Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Výkonný a tichý diesel od Infiniti (22.02.2010)

Spoločnosť Infiniti pochádza z Japonska. Ponúka výkonné sedany, coupé, cabrio, SUV a crossovery po celom svete. Keď uvádzali značku Infiniti v Európe, bolo Japoncom jasné, že predovšetkým musia vytvoriť podvedomie o exkluzívnej značke s veľmi kvalitným servisom. Teraz nastal čas, aby ponúkli svojim zákazníkom aj športovo naladený dieselový motor, čo nie je v rozpore s ich stanovenými zásadami.
Dokázali spojiť výkon a luxus s menšou spotrebou paliva a nižšími emisiami.
Úplne nový, vlastný šesťvalec V6 má objem tri litre a krútiaci moment 550 Nm. Agregát pre crossovery EX30d, FX30d a tiež pre luxusný sedan M30d bude k dispozícii od leta. V 20-ročnej histórii Infiniti tak otvára nové možnosti. Pripomeňme, že v súčasnosti sa predáva sedan, coupé a cabrio G37spolu s crossovermi EX a FX. Na 15 trhoch dosiaľ predali vyše 2000 rôznych modelov Infiniti. V roku 2010 pribudne šiesty model M s benzínovým i dieselovým motorom.
„Od začiatku nám bolo jasné, že Infiniti musí v Európe ponúknuť ucelený rad výkonných dieselových motorov, a to najmä v exkluzívnom segmente SUV, kde majú dieselové verzie významný podiel,“ uviedol viceprezident spoločnosti Infiniti Europe Jim Wright. „Keďže sme zistili, že na trhu nie je taký dieselový motor, ktorý by vyhovoval naším požiadavkám – a potrebovali sme motor, ktorý by sa vyznačoval nielen vysokým výkonom, ale aj kultivovaných chodom – rozhodli sme sa vyvinúť vlastný diesel.“
Výkonové parametre hovoria samé za seba: 175 kW (238 k) a 550 Nm,  7° automatická prevodovka, zrýchlenie modelu EX30d z nuly na 100 km/h za 7,9 s  (FX30d za 8,3 s). Možnosti točivého momentu najlepšie vyniknú pri predbiehaní. Nový dieselový šesťvalec s označením V9X vyvinuli v Európe konštruktéri spoločnosti Infiniti v spolupráci s inžiniermi z Renaultu a Nissanu. Vyrábajú ho v modernom závode vo francúzskom nestečku Cleon, asi 100 km západne od Paríža. Logicky budú rovnaký agregát využívať aj vo vozidlách Renault a Nissan a to vo verziách s pohonom predných i zadných kolies, ako aj 4x4. Práce na jeho vývoji sa začali v roku 2005. Hoci sa uvažovalo aj o osemvalcovom motore, napokon sa firma Infiniti priklonila k V6. A podľa jeho zvuku vraj nepoznáte, či je pod kapotou benzínový alebo dieselový motor. Kombinovaná spotreba sa pohybuje v rozpätí 8,4 – 9 litrov na 100 km.







späť







Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.