Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Dacia je 15 rokov úspešná v Európe (19.05.2020)

Unikátnym príbehom v automobilovom priemysle sa môže popýšiť rumunská značka Dacia. Od roku 2005 dosiahla počtom 6,4 milióna predaných vozidiel významný úspech v predaji svojich áut v Európe; v roku 2019 predstavoval podiel na trhu 3,8 %. Prvým modelom na starom kontinente bol Logan.
Na oslavu prítomnosti značky v Európe uvádza Dacia na trh v roku 2020 výročnú limitovanú sériu. Vráťme sa však do histórie: Dacia, ktorú založili v Rumunsku v roku 1966, bola odjakživa prepojená so značkou Renault. Prvým modelom, ktorý bol k dispozícii iba na lokálnom trhu, bol Renault 8, premenovaný a označovaný ako Dacia 1100. Model bol zostavený z častí vyrobených vo Francúzsku.
V roku 1999 prekvapila Skupina Renault rumunského výrobcu s jasnou víziou: rozvinúť odborné znalosti a geografickú situáciu spoločnosti Dacia s cieľom uvedenia najlacnejšieho sedanu na trhy východnej Európy. Pamätám si, ako sa vtedy hovorilo o cene auta na úrovni 5 000 €! A bolo to práve v čase, keď sa Rumunsko nachádzalo vo víre rekonštrukcie a zmien. Veľmi ambiciózny cieľ sa rozhodla Skupina Renault dosiahnuť zmenou štandardných pravidiel.
Prvýkrát v automobilovom priemysle bol návrh dokončený na úrovni daných nákladov. Táto metóda bola v tom čase inovatívna a obrátila logiku doterajšieho procesu dizajnu „na hlavu“ – optimalizácia nákladov sa stala nevyhnutnosťou v každej fáze dizajnu vozidla bez toho, aby došlo k zníženiu spoľahlivosti a bezpečnosti. Od začiatku do konca sa konečná predajná cena premietla do všetkých technických obmedzení. V rámci tejto stratégie bolo použitie osvedčených amortizovaných častí a technológií Skupiny Renault značným prínosom. Od vytvorenia dizajnu cez koncept až po výrobu pracovali projektové tímy značky Dacia od nuly a s obmedzeným rozpočtom.
Model Logan, ktorý predstavili ako prvý v roku 2004, dodržal všetky prísľuby: rekordná veľkosť v pomere k priestoru a základné vybavenie za bezkonkurenčnú predajnú cenu. S novou cenou, porovnateľnou s ojazdeným autom, zažil Logan taký úspešný nástup, že od roku 2005 ho začali predávať v celej Európe. Značka Dacia sa stala referenciou pre spotrebné automobily.
A dnes môžeme považovať Logan už za ikonický model. Dosiaľ si ho kúpilo 1,8 milióna zákazníkov.
Po úspechu Loganu rozšírila Dacia svoju ponuku v roku 2008 o Sandero a jeho verziu SUV – Sandero Stepway. Vďaka kompaktnosti a priestrannému interiéru je tento sedan dostatočne univerzálny.
Nová revolúcia sa začala v roku 2010 uvedením Dacie Duster. Tento model, dnes určite bestseller, spravil prievan v segmente SUV. Na tomto trhu, ktorý dovtedy ponúkal väčšinou TOP výber značiek, sa zrazu objavil oveľa dostupnejší automobil.
Najskôr boli potenciálni zákazníci skeptickí, no čoskoro ich zaujala rekordná priestrannosť, jednoduchosť, robustnosť a bezkonkurenčná cena. Oba nové modely sa stali komerčným úspechom. Sandero (vrátane Sandero Stepway) zaujal pozíciu č.1 v predaji súkromnej klientele v Európe v roku 2018. Od jeho uvedenia na trh sa predalo spolu 2,1 milióna kusov. Model Dacia Duster zaznamenal od roku 2010 predaj na úrovni 1,6 milióna vozidiel.
Dacia naďalej uspokojuje základné potreby svojich zákazníkov zásluhou jednoduchých, spoľahlivých a robustných automobilov. V roku 2007 rozšírila svoju ponuku o kombi Logan MCV, potom v roku 2012 prišli modely Lodgy (MPV) a Dokker (MPV a van). Vďaka nadšeniu majiteľov má značka Dacia aktívnu zákaznícku komunitu. Z hľadiska predaja súkromnej klientele v Európe je teraz v rebríčku piata. V súčasnosti Dacia oslavuje svoje 15. výročie práve ponukou nového odtieňu v sortimente - modrej Iron Blue, ktorý nesie číslo 15. Táto séria je k dispozícii vo všetkých krajinách, v ktorých sa autá značky Dacia predávajú.
Dacia je dnes moderná značka, ktorá počúva svojich zákazníkov a uvedomuje si výzvy, ktoré predstavujú mobilitu budúcnosti. Napríklad je jediným výrobcom, ktorý ponúka plný sortiment LPG verzíí.
Budúca revolúcia značky Dacia bude vychádzať z 10-ročných skúseností Skupiny Renault v oblasti elektromobility a bude zahŕňať dostupné elektrické vozidlá. V marci 2020 predstavili prvý koncept elektromobilu Dacia Spring. Bude to prvé mestské vozidlo so značkou Dacia, päťdverové 100% elektrické auto so 4 plnohodnotnými sedadlami a dojazdom takmer 200 km.







späť








Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.