vďačia modely E 63 4MATIC+ (spotreba paliva 11,9 - 11,6 l/100 km) vo veľkej miere jeho technickej využiteľnosti. Vonkajšie otvory na prívod vzduchu s dizajnom krídla prúdového lietadla sú nielen mimoriadne veľké, ale zároveň smerujú vzduch aj pomocou dvoch priečnych lamiel presne tam, kde je potrebný, čím pre 4-litrový motor V8 biturbo a chladenie plniaceho vzduchu zabezpečujú optimálny prietok vzduchu.
Nové, aerodynamicky optimalizované 19-palcové disky z ľahkej zliatiny s 10-lúčovým dizajnom sú na želanie dostupné v matnej čiernej alebo vysoko lesklej titánovej sivej farbe a celkovému vzhľadu dodávajú svieže akcenty. Model S sériovo jazdí na nových 20-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Ako nové farby karosérie sú na výber grafitová sivá metalíza, strieborná high-tech metalíza a briliantová modrá magno, ktorá bola doteraz vyhradená pre rodinu vozidiel AMG GT.
Interiéru dominuje nový volant AMG Performance, ktorý vyniká vďaka výraznému dizajnu zdvojených ramien, plynulo zakomponovaným k dotykovým plochám, ďalej splošteným vencom volantu, čo je typické pre motoristický šport, ako aj kapacitným senzorom sledujúcim zloženie rúk z volantu. Pomocou hliníkových radiacich páčok za vencom volantu sa dajú ručne radiť jednotlivé stupne prevodovky AMG Speedshift MCT 9G. Na stredovej konzole sa nachádza ovládací prvok, špecifický pre AMG, s prídavnými prepínačmi, pomocou ktorých môže vodič ovládať jazdné programy, hlasitosť médií, 3-stupňový systém ESP®, manuálny režim prevodovky, adaptívne nastaviteľné tlmenie, voliteľnú výfukovú sústavu AMG Performance, funkciu ECO štart – stop a cúvaciu kameru.
Výnimočný 4-litrový motor AMG V8 biturbo má v modeli E 63 S 4MATIC+ výkon 450 kW (612 k) a dosahuje maximálny krútiaci moment na úrovni 850 Nm. Základný model E 63 4MATIC+ dosahuje výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 750 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h absolvuje sedan vo variante S za 3,4 sekundy a ako základný variant za 3,5 sekundy. Hodnoty pre kombi sú 3,5 (variant S), respektíve 3,6 sekundy (základný variant). Na optimálne zlepšenie výkonu a odozvy štvorlitrového motora AMG V8 sú obe turbodúchadlá technicky vyhotovené ako dvojprúdové (Twin-Scroll).
Ak vodič zvolil jazdný program Komfort, odpájanie valcov je k dispozícii v širokom rozsahu od 1 000 do 3 250 ot./min. Variant S je ako prvý v tomto segmente vybavený dynamicky riadenými uloženiami motora. Deväťstupňová prevodovka AMG Speedshift MCT je špeciálne prispôsobená požiadavkám vysokovýkonných modelov. Jej softvér sa stará o extrémne krátke časy preradenia a rýchle viacnásobné podradenia s funkciou medziplynu pre emocionálny zážitok z radenia. Mokrá viackotúčová rozjazdová spojka nahrádza menič krútiaceho momentu.
Agilnosť a mimoriadne rýchle prejazdy zákrutami nových modelov sú aj výsledkom podvozku AMG Ride Control+ s trojkomorovým vzduchovým pružením a adaptívnym vzduchovým tlmením ADS+ (Adaptive Damping System). Adaptívne nastaviteľné tlmenie sa dá nastaviť v troch stupňoch Komfort, Šport a Šport plus.
Všetky varianty modelu E 63 sú sériovo vybavené náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Inteligentný systém spája výhody rozličných koncepcií pohonu: prvý raz plne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu zaručuje optimálnu trakciu na každom podklade a navyše umožňuje driftovanie.
Na zlepšenie trakcie a dynamiky jazdy majú vysokovýkonné modely elektronicky riadený samosvorný diferenciál zadnej nápravy, ktorý umožňuje skoršie a prudšie výjazdy zo zákrut, lepšiu trakciu pri zrýchľovaní z miesta a prináša stabilitu pri brzdení z vysokej rýchlosti. Vďaka nemu sa posúva hraničná oblasť možností vozidla vyššie a zlepšujú sa hraničné jazdné vlastnosti. E 63 disponuje elektromechanickým parametrickým riadením využívajúcim variabilný prevod.
Veľkoryso dimenzovaná vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava je vpredu vybavená dierovanými brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu s vnútorným vetraním s rozmermi 360 x 36 mm. Variant S má na prednej náprave ešte väčšie brzdové kotúče z kompozitného materiálu s rozmermi 390 x 36 mm. Okrem toho sa na želanie dodáva keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG s brzdovými kotúčmi s rozmermi 402 x 39 mm na prednej náprave a 360 x 32 mm na zadnej náprave.
Až šesť jazdných programov AMG Dynamic Select – Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny a Preteky (sériovo vo variante S) umožňuje dotykom prsta ovplyvniť charakteristiku nových modelov série. Nezávisle od jazdných programov Dynamic Select môže vodič prejsť priamo do jazdného programu s manuálnym radením, v ktorom radí výlučne páčkami na volante. Rovnako sa dajú v prípade potreby osobitne nastaviť aj stupne podvozka. Integrovaná regulácia dynamiky jazdy Dynamika AMG vďaka svojím stupňom Základné, Rozšírené, Profesionálne a Majstrovské ovplyvňuje napríklad stratégie regulácie systému ESP® alebo náhonu na všetky kolesá. Rozpätie pritom siaha od zamerania na bezpečnosť až po vysoko dynamické.
Nový balík AMG Dynamic Plus sa dodáva pre základný variant na želanie. Obsahuje jazdný program Preteky vrátane šmykového režimu, vysokovýkonnú kompozitnú brzdovú sústavu modelu S s brzdovými strmeňmi nalakovanými v červenej farbe ako aj volant AMG Performance s tlačidlami AMG vo vyhotovení mikrovlákno.







späť






Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.