Vyhľadávanie:
Podľa značky:
logo
ZNAČKA
AbarthAcuraAlfa Romeo
AllianzAlpinaAro
Aslalom 2012Aston MartinAudi
AutoslalomBentleyBMW
BugattiBuickCadillac
CaterhamChevroletChrysler
CitroenCupraDacia
DodgeDonkervoortEssen EMS
EuroNCAPFerrariFIAT
FiskerFordFrankfurt2011
Geneva2011GoodyearGumpert
HamannHondaHummer
HyundaiInfinitiIsuzu
IVECOJaguarJeep
KiaKoenigseggKTM
LadaLamborghiniLancia
Land RoverLexusLincoln
LotusMaseratiMaybach
MazdaMcLarenMercedes-Benz
MiniMitsubishiMorgan
NissanOpelPagani
PeugeotPontiacPorsche
QorosRace of ChampRenault
Rolls RoyceSAABSEAT
ShellSkodaSlovakiaRing
smartSpykerSsang Yong
SubaruSuzukiTata
TatraTeslaThink
ToyotaTrabantVolkswagen
VolvoWiesman
NOVINKY
Jazz je predohrou pre elektromobily Hondy (13.02.2020)

Nová Honda Jazz pre Európu bude dodávaná výlučne s hybridnou technológiou e:HEV. Nový kompaktný automobil kombinuje zvýšené pohodlie pre cestujúcich a intuitívnu technológiu. Jazz e:HEV zohráva kľúčovú úlohu v záväzku spoločnosti Honda dosiahnuť, že 100 % jej hlavného predaja automobilov v Európe bude mať do roku 2022 elektrifikované hnacie ústrojenstvá. Automobil bude v celej Európe dostupný v lete 2020 a jeho ceny na Slovensku oznámi importér v priebehu marca 2020.
Najnovší Jazz s pokročilým hybridným hnacím ústrojenstvom nesie nový znak Hondy e:HEV a bol skonštruovaný tak, aby poskytoval výnimočnú zmes silného výkonu a pôsobivej efektivity, ktorá dopĺňa špičkovú úroveň komfortu v interiéri. Systém e:HEV bol vyvinutý práve pre Jazz a navrhnutý tak, aby poskytoval príjemný zážitok z jazdy. Obsahuje dva kompaktné výkonné elektrické motory, pripojené k 1,5-litrovému benzínovému motoru DOHC i-VTEC, lítium-iónový akumulátor a inovatívnu prevodovku s pevným pomerom cez inteligentnú riadiacu jednotku výkonu. Konečným efektom je harmonická spolupráca na zabezpečení hladkej a priamej odozvy.
Celkový výkon 80 kW (109 koní) umožní malému autu zrýchliť z pokoja na 100 km/h v priebehu 9,4 sekundy a vyvinúť maximálnu rýchlosť 175 km/h. Jazda s Hondou Jazz je plynulá a pohodlná nielen v meste, ale aj pri vysokej rýchlosti na diaľnici. Podľa údajov výrobcu je spotreba paliva (WLTP) v štandardnom modeli 4,5 l/100km a s verziou Crosstar 4,8 l/100km.
Každý druh pohonu má svoje špecifiká. Elektrický pohon (EV Drive): lítium-iónový akumulátor priamo napája elektrický hnací motor. Hybridný pohon (Hybrid Drive): motor poháňa elektrický motor-generátor, ktorý ďalej napája elektrický hnací motor. Režim spaľovacieho motora (Engine Drive): benzínový motor je pripojený priamo ku kolesám cez uzatváraciu spojku meniča krútiaceho momentu.
Vo väčšine situácií v mestskom prostredí sa optimálna efektivita dosahuje prostredníctvom plynulého prechodu medzi režimami EV Drive a Hybrid Drive. Pri rýchlej jazde na diaľnici sa používa režim Engine Drive; ten je pri akcelerácii podľa potreby dopĺňaný „podporným“ špičkovým výkonom z elektrického hnacieho motora.
V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor-generátor využiť na dobíjanie akumulátora.
Režim Electric Drive sa zapája aj pri spomaľovaní vozidla, pričom rekuperačným brzdením získava energiu na dobíjanie akumulátora. Prechody medzi týmito tromi režimami cestujúci ani nespozorujú. Rozšírené bezpečnostné technológie Honda Sensing sú súčasťou štandardnej výbavy
Vysokootáčkové elektrické motory vyvinuli inžinieri Hondy tak, aby boli ľahké, kompaktné, účinné a s čo najväčšou hustotou energie. Elektrický hnací motor dokáže vyvinúť až 13 300 ot./min. a vygenerovať veľký krútiaci moment až 253 Nm na dosiahnutie výraznej akcelerácie pri nízkych rýchlostiach.
Namiesto konvenčnej prevodovky sa používa jeden fixný prevodový pomer, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohyblivými komponentmi s následným plynulejším prenosom krútiaceho momentu a pocitom lineárneho zrýchľovania.
Kľúčom v maximalizácii priestoru v kabíne je umiestnenie palivovej nádrže v strede rámu pod prednými sedadlami, čo je v tejto triede jedinečné. Vďaka tomu si Jazz mohol zachovať výnimočné univerzálne zadné sedadlá Magic Seats, ktoré v závislosti od požadovaného priestoru pre náklad ponúkajú možnosti sklopenia operadiel do roviny s plochou podlahou batožinového priestoru alebo vyklopenia sedákov zvislo dohora.
Kapacita batožinového priestoru (so zdvihnutými zadnými sedadlami) sa začína na 298 litroch a zvyšuje sa na úžasných 1203 litrov (po strechu a pri sklopených zadných sedadlách). Dosiahlo sa to šikovným uložením komponentov hybridného hnacieho ústrojenstva do podvozku a motorového priestoru.







späť










Napíšte nám
Copyright © 2009 Autoshow.sk Dizajn a programovanie Atalon, s.r.o.